Електрическа кола да се движи с над 480 км/ч? Едва ли!

Загубите в мощността са по-малки, но това не е единствен фактор
28 окт 2017 17:10,
17
Електрическа кола да се движи с над 480 км/ч? Едва ли!
Снимка: архив Reuters

Както може би голяма част от нас вече са чували, електромобилите са много по-ефективни в това да превръщат енергията в скорост. Означава ли това, че в близко бъдеще именно електричка ще се превърне в най-бързия сериен автомобил на планетата? Възможно е.

Стандартен двигател с вътрешно горене превръща близо две трети от енергията на своето гориво в топлина. Половината от нея излиза директно през ауспуха, а другата половина се неутрализира от охладителната система на автомобила.

Електромобилите похабяват много по-малка част от енергията в горивото, защото имат много по-малко движещи се части, които да генерират съпротивление, а и при тях липсват отпадните продукти от горенето.

Означава ли обаче всичко това, че в близко бъдеще именно електромобил ще стане първата серийна кола, която ще счупи бариерата от 300 мили/час или 482 км/ч?

Именно този въпрос разглежда небезизвестният автомобилен гуру в YouTube - Джейсън Фенске. В канала си Engineering Explained той признава, че поне привидно отговорът на въпроса изглежда много прост.

Електромобилите като NIO EP9, който успя да затвори обиколка на “Нюрбургринг” за 6:45 минути, не се нуждаят от обемни, тежки и неособено аеродинамични охадителни системи, които са задължителна част от спортните автомобили с двигател с вътрешно горене.

Оттам може да се направи съвсем естественият извод, че по-добрата аеродинамика води до облекчение за двигателя - с по-малка мощност автомобилът успява да постигне по-ниска скорост.

Теоретично погледнато това означава, че такъв автомобил може по-лесно да премине границата от 480 км/ч, нали така?

Не съвсем.

Фенске обяснява, че електромобилите също се нуждаят от охладителна система, въпреки че не им се налага да се справят с чудовищната топлина, отделяна при горенето на фосилни горива. И докато компонентите по задвижващата система на електрическите коли работят при много по-ниска работна температура спрямо тези на колите с бензинов или дизелов двигател, това ги прави по-трудни за охлаждане.

Звучи неестествено, но всичко зависи от температурата на околния въздух, която в този случай е почти идентична с тази на компонентите, което прави охлаждането им по-трудно.

Трудно е да се даде еднозначен отговор на въпроса може ли кола на ток да е първата серийна машина, преминала бариерата от 480 км/ч. Съществуват прекалено много променливи, но със сигурност е вълнуващо да предположим, че именно електромобилите ще доминират класациите за максимална скорост при серийните коли.

За финал обаче, Фенске казва, че поне в идните години тронът ще се контролира от двигателите с вътрешно горене. Поне докато технологиите не се развият достатъчно.

Вижте видеото с обяснението на Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
13
0
 
0
 
! Отговори
Я, па Я преди 6 години
Петрола бавно и сигурно губи битката. Петролните горива ще останат само за тежките машини в селското стопанство, самолетите и армията. Камиони, бусове, леки автомобили, мотори и скутери бавно ще преминават на батерии. От 60те години на миналиян век има измислени ядрени батерии за космически кораби. Технологията е налице но все още не се популяризира, много е скъпо все още. Една такава батерия ще ви служи цял живот, даже и на децата и внуците ви. Сменяш колата но си пазиш батерията за новата.
12
1
 
0
 
! Отговори
Бре бре преди 6 години
"фосилни горива"! Какви думи само! Ами че може и да не са фосилни а промишлени - спирт, бензин, водород и т.н.
11
0
 
5
 
! Отговори
Андрешко преди 6 години
Електрически автомобили на батерии не са с голяма перспектива...батериите и куфарите,както казваше покойния Тодор Колев.
10
1
 
1
 
! Отговори
Андрешко преди 6 години
Колите с вътрешно горене губят част от енергията на горивото и за превръщането на постъпателното движение на буталото във въртеливо движение...
9
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вероятно става въпрос за самолет електрически но някои се загубил в превода.
8
2
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
480 км тука основния проблем е айро.динамиката и първия проблем които трябва да бъде решен, чак тогава може да се мисли, за другите неща да има машини които имат обратно летене и това спомага за добро сцепление на гумите, но те не се държат добре при ниски скорости.Просто са проектирани да се движат по солени езера на мах-скорост.
7
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
" С по-малка мощност автомобилът успява да постигне по-ниска скорост"Пореден бисер на писачката Боряна. Иде й отръки да пише подобни умнотии...
6
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За един електромобил не е толкова важна скоростта, а продължителността на пробега.
5
11
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Абе тези електрокари пробват ли ги по баири? Я го изкарайте на един баир с 12 % наклон да го видя колко ще издържи батерията и с каква скорост ще го изкатери? Та нали за 15 минути ще му свърши тока а батерията ще загрее до такава степен че ще гръмне. На равно и баба може да търчи!
4
1
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не само, че звучи нелогично, звучи нелепо. Само се чудя написаната нелепица на какво се дължи, на специалиста в тубето, или на загубилата се в превода.
3
0
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И за какво ще му е тая скорост: от София до Варна ли ще иска за 1 час да стигне? :))
2
0
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
и тази самолетна скорост - по кои наши пътища?...........или ще е с перки?
1
13
 
12
 
! Отговори
мазепа преди 6 години
''Руски електромобил'' - най-краткия виц.