Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди

За девет месеца не е закупен нито един електрически автомобил у нас
10 ное 2017 07:10, Александър Попов
30
Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

За първите девет месеца на годината у нас са били продадени общо 818 леки автомобила с хибридно задвижване при 326 броя за същия период на миналата година, сочат данни от Асоциацията на автомобилните производители за продажбата на автомобили с алтернативно задвижване в ЕС от началото на годината. Нито един от автомобилите обаче, закупени у нас за деветмесечието, не е бил електрически, сочат данни на асоциацията.

За третото тримесечие на 2017 г. у нас са били продадени 217 алтернативни автомобила при 149 броя за третото тримесечие на 2016, като търсенето се е увеличило с близо 50 на сто, отчитат от асоциацията.

Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта.

От Асоциацията на автомобилните производители настояват държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за хибриден модел. Друго искане на ААП е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20 процента, като в момента електромобилите у нас са с около 70 на сто по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.

За сравнение, в Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели хибрид, получават 4400 евро.
Вероятно по тази причина в северната ни съседка за третото тримесечие са били закупени 74 електромобила при едва 7 броя за същия период на м.г., сочат данните на АСЕА.

У нас по последни данни се движат около 500 изцяло електрически автомобила и над 1500 хибрида. В момента на българския пазар електромобилите се предлагат на цени от 60 000 до 80 000 лв.

Едно от малките "удобства", които собствениците на хибридни или електрически автомобили ползват у нас е, че електромобилите са изцяло и безсрочно освободени от общинския данък за превозни средства. За хибридите екстрата важи 5 години. Паркирането им в градовете трябва да е безплатно, а винетките - по-евтини.

За третото тримесечие на тази година в ЕС са продадени общо 211 635 автомобила с алтернативно задвижване, при около 140 хиляди продадени броя за същия период на миналата година.

Регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия, като са нараснали съответно с 90 на сто и 83 на сто в сравнение с преди една година, следвани от Обединеното кралство и Франция - плюс 48 процента, Франция и Италия - плюс 33 процента.

Само един от 60 автомобила, продадени през третото тримесечие на 2017 г. в ЕС, е бил електрически, докато всички алтернативни комбинирани технологии - хибридни, горивни клетки, метан и превозни средства за природен газ - представлява един от 16 нови леки пътнически автомобила, регистрирани в ЕС, отчитат данните на асоциацията.

Според данни на експерти в бранша близо 10 млрд. евро предстои да бъдат инвестирани в европейски мрежи за зареждане на коли, които използват алтернативно на бензина и дизела гориво. Предложението е част от поредния план на Европейската комисия да насърчи използването на "зелени" транспортни средства.

Идеята на ЕК е така да се излезе от "омагьосания кръг", в който се върти браншът сега. Освен че са доста по-скъпи от обикновените, колите на алтернативни горива не се купуват и заради липсата на инфраструктура. Тя пък не се развива, защото този вид превозни средства не се продават, коментират експертите.

Целта за целия Европейски съюз е до 2020 г. да има мрежа от минимум 800 000 зарядни станции за коли на ток. В момента в страните-членки съществуват около 12 000 такива устройства. Най-напред с изграждането на станции за зареждане на електромобили в Европа са Германия, Франция, Холандия, Испания, Австрия и Великобритания. Тези държави имат собствени цели за развитие на мрежата и стимулират чрез държавни средства разпространението на колите на ток.

(БТА)


30
Още от Коли
Audi започва производството на синтетичен дизел
Напиши коментар Коментари
29
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 1 седмица
Ами карайте си Лада като не ви харесват тези нови коли.
28
2
 
3
 
! Отговори
Толерастия преди 1 седмица
Кви електрички, кви хибриди, бре?!?! Със какво да си ги купят над милион и половината РАБОТЕЩИ за минимална или близо до минимална заплата?!?! Тая статия е поредната безмислена за пълнеж на вестника. Объркали сте целевата аудитория, списвачи. Този, който има пари за такава кола едва ли ще ви чете стъкмистиките. И обратно - скъсаните джобове като мен и болшинството от народа само по телевизора ще гледа новите технологии.
27
1
 
2
 
! Отговори
bai mui преди 1 седмица
Както и едно време ако не бяха вестниците и телевизията да кажат на хората, че живеят добре, нямаше да разберат... Та и сега трепят се всички да купуват хибриди и нови коли най-вече електрички. Все по-добре живеем, заем нямаме никакъв, Заплатите растат и сме пример за всички на планетата. Лошото е че сме толкова добре, че всички ни "минават", ааа и да още сме с валутен борд. Дето се пееше в една песен - пътя е без дупки без дупки съм и аз....
26
0
 
2
 
! Отговори
дЕдо гега преди 1 седмица
До бай Кольо

Чудно ти е, щото си българин и като такъв, седиш пред клетката на жирафа, гледаш и викаш "Е, такова животно нЕма!" Как ще стигнеш до Халкидики с Тесла? Ти, Тесла виждал ли си изобщо на живо? В една нормална държава, има изградени станции за зареждане на батериите по магистралите, или край бензиностанциите. А, само да те светна, че във Франция откриха първият соларен път, френди. Ама, Ганя едно си знае, едно си бае...
25
5
 
3
 
! Отговори
Шофер преди 1 седмица
Ако исках да карам тролей, щях да стана тролейджия. Не изплюе ли една 10левка през аузпуха като запали, или не изчади ли как си трябва , не го хвали.
24
2
 
6
 
! Отговори
Иврупеец преди 1 седмица
Електрички и хибриди. Да ва ....в иноваторите. Хората са ги измислили преди 100 години. Пример трамвай,електрокар,Двг на алтернативни горива. Ко ми дъвчите неща дет не са открити сега а много преди да се родим. Някои се прехласват. Не виждате,че за 5 год конвенционален автомобил не може да събере без кредит или да продаде некоя нива ,те тръгнали за хибриди да ми говорят. Здравеопазване никво,образование въобще,старите хора изнемогват с ниски пенсии,хибридите са най важното. Мумници
23
2
 
1
 
! Отговори
До 22 преди 1 седмица
Остави го Иванчо! Виж само какво иска - иска нови тецове на въглища, които са най-големият замърсител, за да може иванчо да се хвали, че кара "чиста" кола. Отдава се писа, че ел. коли замърсяват повече и че богатите държави чрез тях прехвърлят замърсяването в по-бедните държави, но иванчо едно си знае, едно си бае. За съжаление най-големите ганьовци са иванчовците.
22
0
 
1
 
! Отговори
до ИВАН преди 1 седмица
То и за друго да е запознат ,материално за това му стигат възможностите.
Не всичко е до желание ,а и до възможност.
Имаш ли възможности,имаш и избор.Чудя ти се арогантността ти към кое точно е ,към липсата на възможности за избор или липсата на алтернатива на прилична цена.
Пакистанеца си знае магаренцето ако следваме логиката ти.
21
0
 
1
 
! Отговори
До Бай Колъо преди 1 седмица
Ако технологията се развие още ,ще имаме по-добри батерии ,а от там повече пробег ,по бързо зареждане ,по-малко разреждане и такива.
Тя си е нова ,на 10 години иначе си прав ,на света му трябва петрол за да е във вида в които е в момента.
Реално имаме въглища за 1000 години напред ,но политически не са ни нужни.

Арабите ,взе да им пари под краката.
20
1
 
3
 
! Отговори
Ivan преди 1 седмица
Българина си знае - няма по добро от дизелова печка на 20 години, нищо че пуши като влак и децата му дишат тая отрова. Плюс тва всичко знае, не му ги хвали тия нови технологии. Друг е въпроса, че хората от които зависи изграждането на елестростанциите най-вероятно пречат на това изграждане, защитавайки разни интереси. Ганьо от всякъде- прав е човека с 80% д%били.
19
2
 
6
 
! Отговори
бай Кольо преди 1 седмица
Тази истерия покрай електрички и хибриди ще изгърми много скоро.. Първо, поради ред причини, никой няма да позволи, на геополитическо ниво, петролът да бъде заместен от ток. Второ, гафовете на Илон Мъск и "Тесла" само ще подхранят и докажат тезата, че електрическите автомобили още дълго време ще си останат екзотика, но никога няма да изместят двигателя с вътрешно горене. Чудно ми е как с "Тесла" може да се стигне от София до Варна, или от София до Халкидики, например.. Няма как да стане.
18
0
 
15
 
! Отговори
Николай Димитров преди 1 седмица
Хибридите не са освободени от местен данък за 5 години. Написаното не е вярно. Карам хибрид и плащам местен данък като поп ! Освен това, на сесия на СОС през май тази година, имаше предложение хибридните автомобили да бъдат освободени от такса при паркиране в София. НО и това си остана САМО предложение. Имам официален отговор от Инспектората, в който пише, че безплатното паркиране важи само за ИЗЦЯЛО електрически автомобили, не и за хибриди. Всичко е голяма и плоска лъжа !
17
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 1 седмица
В България колите са малко, вкл. и в София сравнено с подобни градове посвета. Друг е проблемът в България - влошава се непрекъснато организацията на движението и паркирането, което води до задръствания и по-голямо замърсяване. Какъв е смисъла да си в електрическа кола, с която пак ще висиш с часове в задръстванията, най-вече в София? При това замърсяването в България, вкл. и в София е от отоплението с твърдо гориво през студените дни и от неизмитите улици, а не от колите, които замърсяват малко
16
4
 
7
 
! Отговори
Край преди 1 седмица
Има смисъл от електрички САМО в големите градове. В тях влизането на коли ДВГ трябва да стане платено. Виж на село да си с дизел - няма проблем в селото има 20коли - нема да се издушим. КПД на системата гориво-ДВГ е по-високо от КПД на системата гориво-ток-ел. двигател. Така че глобално погледнато колите с ДВГ са по-екологични. Електричките просто изнасят замърсяването извън града - където се прави тока.
15
1
 
4
 
! Отговори
до факт 13 преди 1 седмица
Плъг ин хибридите са по-добрия вариант, но само ако имаш къде да ги зареждаш. Ако си в блок и нямаш паркомясто/гараж просто няма как. Получаваш икономия и другите хибриди - всяко натискане на спирачките зарежда батерията, а и пестиш от накладки.
14
1
 
11
 
! Отговори
bg преди 1 седмица
па то и аз съм на хибрид от 20 години
колата ту я карам, ту я бутам :-))))
13
1
 
1
 
! Отговори
Факт преди 1 седмица
Хибрид,който не може да се зарежда от мрежата,е безсмислен!Иначе има полза от хибридите-ако са в достатъчно количество,в центровете на градовете,а после и изобщо в населените места може да се забрани движението на коли на въглеродни горива.Навън ще може да продължи до пускането на ел. и други автомобили с нужните качества.Щото засега просто ги нямат и са скъпи играчки за богати.Прословутия пробег от 300-500км отива на кино,ако колата не се кара по пенсионерскилВиж,за града са добри.
12
2
 
11
 
! Отговори
Toyota Auris hybrid преди 1 седмица
Карам тази кола от 2015, градско или извънградско 5/100. Зимата може да се вдигни на 6 в града, защото топля купето за бебок.
Много доволен съм, а колата нова с всички екстри (както обичаме да казваме) е 48 хил лв и 6г години гаранция + 10г на батерията!
11
2
 
3
 
! Отговори
Джони преди 1 седмица
Когато стане 5 бона на 90 000 "реални" км., като истински българин, ще си я купя!
10
0
 
5
 
! Отговори
до 2 преди 1 седмица
Вие сте някакви изпреварили времето ,предполагам ,че сами сте си я разработвали в гаража ?