Daimler, Toyota и BMW заедно за водородните технологии

13 компании ще вложат 10 млрд. долара в нужната инфраструктура
19 яну 2017 20:29, Красимир Ангелов
13
Daimler, Toyota и BMW заедно за водородните технологии
Снимка: AutoMedia.bg

Група от 13 компании от автомобилния бранш, включваща гигантите Daimler, Toyota и BMW, учредиха организацията Hydrogen Council, която ще инвестира в инфраструктура за водородни технологии. Това бе съобщено по време на провеждащия се в Давос (Швейцария) Световен икономически форум.

Предвижда се за развитието на водородните автомобили и инфраструктурата, нужна за тях, през следващите 5 години да бъдат вложени над 10 млрд. долара. В Hydrogen Council влязоха още компании като Honda, Hyundai, Shell, AirLiquide, Linde Group и Total SA. Новата организация твърди, че този ход е продължение на Парижкия договор от 2015 г., в който бяха вкючени намеренията на участниците да се борят с климатичните промени.

Според участниците в Hydrogen Council, именно водородът играе основна роля в прехода към чисти енергийни системи. Затова и компаниите са поели задължение да стимулират правителствата на своите държави, които също да се включат в проекта с инвестиции в инфраструктура, позволяваща използването на водородни автомобили.

В сравнение с останалите автомобилни технологии, водородните елементи са все още на съвсем ниско ниво. За да може да се намали тяхната стойност и съответно тази на автомобилите, оборудвани с такива горивни клетки, трябва да бъде създадена мрежа от зарядни станции.

В момента единствено Toyota продава своя водороден модел Mirai не само на вътрешния пазар, но и в САЩ и няколко северноевропейски държави. По-късно тази година Mercedes-Benz също предвижда да пусне кросовъра GLC с водородни клетки в Щатите. Honda пък е готова с второто поколение на своя водороден автомобил FCX.

Въпреки това в целите Съединени щати в момента има само 33 зарядни станции за подобни автомобили, като от тях 30 се намират в щата Калифорния.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
3
 
! Отговори
Георги преди 1 година
До 11,
Нали това казвам - при нарастващите цени на петрола и развитието на технологиите в единадесет момент синтеза ще стане икономически оправдан без да си усложняваме живота с батерии.
9
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да, но и метанът е полезно изкопаемо и е в ограничени количества, верно, че може да се синтезира лабораторно от въглерод и водород при 2000 градуса и налягане, но не мисля че е икономически оправдано, др начин е чрез метанова ферментация на целулоза, но пък за него знам, че си е доста бавен процес :d
8
1
 
2
 
! Отговори
Георги преди 1 година
До 8,
При съвременните мощности ускорението е въпрос на гуми, транкшън контрол и разпределение на тежестта, а не на двигател.
7
8
 
1
 
! Отговори
Георги преди 1 година
До 6,
Мисля,че е въпрос на цена: колко ток се ползва, колко електроди (прав ток) и накрая колко енергия при какво КПД се получава от ДВГ на водород. Но да, при повишаваща се цена на петрола явно ще се стигне или до биодизел или водороден или метанови ДВГ.
Все пак мисля, че метана ще се наложи пред водорода и биодизела.
6
5
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Не мога да разбера защо не е разработена цялата идея с водорода при положение че всеки може да си го добие в чиста форма у дома без проблем.В съд с вода и сол се пуска ел.ток през два електрода - сместа спонтанно се разделя на йони които се отправят към противоположния им по заряд електрод, т.е водородните (+) йони се отправят към отрицателния катод, от там могат да се изведат от системата в чиста форма, която може да гори - съответно се отделя топлина, от там и енергия.Явно някои хора нямат изгода да се разработва този вид гориво
5
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Балони, балони трамр-па--тамм
4
1
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
До 3,
Електричеството според теб не се търгува?
Или водорода не се добива?
А тезата "всеки добива електричество" направо кърти мивки.
3
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
няма лошо,нека инвестират и развиват този пазар,разбираемо е защо водород а не електричество-защото водородът се търгува а не се добива от всеки както електричеството и въпреки това все пак е чисто и екологично и ги подкрепям
2
12
 
8
 
! Отговори
Георги преди 1 година
А?
Ко стана електромобилите?
Нали уж бъдещето беше тяхно?
Или поредния балон за ид'иоти се пука?
Автомобила на бъдещето отдавна е по улиците. МЕТАН му е горивото. Автономен, евтин, бързо зареждащ се, лесен транспорт на горивото.... и нула вредни емисии. Без разходи за рециклиране на батерии. Синтез на изкуствен метан е бъдещето ама ако се допусне петролната ера приключва.
1
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Къде ли отиват акциите на Тесла?