Рекорд! Е- автобус измина 1800 км с едно зареждане

Моделът Proterra подобри световния рекорд със 142 км
21 сеп 2017 13:37, Красимир Ангелов
30
Рекорд! Е- автобус измина 1800 км с едно зареждане
Снимкa: Proterra

Американският производител на електрически автобуси Proterra постави световен рекорд по продължителност на пробега. Моделът Catalist E2 измина само с едно зареждане разстоянието от 1772 км, похвалиха се от компанията.

Досегашното най-добро постижение също бе на модел на Proterra – 1631,5 км. То бе поставено от по-малкия и съответно по-лек автобус EV 46. Новият рекордьор catalyst E2 е с дължина 12 метра, като има 40 места и електромотор с 300 к.с. В зависимост от модификацията комплектът батерии е с капацитет от 440 до 660 к.с.

Пробегът на електробуса варира между 404 и 560 км, а максималната скорост е 105 км/ч. Блокът акумулатори се нуждае от 5 часа за пълно зареждане от 120-киловатова станция.

За поставяне на рекорда е използана версията с най-мощни батерии – 660 кВт., а пробегът е бил направен на изпитателния пробег в град Ню Карлай, щата Индиана.

Видео от събитието вижте в AutoMedia.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Хем с едно зареждане изминал 1772 км, хем средният пробег варирал между 404 и 560 (леле какъв интервал). Нещо не се връзва.Отделно, автобусът празен ли е били или с пътници, че теглото също е от значение. А времето за зареждане е доста дълго.
26
1
 
0
 
! Отговори
Иванов преди 6 години
И както винаги,нашите бг *** и от автобуси разбират.Универсални ***!
25
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При такъв тонаж батерията трябва да е над 1 тон
24
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И като сложим средно 40 по 90кг пътници + 40 по 25кг куфари, айде и 3м/с напречен или страничен вятър...що да не сложим и 30% от трасето в 10 градусов наклон....чакам да видя резултатите. В "лабораторни" условия всичко може.
23
2
 
0
 
! Отговори
Сс преди 6 години
Не правят в Русия по същите причини по които не правят и в България ***
22
1
 
8
 
! Отговори
Кратун преди 6 години
Бе що не си четете статиите поне веднъж след като ги напишете? Толкова много грешки, като че ли сте я писали през смартфона... Такова отношение към читателя направо отвращава!
21
18
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Защо ли в Русия не направят нещо такова, нещо полезно и добро за хората ?!Да, Боярищник е добър, но само за руските хора ;)Русия още е в 13-ти век
20
3
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Честито на бензиновата държава.
19
6
 
13
 
! Отговори
Бай Некойси преди 6 години
Една добра новина за България и Кошмарна за руските навлеци, Лукойл и *** им.
18
2
 
2
 
! Отговори
Бам Бам преди 6 години
До МОЦЕМоже да се въведе алтернатива на фаровете и стоповете, щом са толкова енергоемки. Предлагам, ако фаровете не са задължителни, да се се кара с постоянно натиснат клаксон.
17
4
 
20
 
! Отговори
11111 преди 6 години
Как така ги мятате тези цифри не знам..Замисляли ли сте се, че ако с батерия 440 кВ пробегът е 560 километра то някак си чудодейно с по-голямата батерия от 660 кВ пробегът изведнъж става 1772 км. Как си представяте с 220 кВ да измине почти двойно на това което изминава с 440 кВ батерия....... с по-малко да изминеш двойно повече... на някой му куца математиката или съответният предполагам английски език.
16
0
 
4
 
! Отговори
Анадолски преди 6 години
И все пак нашите опити са по велики
15
3
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Капацитета на батериите няма как да се мери в к.с.Иначе това постижение е сигурно направено в оптимален режим - топло веме, без тръгни-спри, олекотен от всякъде.Само за сведение, Тесла, на немски аутобан, ако я караш, както би карал една дизелова кола с голям мотор, не изкарва и 200км с едно зареждане.
14
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Еййй, измислил го руснака!
13
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До е 10Прав си, бая вятър ще трябва, май ще викнем и тези каки от ВИП брадър, да правят вятър. Мисля, че ще се справят.
12
7
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сигурно е бил пълен с акумулатори и няма място за 40 пътници. Може да пътуват на покрива като в Бангладеш
11
3
 
5
 
! Отговори
техник преди 6 години
До МОЦЕКолега, интересно ми е как изчисляваш, "най-големия разход са фарове и стопове". Два фара+стопове са макс. 200 вата, дори да има и друго, да приемем 500 вата /половин киловат/. Една кола е средно 100 киловата. Много коли са с фабрични днавни светлини, които са добри, е при китайските качеството съответства на цената.
10
0
 
2
 
! Отговори
той преди 6 години
До alНе ти трябва да знаеш...
9
1
 
9
 
! Отговори
е преди 6 години
До практиченАми с вятърните перки на ново-мутро-богаташите бе, колега...
8
2
 
38
 
! Отговори
Юзбашията преди 6 години
Една държава няма ли визия за бъдещето си, то просто тя няма бъдеще. Това важи с пълна сила за нашата.