В тайния склад на германците: 7 Porsche-та, които никой не помни

Сред тях са слабоизвестните модели 932, 984, 989 и други
Обновена: 8 сеп 2017 07:06 | 7 сеп 2017 21:12,
15

Porsche 989 Concept (1989); Снимка: Porsche

В официалния музей на Porsche в Щутгарт се намира един склад, в който се съхраняват някои добре забравени тестови мулета, прототипи и секретни разработки на компанията. Някои от тези машини са държани умишлено далеч от любопитните погледи, а други просто са били забравени след еднократното си участие на някое лъскаво автомобилно изложение през 90-те. Сега Porsche реши да засвидетелства уважението си към миналото, публикувайки много снимки на уникалната си колекция, съхранявана във въпросното хале. Време е да разгледаме отблизо някои от най-интересните експонати. Запознайте се със седем забравени автомобила от миналото на Porsche.


Porsche 932 Panamera II (1991)

Porsche прави няколко опита да конструира модел с четири врати, преди най-накрая Panamera да се появи на пазара две десетилетия по-късно. Изумителният концепт 932 e дело на италианското дизайнерско студио Italdesign и неговия главен дизайнер Джорджето Джуджаро. Автомобилът е замислен като алтернативна концепция, докато Porsche 989 е в процес на разработка. Концептът обаче не е добре приет от ръководството на Porsche, тъй като автомобилът е нищо повече от рециклирана версия на прототипът Proto TL, който излиза година по-рано и е проектиран от Джуджаро за Seat. Porsche 932 така и не е представен пред публика.

Porsche 989 Concept (1989)

Въпреки че прототипът с издължено междуосие 928 e създаден специално по случай 75-ия рожден ден на Фери Порше, най-сериозният четириврат прототип на компанията преди появата на серийната Panamera през 2009, е именно това Porsche 989. Инженерната част е дело на д-р Улрих Бец, а външният вид напомня много на издължено 911. Идеята била колата да се задвижва от новия V8 двигател на компанията, който да бъде разположен под предния капак и да разполага с мощност около 300 к.с. Колата трябвало да предлага нечуван комфорт и по-добро управление от конкурентните модели на BMW и AMG от този период. Така или иначе, Porsche свършили парите в резултат на рецесията в началото на 90-те, а през 1992 проектът бил официално закрит. Това на снимките е единственият оцелял екземпляр.

Porsche 911 Panamericana Concept (1989)

За разлика от 989, което се пази в строга тайна, концептът 911 Panamericana е един от най-смелите концепти на Porsche, който е представен официално по време на автосалона във Франкфурт през 1989. Дизайнът е на Харм Лагай (бащата на BMW Z1), а инженерната разработка е дело на екипа на Улрих Бец, който го завършва за едва половин година.

Panamericana представлява повдигната Carrera 4 с ново купе, изработено от композитен материал и мек сгъваем покрив с лилав цип. Лагай се надявал Porsche да пуснат концепта в лимитирано производство през 1992, но кризата възпрепятствала реализирането и на този проект. И така до днес, когато колата се съхранява в сградата на музея на Porsche в Щутгарт.

Porsche 984 "Junior" (1987)

Porsche е компания, която винаги е била интересна с това, че е едновременно инженерна компания и автомобилен производител. В началото на 80-те един от основните проекти на германците е проектирането на двигател за Seat. Именно така се появяват 1.2- и 1.5-литровите двигатели, които стават популярни с името "System Porsche". След това испанската компания започва да обмисля построяването на малък спортен автомобил, който да се задвижва от новите 4-цилиндрови мотори и да има покрив с две издатини за главите на шофьора и неговия спътник - нещо, което до този момент се вижда единствено в някои състезателни автомобили. Проектът бил наречен PS, но и той бил прекратен.

От Porsche обаче не се отказали и продължили самостоятелна разработка, а резултатът от нея е Porsche Junior. Той трябвало да комбинира задвижване на четирите колела с 4-цилиндров боксерен двигател с въздушно охлаждане и 5-скоростна трансмисия. Впоследствие идеята за 4х4 била отхвърлена, но 984 все пак запазил интересния си дизайн с твърд сгъваем покрив, чийто механизъм е подобен на този, който през 2005 дебютира на борда на лимитираното Ferrari Superamerica. Междувременно, задното многораменно окачване на Junior, което било проектирано от Георг Вал влязло в употреба на борда на Porsche 993 - последното 911 с двигател с въздушно охлаждане. В края на 1996 пък на пазара излиза друг автомобил, който носи ДНК на Junior - Porsche Boxster.

Porsche 996 с бронирано предно стъкло

Със сигурност това Porsche 996 не е от най-вълнуващите концепти в склада на Porsche, но със сигурност е доста интересен, тъй като е създаден с идеята да преодолее едно инженерно предизвикателство: бронираното предно стъкло. Многослойните стъкла, които издържат на атака с огнестрелно оръжие са не само твърде тежки, но имат и свойството да изкривяват това, което шофьорът вижда. Porsche искали да променят това и за да го докажат, представили този автомобил. Въпреки че той бил с цели 180 кг по-тежък от стандартния вариант, пътното поведение не било компрометирано, а новото стъкло не изкривявало образа и съответно било по-безопасно. Концептът останал уникална разработка.

Porsche Cayenne кабриолет

Въпреки че разполага с две алтернативи на това как да изглежда задницата му, този концептуален Cayenne дори няма официално име. Това само по себе си свидетелства за факта, че идеята да се създаде кабриолет версия на Cayenne е замразена много преди вътрешнозаводската шега да се превърне в нещо сериозно.

Все пак от компанията твърдят, че механизмът на сгъваемия покрив на безименния автомобил впоследствие е била доразвита в системата Targa.

CGT 918 Spyder

Това тестово муле е конструирано, за да се изследват възможностите за революционна платформа за средно разположен двигател, която пък била нужна за създаването на нов хиперавтомобил. Това муле помага за разработката на 918 Spyder, който е сред най-атрактивните автомобили в наши дни. За да направят мулето, инженерите използвали карбонов монокок, останал от производството на Carrera GT. Коли като тази не бива да бъдат забравяни.

Повече подобни новини четете в Automedia

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
0
 
! Отговори
Иван преди 6 години
До ТолерастияЯ пак прочети какво е написал човека ...
11
1
 
0
 
! Отговори
!!!!!!!!!! преди 6 години
strh gi e da napishat na kogo sa :)))))))))))
10
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Как да не ги помним - задницата на това порше панамера две след това се появи серийно на сеат толедо, които се търкалят и до днес.
9
2
 
3
 
! Отговори
Толерастия преди 6 години
До Анонимен 9Ти от кое село си, бре? Изостанали били немците с половин век от останалия свят?! Май си наследник на изобретателя на най-великото българско изобретение на 20ти век - Чушкопека!!!
8
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Снимките доказват, че германците както винаги , в технологично отношение са приблизително половин век преди останалия свят.
7
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ot 2008 godina sme v period na Globalno Zastudiavane..Tezi periodi se meniat na vseki 20-30 godini..Klimatichnite lazi na ILUMINATITE-massoni-templieri..i prochee satanisti..sa CHista Izmama..Zemiata e Kuha otvatre i ima v Zentara malka zvezda 1000-1200 km diametar ..Gravitaziata e Debelata kora-okolo 1200 km..Podzemnite okeani imat 2 pati poveche voda ot tezi na Povarhnosta..Planetata e tolkova Goliama ,che horata ne mogat sastestveno da Okazat takova vlianie..Drigi Nesta ima Skriti ... ... ... ... .
6
9
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2Ако българите имаха Порше вместо Москвич, нямаше и една вила да бъде построена, нямаше семейство да смогне заедно да отиде на море..
5
10
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Порше имат много странна история , 90-те години са пред фалит и после купуват Фолксваген.
4
2
 
6
 
! Отговори
м даа преди 6 години
4-вратката на Джуджаро е много близка до Сеат "Толедо 2",,а едно друго без много фантазия си е фиат купе,
3
8
 
19
 
! Отговори
Наска яка Гербераска преди 6 години
Искам статия за мерцедеса на суджука. С него ходи да гласува хитреца, а преди години в него е мачкал пеленгаторите на правешкия див селяндyp.
2
16
 
12
 
! Отговори
ВКШ преди 6 години
По-добре Порше, отколкото Москвич. Дори руското джудже путин се вози на Мерцедес. Факт другари и другарки, братя и сестри............
1
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Липсва Porsche 914/4