Как безпилотните коли ще променят света на рекламата?

Радио, билбордове, приложения – какво ще се случи с тях
1 юни 2016 10:22,
5
Как безпилотните коли ще променят света на рекламата?
Снимка: Reuters, архив

Почти е невъзможно напоследък да не сте прочели някъде нещо ново във връзка с безпилотните автомобили. Някои експерти смятат, че в съвсем обозримото бъдеще от 4 години в света ще има над 10 млн. коли без шофьори, които ще се движат по пътищата. Apple и Google търсят различни опции за придобиване на още терени, където да тестват своите прототипи на автономните превозни средства, а в същото време Uber вече тества своите коли, за да може да осигури на своите пътници новата услуга.

Въпреки че около 20 години най-вероятно ще са нужни преди автономните коли да се превърнат в нещо съвсем нормално, важно е да се обърне внимание на един факт – Google, която има най-голям напредък в иновативните коли, не е инвестирала милиарди долари в развитието на безпилотната технология просто, за да се похвали с нещо ново. Тя го прави водена най-вече от факта, че е компания, печелеща от реклами. Ако интернет компанията успее да освободи хората от шофирането, това би означавало, че те ще имат повече свободно време или с други думи – повече време за преглеждане на съдържание и рекламите в него. Различни проучвания показват, че средностатистическият американец прекарва средно по 50 минути на ден онлайн, така че една липса на нужда от шофиране определено би увеличила тези минути значително.

Какви биха били ефектите от автономните превозни средства върху рекламната индистрия като цяло? Над този въпрос разсъждава Адам Фъри, основател и изпълнителен директор на платформата за маркетинг и проучвания AppLovin, пред VentureBeat. Ето някои от тях, без значение дали биха се случили в следващите 5 или 20 години:

Билбордовете ще поумнеят или просто ще умрат

Когато автономните коли почнат да се появяват навсяъде и хората вече не прекарват много време по пътищата, билбордовете ще трябва да се развият по начин, по който не само да пращат събощения, но и да могат да събират данни за "зрителите", която да могат да използват по смислен начин. Дори и към днес има примери за този нов път - миналата година Lexus стартира кампания със своите смарт билбордове. Те разпознаваха марка, модел и цвят на колата, които карат към тях, и пращаха персонализирано съобщение - "Здравей, черно BMW X5. Никога не е твърде късно да преминеш към страната на Lexus" и много други такива послания. Има достатъчно маркетингови агенции, които вече работят с трети страни, за да получават данни от тях за преминаващите коли по конкретни маршрути, за да могат да правят по-таргетирани кампании. "Глупавите" билбордове просто ще бъдат морално остарели и ако не поумнеят, ще отидат на сметището.

Последни издихания за радио индустрията

Ясно е че приложения за стриймване на съдържание като Spotify, Pandora и Apple Music отдавна нанесоха сериозен удар на радио станциите и те нямат кой знае какви опции да отреагират на този нов конкурент, който продължава да се развива. Например, някои компании прогнозират, че до 2018 г. над 60% от произвежданите автомобили със сигурност ще имат свързаност с някои от въпросните приложения и това допълнително прави радиата излишни. Автономното шофиране само по себе си може да е последният гвоздей в ковчега за радио индустрията. Хората и сега предпочитат да си влязат в акаунта в Spotify или Apple и да си пуснат предварително подготвен плейлист със своипесни, въпреки че им се налага да шофират, а какво би станало, ако могат най-спокойно да си се возят? Едва ли ще чакат да чуят любимата си песен по радио станция. Така че този канал като реклама не изглежда да има особено бъдеще.

Мобилните приложения ще станат още по-популярни

Вече го виждаме навсякъде - когато потребителите имат малко свободно време, в повечето случаи хващат своя смартфон или таблет и играят игри или преглеждат новините от някоя социална мрежа. Да, има и хора, които като роботи само си проверяват работните мейли и пращат такива, но и те тайничко прегрешават с Candy Crush или Angry Birds. Естествено, колкото повече време се прекарва в онлайн/мобилни игри, толкова повече реклами на други приложения могат да се появяват къде ли не по екрана и да носят повече приходи и на разработчиците си, и на издателите си. Тук връзката с автономните автомобили вече се изразява донякъде чрез услугата за сподели пътувания Uber - има данни, че докато се возят в колите на Uber, хората определено правят покупки през мобилните си устройства, защото имат доста свободно време да поровят по телефоните си. С други думи, тенденцията вече е налице и ще се засили още повече с масовото появяване на коли без шофьори.

Като заключение, най-очевидният ефект от автономните автомобили ще е удобството и потенциало по-безопасните пътища, но те със сигурност ще имат сериозно въздействие и върху други индустрии. В случая с рекламата, вниманието на потребителите ще бъде изместено от традиционните форми на реклама и ще се измести към мобилните приложения и кажи-речи всяка нетрадиционна форма, която се появи във връзка с безпилотните коли.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


5
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
0
 
0
 
! Отговори
Ivan преди 7 години
Аконе бяхме принудени да оцеляваме ежедневно светът просто щеше да стане една клоака.Личностно развитие/падение без яка работа има само след смъртта...
4
0
 
5
 
! Отговори
от 1 до 3 преди 7 години
Ако живеехме в перфектен свят - да. Роботизирането щеше да е огромен плюс за нас, защото щяхме да бъдем освободени от задължението да работим за нашето оцеляване, роботите щяха да го правят за нас, щяхме да имаме повече свободно време за нас и нашето личностно развитие. за съжаление обаче не живеем в такъв свят и според мен цялата тази работа ще направи богатите още по-богати, а бедните - по-бедни.
3
0
 
1
 
! Отговори
мда преди 7 години
До Анонимен 1От хората зависи свободата която ще с епостигне от роботизирането на много голям процент от човешкия труд да бъде заменен с креативност. Човека ако постъпим правилно може да се съсредоточи към много по висши цели... може би дори към покоряването на нови светове...
2
0
 
2
 
! Отговори
ined преди 7 години
"Здравей, черно BMW X5 докато пътника ти дреме ела в нашия сервиз да ти сменим маслото изгодно"
1
4
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Сериозно ли смятате, че най-важното в случая е как ще получаваме реклама? Ами някой замисля ли се, че огромен брой хора (шофьори) просто ще станат безработни. Четох, че роботите ще изместят хората в още много други сфери. Интересно ми е каква ли ще бъде безработицата тогава, имайки в предвид колко висока е тя в момента.