СБА настоя: Затвор за превъртане на километраж!

Цената за тази манипулация в автосервиз стига до 100 лв.
3 яну 2017 07:40,
40
СБА настоя: Затвор за превъртане на километраж!
Снимка: flickr

Да се криминализира превъртането на автомобилните километражи, искат от Съюза на българските автомобилисти. Те предлагат дори наказанието за манипулирането да е затвор, тъй като то крие рискове за безопасността на автомобили и шофьора.

Страната ни е сред най-големите потребители на автомобили втора ръка – вносът е предимно от Германия и Италия, където измамите с превъртането на километражи бележат ръст.

Още по темата

Всяка трета употребявана кола е с манипулиран километраж, сочат проучвания.

Затова от СБА предлагат да се направи и възможен достъпът до данните от автосервизи или пунктовете за годишни технически прегледи, откъдето колите минават – така новите собственици биха могли да проследят километрите на колата през годините.

Според заместник шефа на транспортната комисия в парламента Иван Вълков обаче криминализирането е крайна мярка, защото манипулацията е трудно доказуема.

Иначе у нас километражи се превъртат в автосервизи и квартални гаражи, казват експерти пред bTV. Цената за тази услуга е между 30 до 100 лв.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


40
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
36
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
През 2007г също си внесох лично немска марка кола,която беше на 6 години и 155 000км(реални с пъна сервизна история,а преди да я платя звънях в официалния дистрибутор там).Все още карам колата,като километража и показва 282 000км.Не съм сменял нищо серизоно освен масло на 8000км, консумативи и части по окачването като биалетки и тампони.Вие си правете изводите какви автомобили си купувате на по 150 000 км и на 12 години...
35
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
до 35: експлоатирането на една сграда след края на живота й е вредно само за собственика, не е като при превозните средства да страдат всички. Така че няма логика да бъдат поощрявани нито старите нито новите сгради. Докато когато се поощрява ползването на стари коли всички са подложени на опасност, и се влошава въздуха до рекордни нива.
34
1
 
1
 
! Отговори
До 34 преди 7 години
Като си започнал карай наред!Искай по-висок данък за по-старите жилища, а не по-нисък, както е сега. Според теб, това спирало прогреса на икономиката. Държавата трябва да поощрява модернизирането, а не тъпченето на едно място със стари сгради, нали това искаш?
33
4
 
1
 
! Отговори
до 33 преди 7 години
Баш ти не схавщаш: заплащането е ниско защото хората са склонни да ползват коли по 1000лв с 12лв данък. По-високо заплащане се иска, не се дава даром. Докато в българия има хора който се задоволяват от малко и подбиват цените на труда, тези които уважават труда си ще работят в чужбина - сред себеподобни. За това държавата трябва да поощрява модернизиране, а не тъпчене на едно място със стари трошки
32
2
 
5
 
! Отговори
До отворко 32 преди 7 години
Ти май не схващаш, че точно това, което предлагаш ще спре прогреса в България. Как я виждаш тази работа? Като забраниш на хората да имат стари коли, мислиш ли, че те ще имат пари да си купят нови коли? Резултатът ще е хора без коли, т.е. връщане десетки години назад. Колкото до икономиката, явно си бос по въпроса. Това, което най-много пречи за развитието на икономиката в България, е мизерното заплащане. Купуването на стари коли е последица от мизерията. Данъците са според размера на собственост
31
2
 
1
 
! Отговори
до данъчния 23,24 преди 7 години
защо цитираш конституции и закони, когато важното е как трябва да бъде, а не какво пише. Когато данъка на превозните средства се влияе най-силно от паричната стойност, значи държавата поощрява ползване на евтиното, но не се съобразява че по този начин се спира прогреса - стари коли вместо да минат за рециклиране се търкалят по пътищата на светите крепки. Как да има пари и икономика в такава държава, където на пиедестал се издига всичко старо - не само коли - образование, медицина и т.н.
30
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
През август 2016 имаше пак същата статия (в статията има линк към нея). Коментирахме разпалено и нищо. Сега пак.
29
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Среден годишен пробег в Италия 35-40 хиляди километра на година. В Германия среден пробег 30-35 хиляди километра на година.Те си превъртат, а ти смяташ по максимума, че и малко отгоре. За Италия смяташ с 50 хиляди км/година, а за Германия с 40-45 хиляди километра на година. Аз преди години си купих кола на 12 години внос от Италия с километраж показващ 70 хиляди километра и уверения от продавача, че това са реалните километри. Аз разбира се не му вярвах и си пресметнах, че са 400-500 хиляди.
28
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз преди 2 години продадох колата си, която не беше с превъртян километраж, а и нямаше смисъл - колата беше на малко километри - под 10000 на година. Само дето никой не вярваше, че километража показва истината. Аз бях трети собственик, но познавам предишните двама и знам как са я карали.
27
1
 
0
 
! Отговори
Облага за бизнесмена преди 7 години
Аз имам 2 коли.Едната е елантра на повече от 1 милион килиметра с превъртян колиметраж с цел да мога пак да си следя обслужването и изминатите километри, защото когато стана на 999999 си остана така..Другата е Маджентис на 700000км. и нямам никакви проблеми с колите.Така или иначе като си купувате стара S-класа си е стара..Дали ще пише на километража 350000км. или 170000км. какво значение има след като средната цена на колата е 3000 евро.Ахахаа
26
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Е то тогава всички автоджамбази трябва да влезнат в затвора. Аз кола без превъртан километраж не съм виждал в България. Освен ако не е нова от магазина разбира се.
25
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
чак затвор... те за катастрофа с жертви не дават затвор, остана за измама да дават...но пък може да се започне с глобите и ревизии на псевдо вносителите на "нови" автомобили.
24
0
 
7
 
! Отговори
selqk преди 7 години
няма нито една кола от италия на която да стои лепенка кога е сменено маслото или ангренажа на всички са паднали от автомивката и сервизните книжки на всички са унищожени.
23
1
 
5
 
! Отговори
До 19 преди 7 години
В държавите, където са се опитали да ограничат вноса на стари коли, се е получил обратния резултат - колата става вечно твоя и автопарка е остарял още повече.
22
3
 
2
 
! Отговори
До 19 преди 7 години
Данък кола няма, има данък върху превозните средства (МПС-та, кораби и въздухоплавателни), като част от местните данъци и такси. Смисълът му е, както е по Конституция, размера му да зависи силно от размера на собствеността, която се облага с този данък. Естествено, за по-старите коли данъка ще е по-малък от данъка за по-новите. Такива като теб искат увеличение на данъка, кой точно данък не казвате, а и вероятно не знаете и затова казвате "за старите коли". Не става така и където са се опитали д
21
1
 
4
 
! Отговори
Гурбетчия преди 7 години
Внесох си кола на оргинални 150 000км 2002г немска марка която ми излезе с всичко на 10000лв а същата кола в Бг я има от 6 ди 7-8 хил.лева и всеки ми вика ту луд ли си щеше да купиш по нов модел за тия пари но като се качат в колата викат наистина си заслужава щото тези в Бг които ги продават за 100-150хил.км са навъртели 300-350хил.км може и по-вече
20
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Аз си купих кола на 105хил. след някакво време изкочи лепенка по нея от смяна на масло, че преди 5 години е била на 120хил... То не може всеки да е специалист и да преценява колкоко биха били реалните километри. Има хора като мен, дето не разбират. Редно е някак да се ограничи тая практика. Иначе количката вече 6-та година ме слуша много. Не е само и километража.
19
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Внасяш си я сам и това е. Същата кола в Европа е 3-пътин по-скъпа и по-запазена с тези км написани в България.В Бг няма кола която да не е превъртяна ако е внесена от продавачи с надпис нов внос :)И в Германия има затвор за превъртане на км дано и в Бг да има
18
5
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
вместо да се поощрява движението на 10+ годишни бараки трябва точно обратното - да се научи българина да живее в настоящето. Данъка за нови коли да е най-малък, за стари най-голям.
17
0
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Някой да си спомня като си купува кола втора ръка в КАТ да са извършвали действителен технически преглед?Аз не, просто претупват нещата.Така ще стане и с новата идея.Но да не забравяме . Все пак се намираме в България която е превзета от престъпници и корумпирани чиновници.