Светлини, спирачки... Проблемите в колата, които не бива да се пренебрегват

AutoMedia.bg събра предупредителните сигнали, които могат да ви струват скъпо
3
Светлини, спирачки... Проблемите в колата, които не бива да се пренебрегват
Снимка: AutoMedia.bg

Есента и студеното време обикновено вадят на показ някои скрити проблеми по колите.

Това често са повреди в автомобила, които не са критични и позволяват машината да продължи да се използва. Има обаче и такива, които трябва веднага да бъдат отстранени. Експертите от изданието Autorambler направиха именно такава класация, показваща проблемите в автомобила, които не бива да бъдат пренебрегвани.

Неработещи сетлини на контролното табло

Проблем, който мнозина пренебрегват, защото го смятат за незначителен. Информацията за състоянието на автомобила се появяват на приборния панел чрез контролни лампички, които показват състоянието на основните системи. Затова, ако някой от индикаторите във вашата машина не работи, може и да не разберете, че има проблем. А това не само ще усложни повредата и ще доведе до сериозен ремонт, но също така застрашава безопасността на возещите се.

Неработещите контролни индикатори трябва веднага да бъдат оправени. Да ги познаеш никак не е сложно – при стартиране на двигагеля те светват именно с цел визуална диагностика за неизправности. Ако видите несветеща пиктограма, отивайте в сервиз.

Спирачна система

Определено проблем, който трябва да бъде отстранен веднага. Незначителното изтичане на спирачна течност или спадане на налягането ще ви позволят да ползвате колата още известно време, но не може да се предвиди кога това може да доведе до критична ситуация и системата ще излезе от строя. А последствията от подобно нещо могат да бъдат много сериозни.

Всички проблеми в спирачната система – попадане на въздух, скъсване на уплътненията, заяждане на мехиназмите и т.н., изисква незабавно отстраняване.

Кормилно управление

Повредите в кормилното управление обикновено засягат хидро или електроусилвателя, кормилната рейка или отделни агрегати. Това също е доста опасно, защото оказва влияние върху безопасността на движение. Дори при малки подозрения за подобна неизправност задължително трябва да се посети сервиз.

Ходова част

Проблемите с ходовата част на автомобила се пренебрегват от мнозина, като не се бърза с тяхното отстарняване. Мнозина смятат, че могат да карат така, но това не е вярно. Подобна повреда няма да се реши с изчакване, а с взимане на мерки, преди да е станало късно. Например – преди да са блокирали колелата. Тогава най-доброто, което може да се случи, е излизане от пътя, което няма как да бъде предварително предвидено.

Система за охлаждане

Всяка неизправност на системите за охлаждане на двигателя в повечето случаи води до пълен отказ на двигателя и съответно до скъп ремонт. Трябва да се отбележи, че минималното изтичане на антифриз позволява използване на автомобила, стига охлаждащата течност да се държи в пределните норми.

Не така стоят нещата с разваления термостат или с вентилатора за охлаждане. Те гарантират прегряване на двигателя, което няма да ви позволи дори да стигнете до сервиза, където ви чака вече споменатият скъп ремонт.

Останалите често срещани проблеми вижте в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


3
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Навремето отидох при един "майстор" и му казвам че имам някакъв проблем и решението според него беше да карам докато върви , иначе щял съм да си изхарча парите в ремонт преди да му е дошло времето.
1
1
 
20
 
! Отговори
Кон преди 6 години
За термостата са излъгали. Има две положения - да заклини затворен, или отворен. Те са се ограничили с едното. На мен ми се случи да е отворен постоянно - точно скритото от журналиста. При това положение загрява бавно, няма опасност да прегрее, и ремонт на двигателя не се случва.Поне за автомобили да пише някой, който има изкарана книжка, не купена.