Как за запазим акумулатора си в студа?

Няколко съвета за удължаване на живота на батерията в автомобила
16 окт 2017 12:20, Красимир Ангелов
27
Как за запазим акумулатора си в студа?
Снимкa: Autosource

Наближава най-тежкият сезон за автомобилите – зимата. Тогава на допълнително натоварване са подложени повечето системи на колата, а най-сериозно студът се отразява именно на акумулатора.

Как да сме сигурни, че той ще оцелее през студените месеци и няма да се наложи спешно да го сменяме?

Тези, които имат нов акумулатор, не се вълнуват особено дали ще изкарат зимата. И с право, тъй като той вероятно ще издържи всякакви издевателства. Но ако под капака има по-стара батерия, към нея трябва да се подхожда внимателно. Иначе тя може да приключи още преди първия сняг. За да се облекчи нейната работа, са нужни грижи. Ето няколко съвета от AutoMedia.bg какво може да направим:

На първо място изчистете корпуса и вентилационните отвори от натрупаната мръсотия. Това може да стане с обикновен почистващ препарат. Отстраняването й ще намали разреждането, което се получава при овлажняване. Хубаво е да се почистят също клемите и полюсите на акумулатора, след което да се провери дали той свързан правилно и най-вече здраво. Това ще намали до минимум електрическото съпротивление и ще облекчи последвалото стартиране на двигателя.

Когато настъпи зимата, върху "здравето" на акумулатора започват да влияят много фактори, затова е добре тяхно въздействие да бъде оптимизирано. От време на време е нужно да се провери дали ремъкът на генератора е добра натегнат, за да не се намалява ефективността на заряда. Освен това през зимата не е особено препоръчително при загасен двигател да се слуша музика или да се оставят фаровете запалени.

Ако не го правите, това вероятно ще съхрани енергията в батерията до следващото стартиране. Многочислените опити за запалване на мотора в студено време силно ограничават ресурса на акумулатора. Затова при ниски температура и нужно да се включва стартера за около 5 секунди. Интервалът между отделните опити трябва да бъде поне 30 секунди, за да има време батерията леко да се възстанови. След 5 неуспешни запалвания е по-добре да се прекрати с опитите и да се търси причината за проблема.

Ако автомобилът има аларма, състоянието на акумулатора трябва да се следи още по-внимателно. При студено време капацитетът на батерията спада рязко. Някои собственици предпочитат при такива условия да оставят аварийните светлини включени, а това измуква електричеството от акумулатора. И след няколко подобни случая, батерията приключва.

И още един съвет, който удължава живота на акумулаторите. Той вероятно няма да се хареса на много от шофьорите, но по възможност, избягвайте давате ток на друг автомобил, защото в подобни случаи акумулаторът ви е подложен на повишено натоварване. И ако той е по-стар, опитът да помогнете ще завърши с посещение на магазина, откъдето именно вие ще трябва да си купите нова батерия.

Още автомобилни съвети четете в AutoMedia.bg


27
Още от
Напиши коментар Коментари
27
0
 
1
 
! Отговори
Орлин преди 7 месеца
Всеки дето продава акумулатори ми казва че фаровете през деня тормозат намаляват силата на зареждане на акумулатора.Затова бързо се съсипват.
26
0
 
4
 
! Отговори
пропатил преди 8 месеца
Откакто караме и през лятото с включени фарове след втората година акумулатора е за скрап!Ако някой знае коя партия ни така уреди да напише за да знам против нея да гласувам.
25
0
 
5
 
! Отговори
Питащ преди 8 месеца
"Хубаво е да се почистят също клемите и полюсите на акумулатора, след което да се провери дали той свързан правилно и най-вече здраво. "
Много ми е интересно как ще го свържеш неправилно без да почувстваш "силата", че после и да го провериш. И какво точно ще му проверяваш после???
24
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
ИЗМУКА ми се всичката мисъл от статията!!! Ей това наистина не го разбирам "разреждането, което се получава при овлажняване"
23
0
 
4
 
! Отговори
От20 преди 8 месеца
На дизела колко е компресията и на бензина колко е?
22
1
 
4
 
! Отговори
123 преди 8 месеца
има подгряващи свещи , трябва се чете от време навреме по малко
21
2
 
14
 
! Отговори
( '_' ) преди 8 месеца
''При дизела кое пали нафтата като няма свещи?''

Самозапалва се от високата компресия/температура.
20
10
 
1
 
! Отговори
До 18 преди 8 месеца
При дизела кое пали нафтата като няма свещи?
19
1
 
8
 
! Отговори
( '_' ) преди 8 месеца
Ако генератора/алтернатора и реле - регулатора са ви наред ,не трябва да се притеснявате, че акумулатора ще ви се изтощи ако карате на фарове. Те са пресметнати да успяват да го заредят и със работещи ел. консуматори. Климатика също не влияе на акумулатора.Той взима енергия от работата на двигателя .От включването му само ви се вдига разхода. Друг е въпроса ако сте си инсталирали мощна стерео уредба, крушки с повишена мощност и др. и карате автомобила си със всичките консуматори включени.
18
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
ДО 17. При дизела няма бобина за свещите а впръсквателни дюзи. При дизела ток се консумира при първоначално палене с подгряването което става със специални свещи които подгряват до 10 секунди и завъртането на стартера. След като запали двигателя ако не сте включили консуматори като фарове и климатик не товарите абсалютно с нищо акумулатора.Докато при бензиновите двигатели имате постоянна консумация заради бобината за свещите която трябва да подават постоянно ток за да работи двигателя.
17
1
 
1
 
! Отговори
До 16 преди 8 месеца
Ами при дизела как е?
16
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
От 5-ти. Виждам че някои не са разбрали смисъла на това което съм написал. Кагато има висока консумация като например през лятото фарове климатик бобината за свещите Алтернатора се стреми да добави тока който е изчерпан от акумулатора. При този кръговрат на отдаване и приемане акумулаторните клетки работят при повишен товар особено при бензиновите двигатели. Чували сте израза умряла клетка нали? Ето това се получава когато акумулатора е натоварен до ента степен.ТОВА НЯМА КОЙ ДА ВИ ГО КАЖЕ!
15
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
много ледно ще запазите акумулатора си от студа- просто го прибирате на топло
14
6
 
3
 
! Отговори
Генчев преди 8 месеца
Нищо не разбирам от коли.Има ли някои които да ми обясни защо като карам на фарове ми се изтощава акумулатора?
13
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
не знам какво 1/2 са против карането на светлини, ама аз може ли да съм от другата 1/2 които са против карането на фарове за мъгла?
Всеки втори светнал де що светлина има отпред. Бонус им прави ако са и на дълги.
12
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
къде го акумулатора с 5 години гаранция? Всички ги дават по 2. Ей ме днеска, първа кипра да купувам един, че моят си отиде :)

Имам един стар вкъщи, някой от "новите" като реши да сдава багажа го ползвам за оборотен. Ако след 10-12 часов заряд пак дори дава заченки че ще си ходи, замества оборотният ми и в колата се насажда поредният нов.
средно 3-5 години ми карат. Казано в пари 35-60лв на година за акумулатор.
11
3
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
Аз съм шофьор от скоро, нямам претенции да разбирам от автомобили, но защо и на мен ми се струва, че в тази статийка само глупости пише... Исках да науча нещо ново, пък то - едно нищо. От коментарите повече разбрах......
10
4
 
8
 
! Отговори
До 9 преди 8 месеца
Едно време на Ладите (само те), им падаше акумулатора при включени фарове. Затова тези с Лади караха почти до тъмно без да включват фаровете. Поне така ми обясни един собственик на Лада, когато изразих учудването си, че ладите не си включват фаровете навреме, а всички останали коли вече са с включени фарове. Може мнението на номер 5 да е повлияно от това.
9
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 8 месеца
До 5.Ами генератора за какво е?Колкото и консуматори да имаш включени,те се захранват от генератора.Който в същото време ти зарежда и акумулатора.
8
1
 
32
 
! Отговори
едно на сто преди 8 месеца
А пък моята 15годишна талига миналата зима ми даде много нисък разход на гориво,почти нищо не е изгорило,тъй като цяла зима си стоя в гаража.