Volkswagen с електромобилът на бъдещето: I.D. Crozz

Автомобилът ще бъде пуснат за серийно производство през 2020 г.
Обновена: 12 сеп 2017 13:20 | 12 сеп 2017 13:10,
13
Volkswagen с електромобилът на бъдещето: I.D. Crozz
Снимка: Volskwagen

Компанията Volkswagen показа във Франкфурт подобрен вариант на концептуалния си модел I.D. Crozz, който през 2020 г. ще се появи в серийно производство. Това е първият от серията електромобили, който трябва да направи от германската марка лидер в този сегмент.

Пред журналисти шефът на Volkswagen – Херберт Дийс, заяви, че през 2025 г. марката ще продава по 1 млн. електромобили на година. Настъплението на този фронт ще стартира 5 години по-рано, когато на пазара ще излязат унифицираните модели от семейството I.D. Първо ще бъдат готови хечбекът I.D. и кросоувърът I.D. Crozz, а през 2022 г. към тях ще се присъедини и компактният ван I.D. Buzz.

Именно показаният във Франкфурт прототипп I.D. Crozz II дава ориентир какъв ще бъде електрическият кросоувър на марката. Той е познат до голяма степен, тъй като повтаря концептуалния модел, показан през пролетта на салона в Шанхай. Машината е получила специален цвят "Хибискус”, 21-цолови джанти, преработена оптика и допълнителни декоративни елементи.

Размерите на електромобила се запазват – дължина от 4625 мм и разстояние между двете оси от 2773 мм. Очаква се те да бъдат същите и при серийния модел. Най-вероятно ще бъде запазен и купеобразния силует с ниско падащ покрив, но някои от елементите – като вратите, които са без централни стойки и се отварят в различни посоки, ще бъдат опростени.

Интериорът е във формат Open Space, като е запазил 4-те отделни седалки, цифровите органи на управление, системата с датчици за разпознаване на жестовете и светодиодната система Smart Lights. Концептуаният модел разполага с автопилот, както и със специална система за почистване на въздуха CleanAir. Не е забравена и практичността – обемът на багажника е 515 литра. С толкова разполага и удължената версия Allspace на VW Tiguan.

Технически I.D. Crozz II не е променян. Той е изграден на електрическата си платформа MEB с поместена под пода литиево-йонна батерия с капацитет 83 кВт/ч и по един електромотор на всяка ос. Предният развива 102 к.с. и 140 Нм, а задният – 204 к.с. и 310 Нм. Сумарната мощност е 306 к.с., като осигурява развиване на скорост до 180 км/ч. С едно зареждане I.D. Crozz II изминава до 500 км, като за 30 минути батерията може да бъде напълнена до 80% от специална зарядна станция.

Окачването на електромобила е с McPherson отпред и многоточково отзад. Има и адаптивни амортисьори, като разпределението на тягата между двете оси е 48:52. Според представител на Volkswagen, управляемостта и пътното поведение на модела са на нивото на хот-хеча Golf GTI.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


13
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ако скоро пуснат батериите от графен няма да има повече притеснения нито за цена,нито за тежест ,нито за дълъг преход или за еко проблеми,но явно не са изгодни за търговията а само за потребителя,защото не виждам друга причина да не ги произвеждат
12
3
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Прилича на Тесла ...
11
1
 
4
 
! Отговори
Хм преди 6 години
До Striker35 000$ ама с малката батерия,за голямата +9 000$.Впрочем,един голям пикап,от любимите на американците струва под 30 000$.Голф 7 почва от 18хил евро и стига до 30хил. за топ модела(от 20хил.$ до 34хил.$).
10
4
 
7
 
! Отговори
А бе преди 6 години
"Сумарна мощност от 306кс/225кв-максимална скорост 180км/ч"Не е ли твърде голяма мощността за тая малка скорост???Впрочем,ако колата се кара с пълна мощност(225кв) то при батерия от 83кв/ч би трябвало да издържи 22 минути,което при 180км/ч прави 66км.Има нещо невярно в статията или в колата.Иначе,за да изкара 500км,то потребяваната енергия трябва да е 16,6кв/ч за 100км,т.е. ако се движи със 100км/ч трябва да дърпа мощност до 16,6кв или 22,5 кс,което е твърде малко дори за равен терен.
9
6
 
2
 
! Отговори
Striker преди 6 години
До Хм: Тесла модел 3 в Америка = $35 000. Голф 7-ца с дизеляк е по-скъп, извинявай:)))
8
3
 
6
 
! Отговори
Хм преди 6 години
Обаче за цената нищо не се споменава...И какво излиза на практика-ел.автомобилите са скъпи играчки за богаташи.То май идеята беше друга,ама нейсе.
7
9
 
3
 
! Отговори
Blake преди 6 години
Фолксваген са царе на 3Д-визуализацията... от години ни заливат с какви ли не рендери, и досега един свестен сериен е-автомобил нямат :)
6
9
 
3
 
! Отговори
Striker преди 6 години
Леле, от соцВаген само напъни в бъдеще време, а накрая какво продават? Гоуф и Гоуемио гоуф на дизел, хахах! Тесла до 2020-та сигурно ще летят до като тия се наприказват.:))
5
12
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Стига с тези ел. автомобили бе. Знаети ли колко отрова се изхвърля в атмосферата само за направата на една батерия? Та то всички автомобили ако запалят и тръгнат по пътищата няма да може да избълват толкова отрова колкото производството на една батерия. Един приятел работи в немски завод и ми показа технологията за направата на батерия. В тези халета освен чужденци други не влизат. Никой не е луд да си съкрати живота с 5 години поради поглъщането на отровните съединеня от които правят батериите.
4
0
 
4
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 6 години
У нас дали има методика за изчисляване на данък за подобен автомобил и ако има колко е данъка за 102 кс.
3
18
 
4
 
! Отговори
Yessss преди 6 години
VW, Apple и ЦСКА - НОМЕР ЕДНО! ! !
2
4
 
12
 
! Отговори
ФВ преди 6 години
На тези всичко им е в бъдеще време...
1
12
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 2025-а Тесла ще е монополист на пазара бе.