ЕС готви задължителни квоти за електромобили

Целта е по-бързо отказване от двигателите с вътрешно горене
53
ЕС готви задължителни квоти за електромобили
Снимка: Reuters

Задължителни квоти за производство и продажба на електромобили и транспортни средства с ниски нива на вредни емисии най-вероятно ще влязат в сила от 2025 г. Те ще засегнат всички производители, предлагащи автомобили в Европа, съобщава изданието Handesblatt, което се позовава на свои източници в Европейската комисия.

Към момента подобно мярка все още се обсъжда в Брюксел, но се очаква да бъде приета рано или късно. Предложението е на ЕК, а целта е ясна – ускоряване на процеса по спиране на производството на транспортни средства с двигатели с вътрешно горене и преминаването към електромобили.

По информация на изданието, идеята за въвеждане на задължителните квоти ще бъде представена в края на годината. Тя ще стане част от нов пакет мерки за "развитието на мобилност, щадяща климата", които ЕК има намерение да предложи за одобряване.

Освен квоти да производителите, в пакета мерки ще бъдат включени и още по-сериозни норми за вредните емисии, изхвърляни от автомобилите. Идеята обаче засега среща сериозна съпротива от страна на представителите на отрасъла в Германия.

"Ние считаме, че въвеждането на подобни принципи е огромна грешка, тъй като производството на електромобили зависи от огромен брой фактори. Сред тях има и такива, на които автомобилните концерни не могат да повлияят по никакъв начин", коментираха от асоциацията на автомобилните производители в Германия.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
52
2
 
5
 
! Отговори
луди преди 6 години
Няма да ги доживеем тия електрокари, щом в Европа ще го налагат през 2025 г., докато ги износят европейците и ни ги пратят на 15 години, значи да ги чакаме в България след 2040г. Таман за откриването на магистрала Струма.
51
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Да се спират дизеловите автомобили,и да се стимулира автомобили на газ и метан.А електрическите автомобили да са преференция.
50
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В момента електроатомобили се продават най-вече за привилегиите по пътя и паркиране и ниски такси и данъци.Ако сранат мнозинство тези привилегии ще отпанат СЪС СИГУРНОСТ. Ами това са доходи в хазната.А като почнат да се пройзвеждат милиони батерии, какво ще стане.....ами когато станат за боклукаа , къде ще ги крият? Рециклиране ....мръсория....отрови?
49
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
насила хубост не става,когато някои показатели на ел колите станат приемливи хората сами ще почнат да ги купуват,разбира се ако има производство,май всъщност това е презумцията,да накарат автоиндустрията да произвежда достатъчно бройки за да задоволи търсенето
48
3
 
5
 
! Отговори
Незнайко преди 6 години
Супер! Страхотно!! Яко!!!Бойко ще произвежда тролеи!!!!
47
0
 
11
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Вече има опровержение на тази фалшива новина - ЕС няма намерение да въвежда такива квоти.
46
5
 
11
 
! Отговори
Burzum преди 6 години
А ти си обикновен тъ.пак...това е ролята на държавата да води обществено полезни политики а не да разпределя суджуци....
45
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До BurzumЧе тя държавата да не ги бере по дърветата парите? Поне да имахме електромобилна индустрия така ще стимулираме индустрията на цтраните производителки абе ти си гений бе.
44
4
 
8
 
! Отговори
Burzum преди 6 години
Ще задължат държавите да стимулират купуването на електромобили например с дотация на цената бе ***...ако държавата ти поеме триисет процента от цената ще се замислиш ....въпреки че няма с какво...
43
2
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Например във Франция квотите са 10000 да кажем какво правим, ако се продадат само 5000?
42
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Какво значи квоти как ще задължат Пешо да си купи електромобил, ако не иска на сила ли?
41
3
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Квота за производство, но какво правим с продажбите?! Там квоти ще налагат ли. Примерно на тези дето са за демокрация, по 1 ел. Автомобил на 1000 продадени автомобила, а на тези дето искат мнозинството да не решава, по 999 електрически коли на всеки 1000 продадени.
40
2
 
5
 
! Отговори
До 39 преди 6 години
Май по-скоро каза, че ако мнозинството не може да направи информиран избор, поради неспособността си за такъв, ще прави избори, които ще водят до резултати, по-лоши и от севернокорейския комунизъм. Да не мислиш, че Прасчо Ун сам се държи на поста. Държи го масата, която къде е зомбирана, къде я е страх да се противопостави. Един всенароден бунт и Ким е пътник, но мнозинството не го прави - защо ли, като са толкова милиони, а управляващите са само шепа? ;)
39
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До до 34Пича ми каза, че не трябва да е важно мнението на мнозинството та затова му препоръчах да се премести там надявам се да му хареса. :)
38
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Маркс се оказа за пореден път прав, че капитализмът е система , която ще се саморазруши и ще премине в комунизъм......Тази година ние трябва да произведем 300 000 електромобили, ние произведохме 350 000 автомобили и продадохме 380 000 автомобили....ние изпълняваме нормата по петилетката....Да живей ЕК на ЕС, да живей , да живей!
37
0
 
5
 
! Отговори
до 34 преди 6 години
Брей, откога способността за информиран избор се нарича севернокорейски комунизъм?! :D МНОГО ялов опит!
36
4
 
13
 
! Отговори
СМЯХ преди 6 години
ЕС не спира Вицовете , бай Тошо е малък .Задължителни квоти за електромобили вървят с Бежанец в Багажника и Терорист на волана . За правите краставици знаете .
35
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен 34Явно не можеш да отговориш на зададените въпроси... Не е учудващо.
34
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Брат СпартакТогава отиди да живееш в КНДР там всичко се решава от един човек, а не от "тълпата" там стандарта на живот трябва да е доста висок.
33
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Странна работа - най-големият замърсител е отоплението на твърдо гориво и индустриалните производства на твърдо гориво, които замърсяват в пъти повече от колите, примерно 100 пъти повече, те с колите са се хванали, които са малък замърсител.