Кола втора ръка – отделете пари, време... и се подгответе психически!

За какво да внимаваме, когато си купуваме ползван автомобил?
4 авг 2017 10:45,
100

Предварително установен бюджет за покупка и допълнителни разходи, няколко седмици време и психическа подготовка - това, по думите на влогъра Филип Лазаров, е необходимо, за да сме предвидили преди да си купим автомобил втора ръка.

Най-продаваната кола у нас обикновено варира между 5 и 15 хиляди лева.

"Когато ще си купувате автомобил - основното нещо е да отделите между 20 и 30-35% от сумата за обслужване, регистрация, застраховки и каквото и да било", посочи Лазаров в "България сутрин" по Bulgaria ON AIR.

Важно е да избирането на типа кола да става спрямо начина на живот на човека, който ще я ползва,

При първоначалния оглед Лазаров съветва да се гледат няколко неща.

"Минимум един час трябва да си отделим. Гледаме автомобила първо на външен вид - дали е еднаква боята, дали има ръжди по лайсни, по прагове. Гледаме състоянието на купето, гледаме дали има луфтове, дали има разминаване, гледаме тавана, дали е имало градушка, внимаваме дали е била удряна, дали са сменяни стъкла. Отваряме и проверяваме всички видове врати как работят, как функционира всичко - електрически стъкла, климатици...", допълни автоекспертът.

Хубаво е да оставим колата да поработи на място 20 минути, за да проследим работата на двигателя. При таблото също може да има неизправности - за да разберем дали то работи нормално, трябва да проверим дали всички лампички на него светват при палене на двигателя.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


100
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
50
14
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Трябва катаджийте да имат преносими газанлизатори спират те на пътя мерят газовете и ако надвишават нормите свалят номерата и се вика репатрак... отписват колата... като се вкара в нормите атново в КАТ минава на общо основание...така хем ще намалеят ПТП-тата хем в държавния бюджет ще влязат пари хем и за автомонтьорите ще има работа и икономиката ще дръпне напред...Еврика...Как още не са се сетили управляващите...
49
11
 
12
 
! Отговори
Здрав Разум преди 6 години
Питали ли сте се защо в т.нар. бели държави не си купуват коли втора ръка, а се опитват по всякакъв начин да ни ги продадат на нас "изгодно". Задавайте си този въпрос преди да се набутате с пари и нерви.
48
5
 
9
 
! Отговори
бугарин преди 6 години
На любителите на автомобили втора ръка "нов внос" препоръчвам преди да се запътят към автокъщите, да посетят ГКПП Калотина и да видят какви таралясници се внасят. Гаранция, че повече няма да ги чуем във форумите.
47
5
 
19
 
! Отговори
Полезен съвет преди 6 години
Ако все пак нямате финансова възможност за нова, съветът ми е да избегнете всичко европейско или (не дай Боже!) американско. Така нареченото немско качество си отиде заедно с Хитлер и ще се върне само ако и той се върне. В момента единствените автомобили, които се правят с грижа за качество и сервиз са азиатските. Избирайте между японско и корейско на втора ръка и шансът да берете ядове поне ще е по-малък,
46
6
 
11
 
! Отговори
Firo преди 6 години
Само нови коли на лизинг. Със 10-20 годишни бараки нов вносна по 300-400 хиляди километра, били те и джипки Мерцедес или BMW, само набивате хиляди в ремонти и никога не знаете дали ще стигнете. И двете ни коли са на лизинг - Хюндай i20, 300лв. вноска и 80лв. каско на месец
45
3
 
16
 
! Отговори
Препатил преди 6 години
Колегата Форд е класик и е абсолютно прав. Давам пример - нова KIA с 10-годишна гаранция и поддръжка като хората (за разлика от прехвалените "немски марки" дето висиш пред сервиза със седмици за нещо дребно) в рамките на тия 10-години излиза много по-евтина, надеждна и безпроблемна от BMW, Mercedes или AUDI. Прочие откакто Mercedes смениха представителството, нещата със сервиза отидоха директно "в киреча" (лично пострадал).
44
4
 
24
 
! Отговори
asd преди 6 години
Нова кола, висок клас с много екстри и системи за сигурност - 60 000 лв. Годишно каско 3500. Обслужване в гаранцията - доста скъпо. Същия клас кола на 6 години - 15 - 20 000 лв. Каско 800 лв. Ремонти - най-много 1000 лв годишно, ако нямаш късмет, но си държиш всичко да е ОК. В България сервиза не е толкова скъп като в централна Европа и има смисъл да се карат коли на 5 до 15 години.
43
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ако взимате от атво къща 2ра 3та 4та 5та ръка то помислете преди да го правите, помислете си добре, защото после няма връщане !
42
2
 
19
 
! Отговори
Дедо ви Форд преди 6 години
Има само един хубав автомобил - новия.
41
0
 
42
 
! Отговори
Аджамия преди 6 години
При горублянските автоджамбази всички коли са на по 149000 километра. Как ги намериха всичките да са по на толкова, ей, да се чудиш.
40
19
 
14
 
! Отговори
БМВ преди 6 години
Казват, че БМВ е кола за коплексирани хлапета. Аз съм на 45 г., семеен с две деца. Безумното шофиране не ме влече. Имам последната версия на Е 39 /525Д/ М-пакет 204 к.с. Да, не е евтина за потдъжка само комплект гуми струва 2000 лв.Финансово не ми е проблем за си плащам лизинг за нова "въшка", но нямам никакво намерение скоро да си взема друга кола.Слогъна на БМВ е "Удоволствие от шофирането".А, тези за които "гроздето е кисело" да си карат "нови" с 20 годишни технологии коли.
39
0
 
23
 
! Отговори
Настроение по темата преди 6 години
Има един хубав виц по темата - в смисъл, че колата втора ръка е като онова от което се оплаквал един мъж докато си търсел подходяща жена: "Абе не мога да разбера какъв е тоя моя късмет - всичките с които съм бил ми казват, че съм им бил втория." .... ха-ха-ха
38
0
 
18
 
! Отговори
Тео преди 6 години
Прасе, жена и кола са на късмет! Е, разбира се, има някои основни неща, които да се гледат, но никога не знаеш кога и как ще ти извъртят чалъм. Основните неща при покупка на кола са две - опитен майстор с диагностика и пробно шофиране на дълъг път(50-ина километра и по възможност и магистрала). Всичко останало е алабала.
37
9
 
26
 
! Отговори
Чиновник преди 6 години
Простолюдието, освен че обича бракуваните таралясници на Европа, много налита на дизелите, щото някой ги е излъгал, че харчат малко. А дизеловите двигатели са едни от най- големите замърсители. И не си мислете, че бума на астмата сред децата е случайност. Това е за "компенсация", за това, че масово карате раздрънкани дизелови бараки.
36
1
 
20
 
! Отговори
Жеко преди 6 години
Сега ще изкочат джамбазите от автокъщите и ще ви обяснят че новите коли са пълни *** и голф 4ката е по добра от нова кола от магазина. АКо бяхме нормална държава с кеф бих си купувал нова кола но за съжаление се налага да купуваме таралясници, предпочитам само от частници а най добре от чужбина но мисля че и там си има достатъчно тарикати
35
3
 
26
 
! Отговори
Петьо-Евреи преди 6 години
Купуваш японска кола и допълнителните разходи ще бъдат не 20 30 или 35 процента а 2 3 или 5 процента максимум и при това ще я караш без проблеми по дълго от колкото нова немска лично съм се убедил не един път
34
0
 
19
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Къде в провинцията ги виждате масово тези 10-годишни Мерцедеси за по 15-20 бона? 90% от колите в провинцията са изтърбушени и изгнили Пасати, Пежа, Рена и тук-таме някое изкорубено БМВ на селското гъзарче. Подобни Мерцедеси карат само приближените на местните дерибеи. Повечето от тези коли не могат и за 1000 лева да се продадат, и се карат на "отмъщение" като за последно.
33
3
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
По принцип новото е по-добро, но ...Работих известно време в една фирма, където служебните автомобили бяха нови Дачия.Откровенно моя 7 годишен Пасат ги превъзхожда по всички показатели.По-високо технологичен,по-добра пасивна и активна безопасност, по-ниски експлоатационни разходи, а за усещането при шофиране въобще не може да става дума за сравнение.
32
10
 
20
 
! Отговори
До 13 Анонимен преди 6 години
Какво значи, не ти е родно право? Щом е създадена подобна стока - автомобил, значи мога да я използвам. Ти и групата мрънкалници не сте никои, че да казвате на хората какви коли да си купуват. Ако искам и на 35 години кола ще карам, вас не ви бърка тази работа, след като си плащам данъците за това. Тия "Евро - норми" ходи ги говори на хора извън България, тук никой не се интересува от тях, защото са безсмислени и преекспонирани.
31
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всичке лампички не светват при подаване на контакт. Светват само една част от тях. Които трябва да изгаснат след запалване на двигателя. Останалите ще светнат след като включите габарити фарове мигачи и дръпнете ръчната. Новобранците в тази област трябва да си водат стар шофьор който да провери цялата кола най щателно за да няма изненади.