Дизелови коли, коли на бензин... Идва ли краят им в Европа?

В името на чистия въздух много градове планират да ги забранят
86
Дизелови коли, коли на бензин... Идва ли краят им в Европа?
Снимка: архив Reuters

Все повече държави в Европа се готвят да въведат забрани за дизеловите и бензиновите автомобили.

В името на чистия въздух нараства броят на градовете, които планират да забранят производство и продажба на нови автомобили с двигатели с вътрешно горене.

Още по темата

Това се канят да направят Норвегия, Холандия, Германия, Франция и Великобритания.

У нас почти половината от колите са дизел, или около 1 милион автомобила. Като добавим и факта, че страната ни е популярна като "автоморгата" на Европа, ситуацията изглежда много далеч от екологичните стремежи в западната част на континента.

Засега електромобилите у нас се срещат рядко, защото са едва 2000. На старо колата може да се купи за около 6000 лева. След 5000 километра пробег собственикът й установил, че тя харчи 10 пъти по-малко, отколкото другия му автомобил, който е на газ. По думите му излиза около 1,6 лв. за 100 км.

Ако се наложи смяна на батерия обаче, сметката драстично се променя.

Ентусиасти като Иван тестват несъвършенствата на технологията на бъдещето. В същото време 20% от колите по пътищата ни са без катализатор. Клиентите на автокъщите предпочитат именно дизелови коли и са подозрителни дори към хибридите.

"Един такъв автомобил може да се ползва над 10 години. Хората не ги познават и предпочитат да не взимат такива автомобили", коментира пред bTV Любомир Доросиев от Асоциацията на вносителите на автомобили в България.

Търговците на коли обаче успокояват, че няма място за притеснение. Според тях е твърде рано да се говори за тотална забрана на колите на дизел и бензин и в Европа.

В същото време става ясно, че градове като в Париж, Мадрид и Атина се готвят да забранят движението на дизелови автомобили в центъра на столиците още през 2025 г.

В Щутгарт пък съдът разреши дизелите да спрат още от януари 2018 г. 


86
Още от
Напиши коментар Коментари
72
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Направо да слагат радио изотопни генератори като при сателитите. 110кВт + че и ще грее постоянно. Капсулован, живот в космоса около 2 до 5 години, в атмосфера 10+. Лошото на двг с вътрешно горене е термалната му ефикасност. КПД около 32-35%, другото е загубено в топлообмен, но лесен за поддръжка.
71
7
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
И двете технологии са скапани. Чичо ми пътуваше София-Бургас и ибратно, през Пловдив с личния си автомобил поне 3-4 пъти в седмицата и за година и половина, кола за 70 000 лева се скапа, а дилърът не одобри гаранцията. Уж беше 100 000 километра, но с 10 уловки. Не повече от 20 000 километра на година. Пълни боклуци. Уж напреднала технология и не знам си какво, а се скапва по-бързо от старите автомобили. Вижте G класите от 90те. Могат да минат по 600 000 км. А сега ...
70
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Идва, идва...
То така се почва - първо стандарт Евро 6, че да свикнат хората, после в един удобен момент директно ще забранят колите на дизел и бензин нацяло...
Да му мислят арабите и другите икономики, дето зависят изцяло от петрола.
Волво вече ще правят колите си минимум като хибриди.
69
6
 
16
 
! Отговори
байхейс преди 8 месеца
шенгеноидите нацяло изперкаха
68
7
 
22
 
! Отговори
Изобретател преди 8 месеца
В друга статия се похвалих за реактивен двигател с батерия. Тук ще се похваля с БГ секретния проект за кола с батерии за часовник. Най-голямата трудност засега е движението на север, защото трябва ток(виж глобуса) връщане примерно от Хелзинки става само по инерция. Най трудно ще е за тези дето са на сафари в ю африка защото ще карат само нагоре на връщане. Това мисля да го решим с една малка кибритена кутийка пълна с резервни батерии (може да се пълни като има промоция в Лидл или от другаде)
67
5
 
8
 
! Отговори
кебапчета преди 8 месеца
В Европа може и да ги забранят ама в много други части на света ще продължат да си ги произвеждат вкл. Мексико ......... бедните българи и мексиканци са си ценово чувствителни .........
66
13
 
8
 
! Отговори
1 преди 8 месеца
В германия плащам за 300 коня хибрид 110€ данък, а съседа с 220 дизелови миризливи магарета 540€ :)
65
2
 
23
 
! Отговори
Гост преди 8 месеца
Моля г-н Доросиев да посочи къде да си купя такава кола под 7 години и къде да я зареждам след това. Предлагат се , но над 10 години с издухани батерии. Явно отново рекламка.
64
4
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Еми вчера платих данъка си за тази година нов хибрид - 430 лева.
Стимула да купуваме еко коли е огромен.
На съседа колата му е 11 годишна и данъка и е 23 лева.
63
3
 
12
 
! Отговори
до 60 преди 8 месеца
Те така говореха и за първия приус от преди 20 години дето още си кара с оригиналните метални батерий. :) :) тесла също след вече 6-7 години нямат дефектни батерий :) ама гроздето е кисело като го нямаш :)
62
0
 
3
 
! Отговори
хихи преди 8 месеца
че откога ел. колите са на капиталистите? интересно мнение и го чувам доста често от разни селяци напоследък. :)
61
10
 
8
 
! Отговори
хихи преди 8 месеца
преди 3 години никой не вярваше че това може да се случи някога. А най заклетите фенове на петрола почнаха да говорят че още поне 30-50 години ще се карат такива коли. Аз казвам, че след 10 години в западна европа ще има над 50% електрически коли. След 15 няма да има други.
60
8
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Докато долара се крепи на нефта ,а покрай долара се крепят и ционистите начело с Родшилд ,които са хванали в мъртва хватка САЩ и запада .имайки това предвид то в близките 50 т.бензина и дизела ще са си основни горива ,а такива статии ще са храна за наивници.
59
8
 
4
 
! Отговори
JJIvanov geolog преди 8 месеца
Засега НАгло вредни са всички автомобили с режещи бели скенери монтирани вместо доказано безвредни фарове. Извънземни наркомани подават вредни технологии през хора . Цел ликвидация на популацията от хора..стотици милиони автомобили денем и нощем режат атмосферния океан с лед скенери/електрожени/ ксенонови високо проникващи скенери и лазерни осмукващи охраната скенери.Тежко увредените обеми с е пълнят с токсични газове..
58
12
 
20
 
! Отговори
Ганчо преди 8 месеца
Хубаво било да караш електромобил. Да ама не!!! Къде ти е инфраструктурата бе българино??? Къде ти е зарядната станция??? Къде ти е технологията за унищожаване на старите батерии?? Въобще много защо. Карайте си автомобилите. Японците карат някой от автомобилите си с рибено масло, бразилците с спирт от захарно цвекло и подобни хитрини. Карам Опел астра 2009г със смес от бензин и етанол - върви като пушка. Ще измислим нещо да преебем капиталистите.
57
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
да му мисли бензоловата държава...
56
1
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Айде стига с тези фалшиви новини, целящи да всеят "ШОК И УЖАС" в посредствения човечец. Хайде запознайте се с предложението. Ще се забрани само ПРОДАЖБАТА на дизелови автомобили непокриващи стандарта EURO 6. Никой нама да дойде и да ти вземе дизелака, който си купил преди 5-10 години.
55
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
споко, забраняват на богатите да карат двг,щот могат да си позволят електрички,при нас след 20 години, когато западняците почнат да фърчат у въздуха ще дадат електричките на нас,чакайте си реда бедни сънародници и спокойно карайте печките
54
0
 
9
 
! Отговори
:):) преди 8 месеца
ей ама мн бързо триете бе,мсй ви настъпи по мазола редакторски колегата, ивчо
53
12
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Живота на една автомобилна батерия при интензивно ползване свършва за 3 години. Ако карате по цял ден на фарове въпреки че тези фарове на ел.автомобилите уж са по икономични може да не искара и 3 години. Може да си купите електрическа кола на тънка цена втора употреба но като дойде време за смяна на батерията ще ви се стъжни живота. Така че двигателя с вътрешно горене няма да отиде скоро в историята.