Кога софиянци ще сменят автомобила с градски транспорт?

Екологът Ивайло Хлебаров пред Bloomberg TV Bulgaria
6 ное 2017 18:00, Екип на Bloomberg
81
Кога софиянци ще сменят автомобила с градски транспорт?
Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

За разлика от останалите европейски столици, където основен източник на замърсяване на въздуха е автомобилният транспорт, в София имаме проблем и със замърсяването в следствие на отопляване на твърдо гориво. Това каза Ивайло Хлебаров, Екологично сдружение "За земята", е ефира на Bloomberg TV Bulgaria.

Промените и действията на обществените институции по отношение на чистотата на въздуха в България се извършват предимно под напора на обществения натиск, като позитивното за Столична община е, че вече е приета програмата за качество на въздуха, макар и с две години и половина закъснение, подчерта събеседникът. "Тази програма, добра или лоша, все пак я има и тя за момента не дава решение в посока, в която наистина трябва да бъде".

"Докато на Запад държавите осъзнават проблема за замърсяването на въздуха, който е свързан преди всичко със здравето на хората, то тук сме с най-високите емисии, най-замърсената столица е София. Наскоро излязоха и последните данни за това каква е предполагаемата смъртност за 100 хил. човека от болести, причинявани от фините прахови частици - 188 души. На второ място е Полша - с 40% по-ниски стойности. Това не само трябва да ни тревожи, но и да ни фокусира в това къде да са мерките".

Политиките трябва да са насочени към развитие, а не само рехабилитация на градския транспорт и предоставяне на удобен, но и сравнително евтин транспорт. Това може да накара част от хората да слязат от автомобилите си.

Кога трябва да се въвеждат рестриктивни мерки?

Повече можете да видите на Bloomberg TV Bulgaria


81
Още от Коли
Забравените герои: Мъжът, който спаси живота на Ники Лауда
Напиши коментар Коментари
71
0
 
0
 
! Отговори
prosto reshenie преди 2 седмици
0. mahame mutrite ot vlast i Smenqme pionkite kato Cacarov i Fanukova
1. spirat dieselovite avtormobili
2. i toplofikacia minava na gaz
70
3
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Fandakova povlova zazeva i dr debeli jeni daschto ne hodat pescha s metro trolei tranvai koleketa a s skapi koli schofiori v eu stranite kmetove deputat go pravat v bg. Ne sa tova sa debeli a i skapi koi im plaschta tesi ekstri na bedna bg zezo glav4ev da si plaachtat taxita mladi sa kakto i dr deputati ot vs partii kakav e tosi luks sa deputatite 5000 saplati i ekstri a dr jivejat s 189 lv pensii i 489 lv saplsti gladuvat kuzat 4akst gr transport studuvat
69
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
... линия да са минимални) и 2) да се осигури бързото движение на градския транспорт.

Когато удобството от гледна точка на придвижване и бързината станат конкурентно предимство за градския транспорт, вече ще има нужната масовост, за да се направи и достъпен (икономията от мащаба ще се реализира) и това ще има допълнителен усилващ ефект за ползването на градския транспорт.

Няма да е лесно, но това е вариантът. Другото е все по-голямо забатачване....
68
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
... за пример -Виена. Транспортът там е толкова удобен, че няма абсолютно никаква смислена причина да караш автомобил. Съответно 80+ процента от редовните му клиенти са с годишни карти. Което води до обезсмисляне на контролните механизми - например на метрото няма бариери/врати/въртележки. И на кого са му потрябвали, след като почти всички са с карти...?

Първата стъпка да стигнем там е да имаме градски транспорт, който 1)има адекватно покритие (т.е.разстоянията за прекачване от спирка една ...)
67
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Повече от половината замърсяване не се дължи на емисии, а на самото движение на превозните средства, които със мащаба/броя си и високата скорост завихрят прахови частици (всякакви боклуци) и ги качват във въздуха. Така че електро-превозните средства ще решат частично проблема с емисиите, но няма да помогнат за завихрянето. Миенето годишно също няма да помогне.

Това, което ще помогне, е да се направи бърз, удобен, съвременен и достъпен (евтин за стандарта ни) градски / публичен транспорт...
66
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Абе, смотльовци, когато сте яли фъшкиите по селата си съм си карал колата. Ще ме сваляте вие мен. Я дайте финансови преференции за покупка на електромобили, направете зарядни станции безплатни за 5 години, вкарайте автобуси на кондензатори, забранете отоплението на дърва и въглища, почнете да миете улиците повече от веднъж годишно пък да видим дали няма да има ефект
65
0
 
10
 
! Отговори
Така де преди 2 седмици
Аз много искам да видя софиЕнци от Бояна,Драгалевци и Симеоново натъпкани сутрин като в консерва от копърка и спускайки се от високото с раздрънкания градски транспорт.
64
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен 62
Не е Дружба най-югоизточния квартал, а Горубляне.
63
2
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
До Анонимен

Софиянци , но не само, а в цяла България ще ползват градския транспор когато леката кола не струва по малко от телевизор . Сега да си купиш таратайка ти трябва една месечна заплата .
62
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Софиянци ще слязат от автомобила когато метрото заприлича на мрежа, не на две чертички. Толкова.
61
0
 
13
 
! Отговори
Гражданин преди 2 седмици
Първо градския транспорт да бъде икономически изгоден, а не като сега с билетче по 1,60. Второ доходите да са нормални, а не цялата ти заплата да отива за парно. Как да се отопляват хората с 200 лв. пенсия, като ако не са на дърва и въглища - ще умрат от глад и студ?
60
0
 
12
 
! Отговори
Изрут преди 2 седмици
ТОЧНО 1.60 в посока не ми стигат за да се кача в автобуса. Няма как да плащам тия пари за това чакане и накрая идва 204 и няма място да се качиш, защото една от най-натоварените линии в София е с малки автобуси. Благодаря, но ще пропусна.
59
2
 
12
 
! Отговори
123 преди 2 седмици
....когато цената от левче падне на 0.50лв.
В противен случай с колата ми излиза толкова - а е бързо, комфортно и удобно.

Мисля ,че изчерпах темата :)
58
5
 
6
 
! Отговори
Владислав преди 2 седмици
Аз моето на държавата съм го дал, така че ако искам може и за две крачки да паля колата.На никой не дължа нищо,всичао си плащам за да карам тая кола, така че аре фейс офф
57
1
 
14
 
! Отговори
Владислав преди 2 седмици
Аз от колата няма да сляза,пътувал съм със автобус 111, е извинявай, ама няма такава смрад!Настига че закъсняват, не стига че няма къде да седнеш, едвам смогвам да се измъкна да сляза на спирката.Нестига че вътре всякакви смрадоляци, ***, бабички ами се пазиш да не те оберат.Знаете ли как му викат на 111? Автобуса на любовта. Щото там всеки е плътно до всеки.Не мерси, колата ми жена да ми е по-скъпо но не слизам от нея.Плюс това вие ли ми плащате горивото? Данъка? Винетка? Гражданска?
56
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Бронкс и Манхатън са съседни квартали, разделя ги малка река. Дружба е най-югоизточния, а Люлин най-севрозапаДНалия квартал в София. Нашето метро е едно от най-добрите. Метро на 1 минута, хаха. Аз докато вляза през турникетите и стигна до другия край на перона, горе долу е една минута. Значи, ако се мотам малко, ще изтърва 2 метра, така както съм си на перона :):)
55
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 2 седмици
Ще сменя автомобила с метрото когато СО престане с далаверите, кражбите и некачествените и недомислени ремонти. Не може Картофелия и онзи Мунчо
Крусев, който е от село Червен бряг, вчера дошли в града, не познаващи града, да решат проблемите му. Всичко което се прави е първоначално окрадено, след което идва лошото изпълнение. Картофелия краде и напоследък е много уплашена. Разбира, че идва края на нейното властване, което е една корупционна схема. Бързат да ударят колите с данък или такси.
54
7
 
12
 
! Отговори
софиянец преди 2 седмици
До nkavrakov
Това,което сте написал е вярно,но все пак София е Столицата на страната ни.Ние софиянците сме длъжни да търпим провинциалните простотии и да понасяме всички несгоди от това.А градският транспорт в болшинството си е добър,но за жалост няма кой да го оцени,защото всички са яхнали таралясниците и се правят на велики и богати.
53
6
 
13
 
! Отговори
Неа преди 2 седмици
Ами с билетче 1.60 , автобуси на 30 мин , никакво удобстно нито в спирката нито в автобуса - никога
52
1
 
23
 
! Отговори
Пешев преди 2 седмици
Стига сте набивали, че замърсяването на въздухс се дължи на МПС-тата. Защо не тръгнете от лошата организация на движението? Защо никой не пише, че тежките камьони, които "шетът" из София разбиват улиците и разнасят прах? Защо не питате защо не се мият редовно улиците, както беше някога? Явно Фъндъкова и нейнита хора не са мислещи с перспектива, когато тръгнат да прибират фондове! Същото и за "еколозите"!