Mazda готви супер бензинов двигател

С него разходът на гориво трябва да спадне с 30%
Обновена: 17 яну 2017 18:10 | 17 яну 2017 18:10, Красимир Ангелов
14
Mazda готви супер бензинов двигател
Снимка: Mazda

Инженерите на Mazda работят по ново изключително ефективно поколение бензинови двигатели, които ще са с 30% по-икономични от най-модерните мотори сега и ще отделят по-малко вредни емисии.

В основата на технологичния пробив стои решението да се компресира горивно-въздушната смес в цилиндъра докато тя се самозапали, без обаче да се използва запалителна свещ. Този метод е добре познат от дизеловите двигатели, но при бензиновите се използва твърде рядко, като през миналата година подобна технология използваха световните шампиони във Формула 1 Mercedes.

Според Nikkei първият мотор с такава технология (HCCI) ще се появи през 2018 година при фейслифта на Mazda 3. Той ще е част от пакета технологии Skyactiv 2, които ще са насочени към намаляване на разхода на гориво. Според последните изследвания на Mazda, бензинов двигател с технологията HCCI може да измине 30 километра с 1 литър гориво.

GM и Opel имаха подобна разработка през 2007 година, като тогава се смяташе, че това решение намалява разхода на гориво с 15%. Отделно от това Mazda планира да пусне собствен електромобил на отделни пазари през 2019, но се предполага, че той ще е оборудван и с малък роторен мотор, който ще се използва като удължител на пробега.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


14
Още по темата: Mazdaбензинов двигател
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
6
 
! Отговори
Див Петел преди 7 години
А газово ще може ли да се слага на тия новите мАтори?
7
1
 
2
 
! Отговори
до долния преди 7 години
Ауу, как пък може да си толкова зле. :)Човекът се подиграва на ВАГ, то се усеща...Общо взето е прав, да си го кажем честно, един фолксваген не предлага абсолютно нищо, какъвто и да е, независимо шкода или ауди.
6
0
 
3
 
! Отговори
Номер 5 е номер 1 ! преди 7 години
По-голямото октаново число на бензина изобразява неподатливоста на бензина към детонация при компресия. Т.е. бензин с Пи-голям октан ще издържи по-голяма степен на сгъстяване преди да се самовъзпламени. А колкото е по-голяма компресията, толкова по ефективен е двигателя. Сиреч от по-голяма част от отделената енергия се превръща в работа и по-малък процент в топлина (2ри закон на термодинамиката)
5
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Браво. Сега чакаме фолцваген да го копират да му лепнат едно TFSI и готово - немците разработиха поредната технология :)))
4
7
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Това,че някой човек е изобретил даден двигател примерно,можем да отдадем заслуженото на изобретателя.Ванкеловият,както и някой друг двигател не е изобретен от немците,а от конкретен човек.Както много неща са изобретени от французи,американци и японци.Не това е важното в статията.Какво е било втората световна война някаква примитивна германска двигателна технология нали се сещаш ,че няма нищо общо с модерните японски технологии при колите в 21 век.
3
2
 
3
 
! Отговори
C. David преди 7 години
Sofiiskite kloshari ste imat nov transport?!
2
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Главната пречка това да се използва, е октановото число на бензина. Защото ще трябва да е поне 150 октана. Иначе при такава компресия, детонацията ще е зверска. Още немците през ВСВ са ползвали подобна технология на самозапалване на бензина, като в цилиндрите са впръсквали вода. Всяко ново е добре забравено старо. Самата Мазда до скоро ползваше Ванкелов двигател, изобретен пак от немците.
1
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 години
Щом няма кабели и свещи може и да премисля за бензин.