Кола от бъдещето! Как Renault изпревари събитията с 30 г.

През 1988 г. французите представят наистина специален автомобил
22 окт 2017 19:11, Мария Захариева
16
Кола от бъдещето! Как Renault изпревари събитията с 30 г.
Снимка: Renault

Колко време е нужно за създаването на автомобил, в който ще бъдат въплътени идеи за следващите 15-20 години? И тези идеи ще започнат да се реализират едва четвърт век след появята на същия този автомобил. Компанията Renault се нуждае само от 8 месеца, като резултатът е представеният на автосалона в Париж през 1988 г. Renault Megane Concept.

Французите подхождат доста отговорно към създаването на коцехцията „автомобил на XXI век” и Renault Megane Concept предизвиква огромна завист у конкурентите. Колата се харесва и на Франсоа Митеран – действащият по това време президент на Франция.

Какво прави този Megane толкова специален? Например – аеродинамичната каросерия, която не само изглежда забележително, но и предлага коефициент на съпротивление 0,21. С такъв показател може да се похвали създаденият през 2016 г. Tesla Model 3.

Пространството около автомобила се наблюдава не с огледала, а с помощта на камери, които са малка част от електронните системи в Megane Concept. Всички те са обединени в система Atlas, създадена от Renault съвместно с телевизионната компания TDF. В нея влизат модерна навигация, както и специална система, позволяваща правене на резервация в хотел или запазане на място за паркиране. Има още борд-компютър, адаптивен климатик, следящ за температурата в салона, развлекателни система с видеомагнетофон и телевизор, картината от които може да се предава на екрани,вградени в задната част на предните седалки.

Пасажерите отзад са привилигеровани. Те имат на разполжение хладилник, а седалките им могат да се трансформират в шезлонги, на които да се излягат. За да има повече място, задното стъкло се премества автоматично с 35 см назад и така Megane от седан се превръща в луксозен и просторен хечбек.

Предните седалки също са специални, тъй като се завъртат към вратите и така улесняват качването и слизането на шофьора и спъртика му. Пасажерското кресло дори може да се обръща на 180 градуса. Вратите се отварят с плъзгане – като в кабинков лифт, което улеснява слизането, когато отстрани са паркирани други автомобили.

Интересен е и изборът на двигател. Megane Concept е оборудван с 3,0-литров V6 с турбокомпресор Garrett, благодарение на който мощността достига 250 к.с. – доста сериозен показател за 1988 г. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 8,3 секунди, а максималната скорост е 210 км/ч.

Двигателят на Megane Concept се стартира с електронна карта, която се поставя вляво от волана. По-късно тази технология се появява при серийната Laguna, която е един от първите автомобили с безключов достъп. Скоростната кутия е механична, но има електронен съединител, така че не е нужно използването на левия крак при смяна на предавките.

Шасито е хидравлично, като в зависимост от скоростта се променя не само твърдостта му, но и клирънсът. Шофьорът има на разположение няколко режима, от които може да избира. За надеждното сцепление и комфорта отговарят гуми Michelin ATS, които дори при спукване могат да изкарат още 80 км.

Въпреки всичко това, Megane Concept няма шанс за серийно производство, но много от системите му намират приложение години след това. Навигационната система, макар и доста опростена, се появява при Renault Safrane, а електронният ключ, както стана дума, е използван за Laguna през 2000 г. Нестандартната каросерия е преработена и се появява при Renault Avantime. 

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg


16
Още по темата: MeganeRenault
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
0
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Бъдещето е било и ще бъде АЕРОДИНАМИКА. За пример Рено Лагуна 1во поколение с коефициент на съпротивление 0,28. 0,7 над тази от снимката може би заради нормалните странични огледала.
14
4
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Французите си продават колите по цял свят, а руските коли даже и руснаците не искат да ги карат. Едно време СССР насила ги налагаха, но сега при демокрацията, руснаците предпочитат френски, немски и японски да карат.
13
3
 
4
 
! Отговори
фдхгфд преди 1 година
Не си го запомнил както трябва бе колега. Казва се мачка, пичка и елхичка. Това за въртящите се седалки при влизане отдавна ли е хрумнало и е супер идея обаче защо в го няма в нито една кола?
12
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Да не забравяме че рено е водеща форма в F1 десетилетия наред. Много от технологиите създадени в отбора им се интегрират в колите . 2006 година карах среден клас рено с електронно запалване, Добър автопилот , което и до ден днешен го няма в много от "скъпите" марки . Просто тяхната стратегия е да правят евтини коли за масовия пазар. Ако правиха скъпи , щеше доста марки да се срамят. / не съм фен на рено/
11
3
 
2
 
! Отговори
anonimen преди 1 година
nali uj elektri4eskite 6texa da sa bade6teto drugite 6teli da gi spirat xa xa xa
10
33
 
12
 
! Отговори
1 преди 1 година
Френска кола - НЕ !
9
22
 
1
 
! Отговори
БМВ преди 1 година
Рено Булг'ар 8 ни го спрели- ни ме кефят рендетата .
8
30
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
При комунизма хората нямаха тоалетна хартия и банани и караха грозни руски москвичи а сега при демокрацията и евроатлантизма имаме тоалетна хартия и банани и караме красиви френски коли!
7
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
И това всичко се е случило през 1988 година. А моите спомени от тогава са, че баща ми имаше 11 годишен москвич. И пътьом към морето,сменяхме два съединителя, три помпи за него и поне пет разпределителя на запалването (делко). Като, заради тези дребни ремонти, тръгвахме ден по-рано, за смяната. А хора,пътища, автомобили, ни беше бонус. Но като се замисля и сега не е по-различно. Моите деца сигурно ще разправят, как сме спирали да се рестартира колата, защото дръгела забива Вакарел.
6
37
 
7
 
! Отговори
WI преди 1 година
VW за винаги !
5
12
 
23
 
! Отговори
Вчера.bg преди 1 година
От Рено малко ни платиха, да кажем, че са открили топлата вода и колелото.
4
36
 
14
 
! Отговори
шматка преди 1 година
Тая каруца има визия на кола от '80г.Къде видяхте нещо свръхмодерно.Кой ще я купи
3
11
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
Стандартен концепт от 80-те. Пълно е с такива от всички марки...
2
21
 
20
 
! Отговори
Платен преди 1 година
Не видях къде пише "Платена публикация".
Щото статията е точно такава - платена.
Няма лошо, но е редно да бъде споменато.
1
4
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 1 година
От никакво бъдеще не е, още в началото на 90-те този прототип роди Меган 1-во поколение, Лагуна, Клио, Еспас 2-ро поколение. Просто вие чак сега разбирате за това.