Всичко е пари! Кои са най-евтините автомобили за поддръжка?

Експерти: Най-изгодно е да използваш компактен седан или хечбек
24 окт 2017 20:15, Красимир Ангелов
53
Всичко е пари! Кои са най-евтините автомобили за поддръжка?
Снимка: Reuters

Американската автомобилна асоциация (AAA) изчисли средната стойност на ползването и собствеността на превозните средства от различните класове. Оказва се, че най-рентабилно излиза човек да има в гаража си компактен седан или хечбек, а най-скъпо – пикап, съобщава Аutomotive News.

Средната стойност на притежаването и използването на дадена машина е изчислена от експертите от ААА, които са взели предвид на първо място разхода на гориво, сумите за сервизно обслужване, за данъци и застраховка. Изследването е обхванало само автомобили с пробег до 24 000 км.

Оказва се, че в САЩ най-евтино излиза издръжката на компактен седан или хечбек. Собствениците на такива превозни средства харчат средно по 6354 долара на година за колите си. След тях се нареждат компактните кросоувъри, които излизат по 7606 долара за 12 месеца. В тройката влизат и хибридите – 7687 долара годишно.

По-нататък в класацията се подреждат седаните със средни размери – 8117 долара, следвани от електрическите коли – 8439 долара, минивановете – 9146 долара, големите седани – 9399 долара и големите кросоувъри – 9451 долара.

Най-скъпо струва седанът – 10 054 долара на година, като при този тип автомобили важна роля играе и фактът, че тяхната стойност на пазара пада по-бързо.

Още новини за автомобили четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


53
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ягуар 12-цилиндъра (double six) най големия евтинджос
47
3
 
3
 
! Отговори
42 преди 6 години
Каква е тая поддръжка по 15 хил. на година. В САЩ да не карат коли от началото на 20 век, които са се чупили по пъти на ден.
46
3
 
14
 
! Отговори
къде са Москвичите преди 6 години
Абе... нещо рядко, рядко се виждат прехвалените от някои Москвичи и Жигулита по улиците. За инфо пред блока ни има един червен джуган да краси паркинга. Кара се от 1986г два пъти в годината от града до лозята и после наесен обратно. Т.е. 20-40 км /година. Наскоро сменяха масло, че станал на 20000км. А аз горкият вече съм с 5та кола откакто карам, но явно е трябвало да си купя Москвич....
45
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много ценна информация . Браво !!!
44
1
 
13
 
! Отговори
Окачена пияница преди 6 години
*** ценната информация. Благодаря ви
43
0
 
8
 
! Отговори
овчаря преди 6 години
Ам'чи, и от комините на НХК-то и корабните баджи бълват пушилки денонощно, ама т'ва никой не го брой, налЕ?!
42
1
 
16
 
! Отговори
статистик преди 6 години
Много ценна информация !Представителна извадка за коли до 24 х.км в САЩ.Що не я пуснете в CNN...Тук автопарка представлява 80% автомобили над 100 и още 10% над 200 х.км. Останалите се обслужват във фирмени сервизи поради наличието на гаранционни условия, каквито струват на собствениците по няколко пъти повече пари, отколкото на свободния пазар. И плащат няколко пати по-високи данъци от тези на стари коли. Щото имали пари. С две думи: за обективните условия в България нищо не казвате.
41
3
 
6
 
! Отговори
123 преди 6 години
Най-ме кефят коментари от рода: "тате ми каза" и "знам от един приятел"... Аз съм имал лада и мога д ави кажа, че си имаше предмства. Например беше висока и не ми трябваше джип, и до там. Под абеше като на Фред Флинстоун и се запали на една бензиностанция. Та ладата за първа кола беше супер да с енаучиш и т.н. Но чак пък кола ......
40
0
 
1
 
! Отговори
Ебльо преди 6 години
До 39: кво се чудиш бе тензух, хората са имали коли, а не талиги, затова си в недоумение!
39
0
 
11
 
! Отговори
123 преди 6 години
Най-евтин е служебният автомобил. Само го юркаш... ;-))
38
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
ALO PISATELIA NIE NE JIVEEM V AMERIKA.
37
7
 
5
 
! Отговори
ДО ,,КИРЕТО,, преди 6 години
Имахме лада 1500 купена 1981г.а преди това сме имали жигули 8г.но не я помня,малък съм бил, баща ми продаде ладата 2005 беше на 179 000 без основен ремонт,до преди 2-3г.я засичах само че с газово:)на жигулата сащо не е правен ремонт.Винаги се чудех като дете какво правят хората по колите се завряни отдолу отгоре,голям смях,а по нашта лада нищо.Кире кире ха ха:)
36
1
 
0
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: номер 35 (gogo)Абе посмали малко цифрата. Ти за масло и филтър по 100 лева ли даваш?Аз на моето Пежо 406 което е с двигател 1,9 литра не съм давал повече от 60 лева, а за едно Голфче едва ли ще е повече от 50 лева, може и по-малко. Та за 10 години по 50 лева прави 500 лева. Е, пак са си пари, но по-малко. Не коментирам, че има много други консумативи - ремъци, въздушни и горивни филтри, гуми, накладки, няма как. Това над тези 500 лева.
35
2
 
3
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
Тук някои споменаха Мерцедес. Е, между Мерцедес и Москвич има известна разлика.Но, да започнем с приликите че е по-лесно. Та, като гледам, единствената прилика която виждам е, че и двете марки коли започват с буквата "М".Други прилики няма!Друго което исках да кажа е, че въпреки атаките срещу дизеловите двигатели напоследък, доскоро се говореше за биодизел (както и биоетанол).Карам Пежо над 20 годишно, и двигателят е просто перфектен! И сега в студеното време не се вижда нищичко от ауспуха!
34
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
доста ми се виждат тези цифри за подръжка и малко ако е включен и лизинга, а там по прицип се говори за сравнително нови коли. Така, че аз от статията не разбрах - какво включват тези 6354 долара, с тези пари на година - в Българи не се поправя, а направо сменя масовия автомобил - втора употреба и над 1 години.
33
4
 
4
 
! Отговори
gogo преди 6 години
До АнонименСамо смяната на маслото за 10 години е над 1000 лева. Представям си каква пушилка е след теб.
32
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
От 10 години карам Голф 2 1.6 дизел, 86 -а производство. Ако искате вярвайте, но за това време не съм дал и 1000 лв за поддръжка.Стара е, но е истински звяр. Никога не ме е оставила на пътя.
31
0
 
15
 
! Отговори
Мисъл преди 6 години
Зле преведена статия. Става въпрос за това, колко струва на собственика да притежава и използва кола, в рамките на една година, а не само поддръжката на колата. В сметката влизат амортизацията (само при изкарване на колата от дилъра стойността и слиза надолу с десетина процента), застраховки, поддръжка, бензин, поправки, годишни данъци и т.н.
30
2
 
6
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: номер 12Абе, какво да ти кажа... за начало, Москвичът не е кола. Москвичът е начин на мислене.А ти сам го каза - повечето важни възли в Москвича са копирани от западни коли.Нещо повече - първият модел автомобил излязъл от руския завод "Москвич" е бил с название "Форд А". Тоест, абсолютно един и същи модел кола се е произвеждал едновременно както в Чикаго, в САЩ, така и в Нижний Новгород.
29
0
 
20
 
! Отговори
Статичния преди 6 години
Най-евтини са малките седани, после се нареждат седаните от среден клас и накрая имаме "Седаните" като най-скъп. Чудесна статия!