Заплаха: Дизелите на Западна Европа ще дойдат у нас!

Най-големите замърсители в родните градове са старите коли
3 авг 2017 21:44, Екип на Bloomberg
48
Заплаха: Дизелите на Западна Европа ще дойдат у нас!
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Най-големите замърсители в българските градове са старите автомобили. Това коментира климатологът доц. Георги Рачев в ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

"Ние сме известни с това, че сме задния двор на Европа, в който са внасят доста стари, бракувани автомобили, които започват да се движат у нас", смята той.

По думите му с ограничаването на дизеловите автомобили в Западна Европа, България ще стане притегателен център за колите, които ще излязат от обращение там.

Климатологът коментира и "неосветената" страна на електромобилите: "Без значение на каква основа е батерията, в повечето случаи производството ѝ оставя феноменален екологичен отпечатък. Тя живее няколко хиляди цикъла, след което става абсолютна ненужна. Ще трябва да създадем един цял клон, който да рециклира тези батерии".

Според Рачев е нужна адаптация – едно или две десетилетия, в които да се разработят нови технологии, при които двигателите на фосилни горива да работят екологично.

Вижте повече във видеото на Bloomberg TV Bulgaria

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


48
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
40
0
 
1
 
! Отговори
СТОП на терора преди 6 години
забранете продажбите на нови автомобили докато не им монтират само безвредни фарове жълти..СПрете терора със бели скенери вкл лед,ксенонови и лазерни..нямаме друга обитаема за нас планета..
39
0
 
1
 
! Отговори
климатични оръжия са преди 6 години
новост от последните дни е че вредните автомобили увреждащи тежко земята със скенери и холограмни оръжия на предно и други стъкла се следят обемно като нагли вредители с цел ликвидация..Обемно се следят и автомобили хибриди електромобили и автономни такива..Обема около всеки опасен вредител се виждаТежки вреди на климата вече нанесоха стотици милиони автомобили каращи с дневни скенери ..тн "електрожени" заслепяват милиони дневно в БГ
38
0
 
1
 
! Отговори
гасете фарове денем преди 6 години
ДО 2012 година в Киев имаше биосферна охрана..въздуха въпреки милион автомобили ,автобуси и камиони беше чист,свеж..Сега в малките градове и села има остър смог заради скенери нарязали биосфернат а охрана на парцали..
37
0
 
1
 
! Отговори
JJivanov Warning преди 6 години
Най жестоки замърсители са новите коли и тези оборудвани със СПИН Активни скенери вместо нормални жълти фарове.НАркомани на власт принудиха стотици милиони водачи на МПС да увреждат тежко земята с включени скенери /следени от извънземни терористи/и фарове денем и нощем.В Огромните тежко увредени обеми се настанява трайно тежко токсичен газ/Спрете от движение всички автомобили с монтирани скенери вкл допълнително монтирани има риск от колапс на биосферата
36
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ДАНЪКЪТ НА ТРОШКИТЕ ТРЯБВА ДА Е МНОГО ВИСОК, ТАКА ЩЕ СЕ ОТЪРВЕМ ОТ ТЕЗИ МОРГИ.
35
0
 
5
 
! Отговори
Anon преди 6 години
Автомобилите допринасят за замърсяването на въздуха. Въпросът обаче е до каква степен? Има и друг момент - ако старите коли генерират повече емисии, какво прави държавата, за да стимулира обновяването на автопарка? Защо, ако се закупи (сравнително) по-нов автомобил, трябва да се плащат в пъти по-високи налози спрямо 20-годишен автомобил? Така погледнато, липсва каквато и да е логика. А въпросът с търговията с катализатори? С премахването им без причина? Или с поголовната кражба на катализатори?
34
1
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В момента гледам флайтрадар. Точна сега във въздуха са 15 000 самолета в цял свят които изхвърлят в атмосферата милиони тонове газове от керосина. Къде отиват изгорелите газове от самолетите които денонощно бълват газове в атмосферата. Защо никой не повдига този въпрос? Защото не им е изгодно да плюят милиардите печалба. По лесно е да се плюят колите които всички в цял свят немогат да избълват толкова отрова за 100 години колкото самолетите
33
2
 
28
 
! Отговори
И аз карам на нафта преди 6 години
Глупости пълни. Хора, един кораб 20-30хиляди тона(БРТ) гори 20-25 ТОНА мазут/ден+1-2ТОНА дневно за генераторите и в пристанище. Катализатор НЯМА.Ако някой иска да смята колко коли биха замърсили толкова много.Не знам колко кораби носят стока от Китай-ежечасно.Самолетите???ТЕЦове??. Нашите градове си ги опушваме с *** и гума/пластмаса защото "бай Иван" няма пари за дограма, климатик А++ и ток-да не мислите че му е приятно да гори нещо. Колите се ползват сутрин и вечер за макс 1-2ч дневно
32
1
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най-големият замърсител в България, както навсякъде по света е използването на твърдо гориво в индустрията и за отопление. В София замърсяването от него през най-студените дни на зимата е 6-7 пъти по-голямо от цялото останало замърсяване, а през лятото неизмитите от Фандъкова улици на София са най-големият замърсител - замърсяват над два пъти повече от всичко останало, вкл. и колите. Новите дизели замърсяват по-малко от тези на бензин и след 15-20 години в България те ще са основния автопарк.
31
4
 
18
 
! Отговори
Дизелджия преди 6 години
Климатолога да си гледа времето. Има изправи дизелови коли и неизправни. Един стар поддържан дизел харчи 4-8 литра нафта /според размера на колата/, голяма част от новите турбо издухани коли 5-та употреба харчат колкото нафта, толкова и масло. Просто няма система за реални прегледи. Ако е като TUV, и новите и старите бракми ще отпаднат естествено. В Германия никой не спира от движение голф 1 в перфектно състояние, само защото е стар.
30
1
 
2
 
! Отговори
Германец преди 6 години
До АнонименКой те кара да си купуваш Ауди?
29
5
 
10
 
! Отговори
Тато из Правец преди 6 години
Изчистихте всички *** на ЕС ,че и пари им давате за да си тровите децата с мръсния въздух....
28
5
 
17
 
! Отговори
Под наем! преди 6 години
Не виждам какъв е проблемът широкият център в София, да бъде пешеходна зона с електрически автомобили и колелета под наем. От Пиротска до Гешов, и от България до Борис. Има метро и трамваи, постепенно да премахнат автобусите, те са излишни.Да забранят в София дърва и въглища, да мият улиците 3-пъти седмично. Строги санкции за замърсители - кучета, стари автомобили и камиони, каруци.В 21 век сме, никаква стратегия няма за София.
27
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А какъв е стимулът да имаш по-екологична кола? Махнах 20 годишната трошка, купих на половина по-млада, от Evro2 отидох на Evro4, бензинова е с катализатор, единствено новата е с 15 к.с. по-мощна. Резултатът:данъкът ми скочи 8 пъти!
26
16
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
българите сте невежи ***, мислите като болшевики и живеете 300 години назад във времето!
25
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
щом забраняват в европа, ще забранят и тука - неизбежно! освен ако не ни извадат от там, а за въглищата е въпрос на 5-10 години, в повечето страни в европа са забранени!
24
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Ви пауър дизелАми може и да не караш бе? Като толкова си се загрижил. Можеш да ползваш градски транспорт.
23
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
На българина да шофира е родно право. Като се роди му се връчва един 20 годишен таралясник понеже е мноо отворен да ползва градски транспорт когато не може да си позволи по-нова.
22
2
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какви дизели, какви пет лева? Бензин с газов инжекцион. По-ефтино и по-чисто, дори катализатор не е необходим. Няма сажди, няма наночастици, няма смрад дори и при произнесените машини. Друг е въпросът, дали автомобилите у нас са най-големите замърсители. Според мен не са.
21
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Точно новите коли са *** защото са тъпкани с електроника и не минават и 1000 км без да стоят ден във фирменият сервиз!Старите дизели работещи с компресия над 25 атмосфери с механични горивонагнетателни помпи нямат равни на себе си!Чиста механика която живее дълго.Дизеловият двигател го съсипаха нарочно!Ще почакам още някоя година и ще си взема Мазда с HCCI мотор!Немците да сърбат това дето си го надробиха!