Революция от Toyota: Разработват безвъздушни гуми

Изкушението ще е валидно за електрическите автомобили
31 окт 2017 10:25,
20
Революция от Toyota: Разработват безвъздушни гуми
Снимка: Toyota

Японският концерн Toyota Motor изследва методи за производството на безвъздушни гуми, в опит да се намали теглото на своите хибриди, електромобили и автомобили, използващи водородна горивна клетка. Идеята на японците е да неутрализират допълнителното тегло на батериите и електромоторите. Засега от компанията подчертават, че до внедряването на технологията в серийното автомобилостроене все още ни делят години.

За пръв път Toyota използва безвъздушни гуми в своя концептуален автомобил Fine-Comfort Ride (на снимките), който се задвижва от четири индивидуални мотора във всяко колело, захранвани от водородна горивна клетка. Иновативният прототип бе представен преди една седмица на автосалона в Токио, където главният дизайнер Такао Сато заяви, че подобно колело, състоящо се на практика от гумена лента, с която е обвита алуминиева джанта, може един ден да компенсира теглото на електромоторите и батериите.

Засега обаче, революционните гуми на Toyota не могат да се похвалят кой знае с какви постижения, тъй като тежат колкото стандартни пневматични гуми. Сато предвижда, че в близко бъдеще развитието на технологиите ще доведе до намаляване на теглото им с около 5 килограма или 30 процента спрямо днешните пневматични гуми. Японският специалист дава срок до 2025 преди това да се случи.

Гумите на концепта са дело на Sumitomo Rubber Industries, които в последните месеци са ги изпробвали на борда на традиционните за Япония микроавтомобили и голф колички. Според компанията, други японски автомобилни производители също са били заинтересовани от този тип гуми, особено за своите компактни електрически модели.

“За автомобилните производители изкушението, наречено "гуми без въздух", е валидно най-вече за модели, които по някакъв начин използват електричество за задвижването си,” казва Сато. И докато концептът Toyota Fine-Comfort Ride е с размерите на пълноразмерен кросоувър, “този тип колела могат да бъдат използвани във всички моделни модификации.

Вако Ивамура, който отговаря за 5-годишния проект за разработка на безвъздушни гуми в Sumitomo Rubber, коментира, че личната му цел е безвъздушните гуми да се появят на борда на сериен автомобил до 2020 г.

Японският производител на гуми далеч не е първата компания, която се развива в областта. През годините безвъздушни гуми бяха представени както от Bridgestone, така и от Michelin. Неотдавна френският производител представи Tweel - комбинация от гума и джанта, чиято вътрешност е изградена от ламели, които поддържат тежестта на автомобила. Този тип гуми вече се предлагат серийно, но се вграждат единствено в моторизирани косачки, голф колички, строителна техника. Технологията все още не е имала възможността да се докаже в серийното автомобилостроене, като производителите ще трябва да поработят здраво, за да убедят автомобилните компании, че са безопасни за използване по обществената пътна мрежа.

Конструирането на по-лека гума е само една от целите на Ивамура. Другото предизвикателство е ниското съпротивление на търкаляне. Той прогнозира, че новите безвъздушни гуми имат с 10 до 20% по-високо съпротивление на търкаляне отколкото традиционните пневматични гуми, което е недопустимо при автомобили, чиято цел е постигането на възможно най-дълъг максимален пробег с едно зареждане на батериите.

Хубавата новина е, че цената няма да бъде сред трудностите пред производителите, тъй като новите гуми на Toyota биха се продавали на цена, която е сравнима с тези, пълни с въздух.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още по темата: toyotaгуми
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
17
0
 
4
 
! Отговори
Сръчко преди 6 години
Както обикновенно - статията - пълна безмислица в резултат от некомпетентен превод и пълна липса на конкретност.Както и да е. Помня като ученик как се надявах да доживея до 2000г. за да видя как космическите кораби ще кацат по покривите, колите ще са летящи и с ятомни батерии.После ни баламосваха с водородни коли, а сега поредната залъгалка са мотокарите.вЕрвайте ми: след 20г. пак ще си чешем езиците-същата тема и поредните "Тесла" маняци ще ни убеждават в светлото ел. (или водородно) бъдеще!
16
0
 
4
 
! Отговори
pdoynov преди 6 години
Браво бе, измислили бандажи гуми... 😂Те автомобилите преди над 100 години тъкмо с такива са се движили...😎
15
1
 
9
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
До Анонимен 15 При соца имаше такива гуми. Георги димитровки -София. Като спукаш гума се прибираш без проблем.Толкова бяха твърди.
14
0
 
8
 
! Отговори
юбералес преди 6 години
Че какво му е новото. Тези гуми са от сто години и бяха заменени от пневматичните, останаха при мото и елкарите. С малко развитие, тази гума може да се ползва до около 120-150 км/ч.
13
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много полезно за т.нар. "градски" каруци, защото и те имат същите проблеми като колите. Преди време бях чакащ след каруца за смяна на гуми-слагаха и гуми с по добър грайфер (за зимата). Собственикът беше сложил и една от тесните за резервна-като на джипка. Как ще я сменя ако спука гума, не можа да се сети и взе да пита дали някой има излишен крик....ха,ха..
12
0
 
13
 
! Отговори
еги преди 6 години
те още малко ще открият че най-екологична е живата тяга и че с кон пред каруцата харчи най-малко
11
4
 
9
 
! Отговори
грозното патенце преди 6 години
Тойота съвсем се изчерпаха вече - хем грозни автомобили , хем uguoтcku " изкушения".
10
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
в русия сме къде напред не ползваме изобщо гуми верно и колите не тръгват но затова са без аналогови
9
16
 
1
 
! Отговори
шофер преди 6 години
Единствената добра кола маде ин жапан е ГТР. Всичко друго е престъпна ненадеждност гарнирана с безумно скъпи части и ръждиви тенекета. И все пак малко по-добри от пицарските талиги. Освен електроника да правят за друго не стават. Германска кола - яка кола.
8
0
 
30
 
! Отговори
А стига бе.. преди 6 години
То по нашите второкласни и третокласни пътища с въздух подскачаш като циркаджия, а ако сложиш безвъздушни гуми....направо ще си припомниш лагерните колички от детството. М/у другото блъскащите колички по детските кътове са също с безвъздушни колелета.
7
3
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Някой пак откри бандажните гуми!
6
2
 
25
 
! Отговори
сминдух енд чесън преди 6 години
Ще трябва да измислим друга мръсотия различна от рязането на гуми.
5
5
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 4електрокарите не се движат с висока скорост и различни терени хайде преди да пишеш глупости малко се запознай с материята
4
4
 
16
 
! Отговори
яЗЕКА преди 6 години
k'ви гуми, батка...Колите вече трябваше да летят на 1-2 метра над земята...инвестирайте в слънчеви батерии, вятърни перки и други подобни.
3
7
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тези откриха врелата вода. Такива гуми има още преди тези да са били родени. Електрокарите бяха с такива гуми които ги произвеждахме в България. С такива гуми съм карал и Москвича. Само че тези гуми не са като обикновените а са от специален каучук който се държи по същият начин както и въздушната гума. А и струват скъпо заради каучука който се използва.
2
6
 
23
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Военните в САЩ имат такива разработки от доста години явно е крайно време да стигнат до масовия пазар.
1
5
 
44
 
! Отговори
zeus преди 6 години
Едно време Дънлоп е направил революция като е създал пневматичните гуми, днес Тойота също са революционери и ще ни върнат към колелата за каруца :)