Как за запазим акумулатора си в студа?

Няколко съвета за удължаване на живота на батерията в автомобила
16 окт 2017 12:20, Красимир Ангелов
27
Как за запазим акумулатора си в студа?
Снимкa: Autosource

Наближава най-тежкият сезон за автомобилите – зимата. Тогава на допълнително натоварване са подложени повечето системи на колата, а най-сериозно студът се отразява именно на акумулатора.

Как да сме сигурни, че той ще оцелее през студените месеци и няма да се наложи спешно да го сменяме?

Тези, които имат нов акумулатор, не се вълнуват особено дали ще изкарат зимата. И с право, тъй като той вероятно ще издържи всякакви издевателства. Но ако под капака има по-стара батерия, към нея трябва да се подхожда внимателно. Иначе тя може да приключи още преди първия сняг. За да се облекчи нейната работа, са нужни грижи. Ето няколко съвета от AutoMedia.bg какво може да направим:

На първо място изчистете корпуса и вентилационните отвори от натрупаната мръсотия. Това може да стане с обикновен почистващ препарат. Отстраняването й ще намали разреждането, което се получава при овлажняване. Хубаво е да се почистят също клемите и полюсите на акумулатора, след което да се провери дали той свързан правилно и най-вече здраво. Това ще намали до минимум електрическото съпротивление и ще облекчи последвалото стартиране на двигателя.

Когато настъпи зимата, върху "здравето" на акумулатора започват да влияят много фактори, затова е добре тяхно въздействие да бъде оптимизирано. От време на време е нужно да се провери дали ремъкът на генератора е добра натегнат, за да не се намалява ефективността на заряда. Освен това през зимата не е особено препоръчително при загасен двигател да се слуша музика или да се оставят фаровете запалени.

Ако не го правите, това вероятно ще съхрани енергията в батерията до следващото стартиране. Многочислените опити за запалване на мотора в студено време силно ограничават ресурса на акумулатора. Затова при ниски температура и нужно да се включва стартера за около 5 секунди. Интервалът между отделните опити трябва да бъде поне 30 секунди, за да има време батерията леко да се възстанови. След 5 неуспешни запалвания е по-добре да се прекрати с опитите и да се търси причината за проблема.

Ако автомобилът има аларма, състоянието на акумулатора трябва да се следи още по-внимателно. При студено време капацитетът на батерията спада рязко. Някои собственици предпочитат при такива условия да оставят аварийните светлини включени, а това измуква електричеството от акумулатора. И след няколко подобни случая, батерията приключва.

И още един съвет, който удължава живота на акумулаторите. Той вероятно няма да се хареса на много от шофьорите, но по възможност, избягвайте давате ток на друг автомобил, защото в подобни случаи акумулаторът ви е подложен на повишено натоварване. И ако той е по-стар, опитът да помогнете ще завърши с посещение на магазина, откъдето именно вие ще трябва да си купите нова батерия.

Още автомобилни съвети четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
6
3
 
13
 
! Отговори
Trolland Dump преди 6 години
Елементарна работа. Един нов акумулатор е около 200 лева. Марки и дистрибутори няма да споменавам. С 5 години гаранция - значи по 40 лева на година. Като усетя проблем с акумулатора - отивам и ми го сменят веднага(2 пъти досега - с нов). Като изтече гаранционния срок - купувам нов.След като давам пари за свинетки, данъци, гражданска, пожарогасител, технически преглед и какво ли още не - едни 40 лева на година не ми се виждат толкова много. И отказвам да се правя на фокусник, за да си ги спестя
5
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До СалахадинМного ме кефи, че се движиш от години с изгасен двигател...
4
8
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Които през лятото са карали по малко на фарове са си запазили клетките на акумулатора читави и няма да имат проблеми през зимата. Проблеми ще имат тези които често са карали на фарове. Ще им обясня защо. Когато в топло време консумацията на акумулатора е завишена което се случва при включени консуматори като фарове и климатик клетките започват да се разпадат.Докато е топло времето това няма да го усетите при палене но като паднат температурите ще разберете че сте останали без акумулатор
3
8
 
16
 
! Отговори
Салахадин преди 6 години
"Освен това през зимата не е особено препоръчително при загасен двигател да се слуша музика или да се оставят фаровете запалени." Здравейте колеги,как да го разбирам това?Че ГРОБ ни натираха да си хабим акумолаторите денем ли?Не не искам отговор.Отговора го тръбя доста години :)
2
0
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Моя акумолатор е винаги нов, защото ми го крадът поне веднъж годишно!
1
6
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Как да запазим акумулатора в студа? - Вечер паркираш, о откачваш клемата на масата(-) Сутрин закачваш клемата и палиш.