Автомобили чистят въздуха? Как? В Германия знаят как!

Започнаха тестове на експериментална система за филтрация
21
Автомобили чистят въздуха? Как? В Германия знаят как!
Снимка: MANN+HUMMEL

Компанията от германския град Людвигсбург - MANN+HUMMEL, започна тестове в реални условия на експериментална система за филтрация на автомобилите. Според специалистите, това ще помогне за намаляване на замърсяването в градовете.

Тестовият Volkswagen Passat, който компанията пусна по улиците на Щутгарт, е оборудван с 3 иновациони филтъра – за защита от прах (твърди частици), за защита на салона и за защита на спирачните дискове.

Първият се поставя на покрива на автомобила и спира твърдите частици, които се намират във въздуха. Проведената компютърна симулация показва, че с неговата помощ могат да бъдат неутрализирани практически всички вредни вещества, образувани при изгарянето на горивото. Сега предстои това да бъде проверено и на практика.

Филтърът в салона е с активен въглерод и изчиства въздуха от азотния оксид, както и от други вредни газове. В него е поставено специално защитно покритие от нановлакна, които защитава от твърди частици, прах и амоняк.

Третият филтър – този на спирачните дискове, се поставя до спирачките. Той задържа твърдите частици, които се появяват при честото спиране. Филтърът е универсален и може да се поставя на всякакви превозни средства, без да има значение каква е спирачната им система.

От компанията все още не коментират каква ще е цената на системата.

Повече подобни новини четете в Automedia


21
Още от
Напиши коментар Коментари
17
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
"В него е поставено специално защитно покритие от нановлакна, които защитава от твърди частици, прах и амоняк."

Нановлакната са внесени от русия
:D
16
0
 
2
 
! Отговори
Pipi преди 2 месеца
Пълни глупости абе вие верно ни взехте за мезе те от горе ни тровят те тръгнали с коли да пречистват въздуха а гмо то и химията в яденето което ядем с водка ли ще го пречистите...
15
4
 
9
 
! Отговори
нострадамус преди 2 месеца
след 100 г, ще има само електрически таксита без шофьори.
коли няма да има никой, само музеите и колекционерите, но дори ите няма да карат. транспорта ще стане 100% автоматизиран, като на поточна линия.
катастрофи няма да има.
летящи коли след 100 г. НЯМА да има. както казва Мъск, при повреда такава кола ще падне на земята. ще са на електромагнитни възглавници, евентуално ще има вместо аутобани дълги вакуумни тунели за скоростни междуградски пътувания.
летящите коли са след 200г -некст левъл шит
14
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Бъдещето е всеки сам в кола. Колата в повечето случаи няма да е лична, а под наем за кратко време. На сегашният масов градски транспорт ще се гледа, както сега гледаме на файтоните и каретите от миналото.
13
8
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Колата отдавна си е необходимост и в България. Само някои, дето още се колебаят дали да се прехвърлят от каручката на автобуса, все още не са го схванали, но това не им пречи да наричат нормалните хора, ганьовци и други подобни. Нормалното развитие на транспорта в градовете води до премахването на масовия градски транспорт, с изключение на метрото, което в крайна сметка също ще бъде премахнато. Това няма да стане скоро, но ще стане. Бъдещето е всеки човек с кола, сам в нея, рядко ще са двама и
12
7
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
В градовете с добре изградена инфраструктура, кола ти не требе. Трябва като в Лондон, ако искаш да минеш с кола през центъра да ти излиза 2 пъти по-скъпо и 2 пъто по-бавно, отколкото с метрото или автобусите. Само така ще се отучи бай Ганьо да си показва каручката.
11
4
 
13
 
! Отговори
До 6 и 9 преди 2 месеца
Колата от около 1960-1965 година не е лукс, а необходимост и така е навсякъде в цивилизованият свят, вкл. и в България. Това, че някакви псевдоеколози не знаят какво искат и са върли противници на колите, не променя този факт.
10
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Прекалява се с писаниците за колите, които са малък замърсител на фона на неизмитите улици в София и отоплението с твърдо гориво през зимата.
9
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До редник

Ми не това си е проста логика. Като не можеш да си позволиш нещо просто не го ползваш. Никой не е длъжен да прави нещо за твое удоволствие.
8
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
А тия автомобили дето обикалят да чистят въздуха от новите дизеляци на Фолксваген ли са, дето не покриваха нормите за замърсяване?
7
3
 
4
 
! Отговори
рационализация преди 2 месеца
да внедрят отзад и приспособлението на китаеца за производство на тухли от смог, производство три в едно, а за пешеходците - задължителни филтриращи скафандри със система за пречистване на киселинно-радиационен дъжд - тренировка в реални условия за колонизацията на Марс /Паси веднага записвай, да не открадне друг идеята за патент зарядно!/
6
9
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
До редник

Като не можеш да си го позволиш няма да караш. Просто е. Карането на кола не ти е рожденно право.
5
10
 
13
 
! Отговори
редник преди 2 месеца
Измислиха нови консумативи ! До година , две ще ги направят задължителни ! Честито !
4
5
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Интересно как ще филтрират спирачките, без това да доведе до прегряване. Прекалено много се разчита на въздушния поток за охлаждането им, а всеки филтър ще намали този поток.

Отделно филтрите с активен въглен им знаем живота - месец и вече са като обикновен филтър...
3
8
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Филтрите имат качества но и недостатъци .
Защото освен прах филтрират и отрицателните йони които са полезни за здравето..и без които човек може да се разболее...
Освен филтри .трябват и йонизатори ..
Трябва да им кажа на тез германци как се прави..
2
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
TOVA SI E CISTA RUSKA IZRABOTKA,OTKRADNATA OT GERMANZITE.
1
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 2 месеца
Няма да е Лада я.