Нов дизел или нов бензин: Кои коли замърсяват по-малко?

Германско министерство с ново изследване по темата
24 сеп 2017 18:45, Мария Захариева
26
Нов дизел или нов бензин: Кои коли замърсяват по-малко?
Снимка: Reuters, архив

Германското министерство на транспорта публикува резултатите от свое изследване, според която купуването на нов дизелов автомобил не означава, че той ще бъде по-екологичен, отколкото бензинов такъв.

Медийната група Funke разкри част от доклада на министерството, в което се разкриват данни за екологичните фактори на двата типа двигатели.

Според информацията, голяма част от автомобилите с дизелови двигатели, регистрирани миналата година, средно отделят по около 128 гр. CO2/км. В същото време резултатът на бензиновите двигатели е 129 гр.

Разликата в емисиите между двата типа двигатели за последните 10 години също е малка. За конкретния период е отчетено, че количеството на отделените вредни емисии постепенно намалява.

Според изданието Autonews, една от причините разликата в емисиите да е почти еднаква, е че дизеловите двигатели се използват повече в тежки и мощни автомобили, отколкото бензиновите.

“Мит е, че дизелът е щадящ към климата. Този тип двигатели не отговарят на теоретичните предимства, насочени към опазването на околната среда“, заяви транспортния експерт Стефан Куен.

Докладът бе изготвен, след като Германското транспортно министерство обяви намерението си да изтегли около 12 млн. дизелови автомобили за подновяване на софтуера на двигателите им.

Разходите за акцията ще струват около 2 млрд. евро.

Официалното решение трябва да бъде взето преди изборите на 24 септември. 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg


26
Още по темата: дизелавтомобилибензин
Още от
Напиши коментар Коментари
25
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Някои гледат, но не виждат. Въглеродният двуокис е газ без цвят и не може да го видите, но това не значи, че го няма. Въглеродният двуокис предизвиква парниковият ефект, който по принцип е нещо хубаво, но когато се натрупа много въглероден двуокис, това вече води до промени в климата, както е в последните десетилетия. Това, че някои виждат само черния дим от ауспуха на някои коли, не значи, че те замърсяват най-много. Тези, които замърсяват най-много не се вижда, че го правят.
24
2
 
14
 
! Отговори
Неразбирко преди 7 месеца
Сега започна да се говори и за фините прахови частици (ФПЧ), но за България нещата не са като в Германия или Великобритания например. В България основен замърсител с ФПЧ е отоплението с твърдо гориво през зимата, което в София замърсява 4-5-6 пъти повече от всичко останало взето заедно и даже неизмитите улици замърсяват два пъти повече от двигателите на колите, а новите коли по Евро 5 и 6 имат много ниски нива на ФПЧ и са еднакви за дизеловите и бензиновите двигатели с директно впръскване.
23
1
 
9
 
! Отговори
Неразбирко преди 7 месеца
Основният замърсител е СО2 и затова толкова години се работи по ограничаването на това замърсяване. Сега когато то е сведено до доста ниски граници, някои започнаха да говорят и за другите видове замърсяване от колите, които все още са доста по-малки замърсители от СО2. В България най-големият замърсител с СО2 са тецовете, като трите Марици водят с много в това отношение. Питайте по-старите хора да ви кажат,че от Витоша София изглеждаше замърсена и преди 60-70-80 години, когато колите бяха малко
22
0
 
5
 
! Отговори
Неразбирко преди 7 месеца
Основният замърсител е СО2. В момента, ако се сравнят дизелови и бензинови коли на един и същ производител, ясно се вижда,че бензиновите замърсяват повече с СО2 от дизеловите, въпреки че нещата вървят към изравняване, като от големите производители най-напред са VW. Примерно Пасат някакъв модел при двигател с еднаква мoщност,при дизела СО2 е 109 гр/км,а при бензина СО2 е 119 гр/км. При други производители разликата е по-голяма, примерно 105-108 гр/км при дизелите и 125-130 гр/км при бензиновите.
21
1
 
4
 
! Отговори
Реалист преди 7 месеца
Има си таблици за допустимо замърсяване с различни замърсители, по различните евростандарти Евро 1, Евро 2, ... Евро 6, съответно за дизелови и бензинови двигатели, както и по вида на автомобила (масата му). Когато някой "разбирач", като номер 19 един, иска да докаже нещо, което на него му изнася, хваща това в което "неговия" двигател има предимство и пише само за това. В тези таблици липсва СО2, който реално е най-големият замърсител, като все още бензиновите двигатели замърсяват повече от дизе
20
4
 
3
 
! Отговори
Димитров преди 7 месеца
Проблемът НЕ Е CO2, иначе може всички да минаваме на двутактови скутери. Хем на CO2 са 1/10 от автомобил... само дето скутера ще отделя 416% повече хидровъглерод, 3200% азотен доксид и 8000% повече въглероден моноксид. Дизелите са малко по ниски като CO2 но са определено по мръсни като цяло, и това ако имаш катализатор, без него са в пъти по мръсни от бензинов двигател
19
5
 
7
 
! Отговори
един преди 7 месеца
До всички "разбирачи" във форума
Дизеловите двигатели отделят азотни оксиди и диоксиди, КОИТО СА КАНЦЕРОГЕННИ.
Съгласно комисията ЕМИС към Европарламента, 40% от замърсяванията на въздуха се дължат на азотния диоксид /силно отровен и канцерогенен/ от които 40% САМО 80% се причиняват от дизеловите двигатели.
За незнаещите - дори и безвредният азотен оксид при попадане в атмосферата се трансформира с силно канцегенният и отровен азотен диоксид.
Към незнаещите - кацерогенен т.е. причиняващ РАК
18
0
 
1
 
! Отговори
sasho преди 7 месеца
do 14 ,коментираме кое е най екологично,не най сигурно,то и аз не съм сложил газ но по други причини
17
9
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Гледах каталог на Сузуки, в които имаше и СО2 - бензиновите имаха около 130 гр/км, а .дизеловите около 105 гр/км, При VW е същата работа - бензиновите замърсяват повече. Не знам как ги докарват почти равни - сигурно сравняват тежките дизелови камиони с леките коли на бензин.
16
9
 
7
 
! Отговори
Факт преди 7 месеца
Големият проблем е СО2, а там бензиновите двигатели замърсяват много повече при равни други условия, т.е. да не се сравнява тежкия камион с малолитражка.
15
1
 
31
 
! Отговори
КЛАСИКА в ЖАНРА преди 7 месеца
А най-много замърсяват патладжаните като набумкат зимата кюмбето със каквото им е попаднало пред очите през деня.
14
19
 
16
 
! Отговори
Отговор преди 7 месеца
До sasho 12 Газовата уредба е за мизерници .Не съм толкова изпаднал.Бомба в колата.
13
0
 
16
 
! Отговори
Така е преди 7 месеца
До Шаран-БГ 8 Ама тази смрад и намалена видимост отголемите камиони движи икономиката бе бунак , не спортните коли к 500 к.с..
12
9
 
23
 
! Отговори
sasho преди 7 месеца
бензина е много по екологичен -особено при нас когато към него има добавена газова уредба
11
5
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Защо сравнявате само по СО2?

Сравнете серен двуокис, сажди, феноли.
Сравнете това, че дизелът е много по-капризна технология и много по-скоро излиза от фабричните настройки.
10
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Някой у нас иска да изкара милиони сж това "замърсяване", което целенасочено се преекспонира. За 20 години заради небормалните цени на бензина у нас, накараха хората да търсят дизели. Дойде момента да се удари уж поради "замърсяването". Обаче не са отчели колко взима Суджук паша от Вальо Златев за литър продаден дизел. 1 милиард също някой прибира. И кой ще посмее да забрани дизела? А качеството му е трагично. Ще се поправи ли? Не. Тогава? А миганите през зимата кой ще спре да не горят гуми?
9
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Нов автомобил зареден с гориво от бургаската рафинерия(която и да е от големите вериги), не може да си покрие нормите заложени от производител! Факт!
8
7
 
22
 
! Отговори
Шаран-БГ преди 7 месеца
Ако ти се случи случка, да си след голям камион на стръмен наклон, по тесен път и е невъзможно изпреварване, по-хубаво намали силно скоростта и изостани поне 500 метра!! Ако има отбивка, отбий, пий една вода от тубичката,може глътка кафе от термоса, хвърли един-два погледа на хубавата панорама и тогава потегли. Ако някъде напред забележиш черен дим - не бързай! Това е "твоят" камион !Черен дим и отвратителна воня -това е големият дизелов двигател !! Смрад и намалена видимост след него!!
7
15
 
16
 
! Отговори
Истината преди 7 месеца
И без да се правят специални изследвания е ясно, че вредните емисии намаляват, като реално модерните автомобили замърсяват много малко. Има разлика във вида замърсяване при бензиновите и от дизеловите двигатели, но в крайна сметка може да се каже, че новите дизеловите двигатели замърсяват по-малко от новите бензинови двигатели.
6
22
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Рядко дизеловите миришат, докато бензиновите по-често миришат.