Зима идва! А как да предпазим автомобила си?

Почти всички компоненти и агрегати страдат в студеното време
12
Зима идва! А как да предпазим автомобила си?
Снимка: Reuters

Зимата е все по-близо и е хубаво да си припомним, че при ниски температури страдат доста системи в автомобила ни. Затова идва и логичният въпрос - как студът се отразява на работата и механизмите в колата?

За никого не е тайна, че при много студено време пластмасата става лесно чуплива, гумата – твърда, а течностите – по-плътни. Повечето пластмасови детайли се намират в салона, затова влизайки сутрин в него, бъдете особено внимателни с превключвателите на волана, ръчките на вратите и тези за регулиране на седалките, както и с останалите подобни механизми. При ниски температури по-лесно се чупят калниците и праговете, така че не се учудвайте, ако преминавйки през малка дупка на пътя, в салона се чуе скърцане и стържене.

В автомобила от гума са направени не само колелата и чистачките. Тази материал се използва и в окачването, най-вече като уплътнител между различните детайли. От него са направени и части от хидравличната система. При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност, а ако е стара и износена, в нея се появяват цепнатити, които по-късно могат да се окажат проблемни.

Все пак най-опасно в подобни условия си остава евентуалната замръзнала течност в хидравличните системи на автомобила.

За да не се подлага автомобила на сериозни изпитания, е по-добре да се спазват някои прости правила. Дори двигателят да достигне работна температура при голям студ навън, това не означава, че останалите хидравлични системи са напълно готови. За това е добре първите няколко километра автомобилът да се щади – максимална скорост да е до 40 км/ч, без резки ускорения и спирания, както и с избягване на неравности на пътя.

През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система, тъй като накладките и дисковете все още са покрити с лед. Практиката покачва, че нещата се нормализират след около 5 км движение по равен път. При скорост от 60 км/ч е нормално да се появят и вибрации на волана заради събрания лед и сняг, който е хубаво да бъде отстранен.

Още информация и съвети четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


12
Още по темата: автомобилзима
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
10
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
добре че ни казахте ние затова не знаехме нищо а понеже статията е писана от много ерудиран човек бихте ни казали дали наистина съществува дядо коледа или всичко е една плоска лъжа с нетърпение чакаме да чуем вашият академичен отговор
9
0
 
12
 
! Отговори
До 9 преди 6 години
Ако работата ви е на 3 километра и ходите с кола - просто имайте предвид, че я амортизирате несъразмерно на пробега. Също така имайте предвид, че акумулаторът няма шанс да се зареди в този случай, особено ако карате дизелов автомобил. Добре е да ходите до село, за буркани, че и акумулаторът да види малко ток. Нямате ли село и буркани - купете си зарядно.
8
0
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"През цялото това време шофьорът трябва да е готов за неадекватна работа на спирачната система..."може би това е най-вярното в статията, в заледено време винаги си караш на тръни, с повишено внимание, и мисълта че лед има на всякъде.
7
8
 
8
 
! Отговори
Иван преди 6 години
Понеже имам 3 км до работа явно ще трябва да направя няколко кръгчета, че преди да ми заработи нормално колата. Невероятно полезна статия. Спасихте ме. Красьо, велик си!
6
1
 
19
 
! Отговори
M преди 6 години
Това с избягването на неравностите по пътя си е вече чиста фантастика.
5
1
 
29
 
! Отговори
Bay Hoy преди 6 години
"При минусовите температури гумата губи своята твърдост и еластичност..."...Последно - какво губят - твърдост или еластичност ?!!Защото ако губят и двете наведнъж - гумата на студено, трябва да е станала мека ... и твърда ?!
4
1
 
15
 
! Отговори
Опасност преди 6 години
Най-опасното нещо за автомобила ви перз зимата е "колегата" който се качил зад волана след 'найсе питиета.Точно такива "колеги" всяка година причиняват значително повече щети по автомобилите, а и не само по тях, отколкото солта която ръсят от АПИ (или там който е отговорен).
3
6
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Най опасното е солта по пътищата като не пренебрегвам и горе написаното. Но интересно защо не се споменава тази сол която разяжда цялата ходова част на автомобила? Живея в бяла държава в която вместо пясък и сол по пътищата се пръска със специална химия която хем щади автомобилите хем не разяжда асвалта. Нали сте европейци защо не скочите на тези от АПИ и ги накарате да спрът солта и пясъка? Или още не се чувствате европейци? Кога ли ще се вземете в ръце и ще изчистите 28 годишният ***?
2
1
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Добре е ,шофьорите в Бг да могат и да четат!Щото огромна част от тях -не могат !
1
0
 
32
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
"както и с избягване на неравности на пътя" - аз с това се боря целогодишно... ама тъкмо ги науча всички дупки по нашата улица и се появи някоя нова. След зимата не ми се мисли какво ще е...