Зимата иде: Как да загреете купето на колата най-бързо?

Вижте съвети за това, а и най-популярните грешки
8 ное 2017 19:02,
31
Зимата иде: Как да загреете купето на колата най-бързо?
Снимка: flickr

Настъпването на зимния сезон създава много проблеми за шофьорите и собствениците на автомобили. Те са свързани не само с обстановката на пътя, но и със самата кола. Един от тях е студът в салона на превозното средство, най-вече сутрин, когато температурите навън са под нулата. Как може той да бъде решен или поне облекчен донякъде?

Мнозина шофьори включват парното докрай, веднага след като се запалили двигателя. Не е ясно на какво се надяват, след като купето е почти замръзнало, а антифризът в системите за охлаждане още е студен. Въздухът, разбира се, не е толкова леден, колкото на улицата, но той няма как да ви стопли. А и двигателят в този случай ще загрява по-бавно, тъй като голяма част от акумулирана енергия ще отиде за затопляне на салона.

Друга грешка е насочването на въздушния поток към прозореца на максимална скорост на вентилатора. Да, той ще размрази натрупания лед, но когато от въздуховодите започне да влиза наистина топъл въздух, стъклото може да не издържи и дори да се пръсне заради огромната разлика в температурите. За да се избегне това, трябва стъклата да се загряват едновременно с останалите части от салона.

Най-разумно в случая е да се изключи вентилатора или да се остави да работи на минимална скорост, след като да започне да се увеличива постепенно. Включването му на максимум трябва да стане, след като стрелката за загряване на двигателя отлепи от най-ниското си деление. Както и да се променя силата на въздушния поток, системата ще започне да подава нужната топлина, едва след като двигателят достигне нормалната си температура.

Много от съвременните коли имат специални нагреватели на салона. Без тях, ако трафикът при сутрешното пътуване е слаб, можете да стигнете до крайната точка на маршрута си, дори без салонът да се затопли. Ако тази система е налице, можете да забравите за всичко написано в предишните два абзаца, защото тя ще се справи с проблемите.

Всъщност най-облагодетелствани са собствениците на автомобили с климатик. Ако той е адекватно настроен, при пускането в автоматичен режим системата сама избира как да действа. Обикновено тя започва да работи на малка скорост, след което набира сила и насочва загретия въздух към стъклата. След това, при достигане на комфортна температура, започва да изпраща топлината към краката на шофьора.

Във всички случаи обаче, при студено време най-добре е автомобилът да потегля, след като преди това е работил няколко минути на празни обороти. Просто, при движение по-бързо загряват както двигателят, така и салонът.

Още съвети за автомобила четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


31
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
28
0
 
16
 
! Отговори
Boganko преди 6 години
По-голяма глупост не бях чел. Да се пукне предно стъкло от парното.
27
15
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не ми дреме карам кола 2015г. и системата преценява сама кое е най-добре
26
2
 
11
 
! Отговори
Това не е вярно... преди 6 години
Колеги,автостъкло се чупи много, много трудно. Обикновено е 2-3-4 пласта стъкло, фолио, фолио-филтър и даже има звукоизолиращи стъкла. За да се счупи трябва остро чукче (както в общ. транспорт) или инструмент. Това да се счупи от парното/климатика е меко казано смешно. Аз лично съм пукал стъкло , но при темп. +35гр. и обливане с кладенчева вода , само се пукна, но където е имало удар от камъни по пътя. Спука се един слой, зимно време няма условия, т.к. двиг. загрява за известно време
25
16
 
10
 
! Отговори
Diavolo1899 преди 6 години
До коментар 22: От въпроса ти личи, че до края на живота си ще караш бараки за по 1000 лв. Попитай тук-там какво е печка, как се настройва да тръгва всеки ден в определен час или как като станеш я включваш с дистанционното. Обикновено скъсани *** като теб се наслаждават на новостите в автомобилната индустрия 20 години след въвеждането им, но понеже и тогава бюджета ти за кола ще е 1000 лв, опасявам се, няма да имаш шанс да видиш това чудо на чудесата. Инвестирай в стъргалки за лед.
24
6
 
14
 
! Отговори
Мен преди 6 години
Нека всеки си пали колата както си знае. В студено време винаги чакам 2-3 минути. Като падне стрелката на оборотомера малко и потегляме. Миналата зима взех от Алиекспрес 2 подгряващи стелки за предните седалки, на 3-та минута се усеща топлото. Като позагрее парното ги спирам, че си става жега. Хайде със здраве, лека и безаварийна!
23
1
 
6
 
! Отговори
Мнение преди 6 години
До Един от Северозапада Браво бе , ти си бил умен.До сега само глупости съм чел от теб.Явно политиката не ти е силната страна.
22
4
 
6
 
! Отговори
Питам преди 6 години
До zeus 7 Печката на въглища ли е ?
21
7
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Незнам с твойте разбирания как имаш въобще здрава кола, ти предлагаш значи при -10 слагаш ключа,палиш и тръгваш....то маслото още е в картера, всичко пука от студ а ти и подаваш газ. Как мислиш без адекватно смазване при студен старт на двигателя му е екстра?
20
8
 
17
 
! Отговори
РВ преди 6 години
Да не говорим че има държави в които е забранено колата да работи продължително време на място. Дори и в упътването на колата ви пише че не е нужно да се чака да загрее( говоря за автомобили след 2010 г) . Като видя някой как седи и мръзне да чака да му загрее колата и след тва със запотени прозорци,мажейки с ръка по стъклото тръгва на някъде направо се изумявам как може чак пък толкова безмислени неща да правят хората.
19
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Още по забавни са "експертите",които обясняват как се кара при заледен път с предно предаване,а репортерът накрая казва:С задно предаване всичко се прави на обратно.Как да влезем в колата когато е затрупана със сняг,та да не ни са напълни седалката и куп подобни щуротии.
18
7
 
18
 
! Отговори
Толерастия преди 6 години
Кога ли ще прочета смислена статия в секция Автомобили? Май никога. Загряването на място беше за коли правени преди 1990г. Всичко след тези години, просто се качваш, палиш и тръгваш, без големи обороти разбира се. А да не говорим, че болшинството от коли след 2000г бензин и дизел имат къде или печка или Ел. подгрев на малкия кръг и бързо си достигат до работна температура. Ама автора за волана дали е сядал някога?
17
5
 
25
 
! Отговори
РВ преди 6 години
Какви коли карате бре хора? Какво да му загряваш на инжекцион и модерно синтетично масло? Колата я оставям да работи не повече от 30 секунди на място, и то ако наистина е голям студ. След това потеглям бавно,докато малко от малко загрее о след тва- газ. Про карбуратора и неясните течности които ги ползвахме за масло беше друг филм. То беше прекъсване, гаснене, смукачи, пък държиш газта да не изгасне....новите двигатели нямат нищо общо.
16
5
 
39
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Аз затова изчаквам 30-40мин на място, като загрее до 69гр. пускам мнооого слабо вентилацията и през цялото време гледам стъклото, нали ще ми ду;ха иначе.....статията е "много полезна"
15
4
 
56
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Ако колата ви е Москвич първо дръпнете смукача и тогава палете.Ако случайно запали топлото ще дойде към 15-16 юни.
14
3
 
34
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Жените масово влизат палят , вентилатора на макс и газзз :))) На тях им обяснете , че колата не е закачена към топлофикация.
13
2
 
42
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Статия, в която нищо не се казва, освен глупости. Ама нали сега всеки втори е, я учен, я журналист...
12
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А аз си държа колата в подземен гараж и никога не е кански студ в нея. До като изляза от паркинга и двигателя вече е почти стоплил.
11
9
 
23
 
! Отговори
Съветващ експерт преди 6 години
Как да загреете купето на колата най-бързо?Яжте БОБец вечерта преди загряването,тя загрявката ще дойде сама,само отворете лееекинко някой от прозорците на автомобила.
10
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Много е важно за зимно време да ви работи термостата. Ако термостата е зацепил в отворено положение по този начин водната помпа върти целият кръг на охладителната течност и двигателя никога неможе да достигне работна температура. Това и лятото може да го забележите ако температурата е под нормата. А за зимата направо е фатално нито парно ще имате нито двигателя ще работи правилно. Термостата се поврежда ако лятно време сменяте антифриза с вода. Тогава термостата ръждясва и спира да функционира.
9
47
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Грозни шоферски грижи. Грейте си купетата, мушмуроци, радвайте се на танка си и територията, която сте окупирали с него. И си дишайте миризливите изпарения после. Долняци изпаднали.