Щутгарт категоричен: Няма да спре дизела, засега

Домът на Mercedes и Porsche против забраната за използване на дизелови коли
7
Щутгарт категоричен: Няма да спре дизела, засега
Снимка: Reuters

Управата на германската провинция Баден-Вюртемберг, домът на Mercedes-Benz и Porsche, обяви, че ще обжалва решението на съда да забрани използването на дизелови автомобили по улиците на столицата на провинцията - Щутгарт.

Това означава, че забраната за използване на пътнически автомобили с дизелови двигатели в Щутгарт няма да влезе в сила от 2018, както беше планирано, съобщава Automotive News Europe.

Правителството на югозападния регион обяви в понеделник, че ще обжалва съдебното решение да се преустанови използването на дизелови автомобили в столицата, тъй като това е единственият начин да се посрещнат новите европейски стандарти за съдържанието на азотни оксиди и твърди частици във въздуха. Щутгарт редовно декларира много по-високи нива на замърсяване от предписаните като безопасни от Европейския Съюз.

Баден-Вюртемберг, която е управлявана от коалиция от консерватори и зелени, вече обяви, че ще разгледа съдебното решение, преди да реши дали и кога да наложи забраната, поискана от екологичната организация DUH през януари 2018.

Припомняме, че откакто концернът Volkswagen Group призна през септември 2015, че е манипулирал резултатите от екологичните тестове на много свои модели, дизеловите коли са подложени на засилени проверки, най-вече за нивата на азотни оксиди, изпускани в атмосферата. Именно тези емисии са сред основните причинители на респираторни заболявания, твърдят лекари.

Два месеца след като скандала с Volkswagen взриви публичното пространство, представители на DUH заведоха съдебно дело, целящо да принуди управата на Щутгарт, който е дом още на концерните Robert Bosch и Mahle, да подобри драстично качеството на въздуха, забранявайки използването на дизелови автомобили.

Жалбата, подадена във Федералния административен съд в Лайпциг означава, че решението на по-ниска инстанция не трябва да се изпълнява, докато тече процедурата по обжалването.

Междувременно управата на Щутгарт увери, че ще спира от движение дизеловите автомобили, които не отговарят на последните екологични изисквания, но само в определени дни, в които замърсяването е най-голямо.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg


7
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
5
2
 
10
 
! Отговори
От 2 До 5 Милчо преди 11 месеца
Казваш, че това което пише за фините прахови частици при Евро 5 и 6 за бензиновите двигатели е излишно ли? Не спори с мен, спори с Евро 5 и Евро 6!
4
4
 
2
 
! Отговори
Arabskichisla преди 11 месеца
Ima tablici, moderni novi normativi, standarti, ejednevni izmervania na chistotata na vazduha...prez zimata otoplitelnite goriva sasto mnogo zamarsiavat malkoto vazduh pod oblacite ot samoletnite ogromnj niva na izgoreli gazove...v vsiaka sgrada dimi komin bez katalizator....
3
1
 
17
 
! Отговори
Щутгард преди 11 месеца
Щутгард е сравнително малък град с около 600 хиляди жители, а през 1960 са били 637 хиляди. Над половината население вече не е от швабски произход. Замърсяването там е повече от използването на твърдо гориво и доста малко заради колите. Ако имат и тецове наоколо, ако ще и всички автомобили да спрат, пак ще е замърсено над нормите.
2
6
 
18
 
! Отговори
Защо дизеловите?! преди 11 месеца
Странна е цялата работа. Нивото на замърсяване при автомобилите с евро 5 и евро 6 е много ниско и е приблизително еднакво за бензиновите и дизеловите двигатели, с изключение на въглеродният двуокис, където бензиновите са основният замърсител. Защо така нарочиха дизелите?
Примерно нивата на замърсяване с азотните оксиди при бензиновите са 3/4 от нивата при дизеловите. При фините прахови частици, нивата са еднакви. При въглеродните оксиди нивата при бензиновите са три пъти по-високи от дизеловите
1
10
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Я ми кажете защо на дизела ?
Че харчи по-малко от бензина ?
Екомафия!