Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди

За девет месеца не е закупен нито един електрически автомобил у нас
10 ное 2017 07:10, Александър Попов
30
Все повече родни шофьори сядат зад волана на хибриди
Снимка: Олег Попов, Dnes.bg

За първите девет месеца на годината у нас са били продадени общо 818 леки автомобила с хибридно задвижване при 326 броя за същия период на миналата година, сочат данни от Асоциацията на автомобилните производители за продажбата на автомобили с алтернативно задвижване в ЕС от началото на годината. Нито един от автомобилите обаче, закупени у нас за деветмесечието, не е бил електрически, сочат данни на асоциацията.

За третото тримесечие на 2017 г. у нас са били продадени 217 алтернативни автомобила при 149 броя за третото тримесечие на 2016, като търсенето се е увеличило с близо 50 на сто, отчитат от асоциацията.

Данните включват леки автомобили, които се движат с електричество или друго алтернативно гориво, различно от бензина, дизела или газта.

От Асоциацията на автомобилните производители настояват държавата да въведе субсидия от 5000 евро за електромобил и 2500 евро за хибриден модел. Друго искане на ААП е за колите на ток да не се плаща ДДС, което ще намали цената им с 20 процента, като в момента електромобилите у нас са с около 70 на сто по-скъпи от модел със същите размери и оборудване, но с традиционен двигател.

За сравнение, в Румъния от тази година купувачите на електромобил могат да разчитат на държавна помощ от 10 000 евро, а тези, предпочели хибрид, получават 4400 евро.
Вероятно по тази причина в северната ни съседка за третото тримесечие са били закупени 74 електромобила при едва 7 броя за същия период на м.г., сочат данните на АСЕА.

У нас по последни данни се движат около 500 изцяло електрически автомобила и над 1500 хибрида. В момента на българския пазар електромобилите се предлагат на цени от 60 000 до 80 000 лв.

Едно от малките "удобства", които собствениците на хибридни или електрически автомобили ползват у нас е, че електромобилите са изцяло и безсрочно освободени от общинския данък за превозни средства. За хибридите екстрата важи 5 години. Паркирането им в градовете трябва да е безплатно, а винетките - по-евтини.

За третото тримесечие на тази година в ЕС са продадени общо 211 635 автомобила с алтернативно задвижване, при около 140 хиляди продадени броя за същия период на миналата година.

Регистрациите на подобни автомобили почти са се удвоили в Испания и Германия, като са нараснали съответно с 90 на сто и 83 на сто в сравнение с преди една година, следвани от Обединеното кралство и Франция - плюс 48 процента, Франция и Италия - плюс 33 процента.

Само един от 60 автомобила, продадени през третото тримесечие на 2017 г. в ЕС, е бил електрически, докато всички алтернативни комбинирани технологии - хибридни, горивни клетки, метан и превозни средства за природен газ - представлява един от 16 нови леки пътнически автомобила, регистрирани в ЕС, отчитат данните на асоциацията.

Според данни на експерти в бранша близо 10 млрд. евро предстои да бъдат инвестирани в европейски мрежи за зареждане на коли, които използват алтернативно на бензина и дизела гориво. Предложението е част от поредния план на Европейската комисия да насърчи използването на "зелени" транспортни средства.

Идеята на ЕК е така да се излезе от "омагьосания кръг", в който се върти браншът сега. Освен че са доста по-скъпи от обикновените, колите на алтернативни горива не се купуват и заради липсата на инфраструктура. Тя пък не се развива, защото този вид превозни средства не се продават, коментират експертите.

Целта за целия Европейски съюз е до 2020 г. да има мрежа от минимум 800 000 зарядни станции за коли на ток. В момента в страните-членки съществуват около 12 000 такива устройства. Най-напред с изграждането на станции за зареждане на електромобили в Европа са Германия, Франция, Холандия, Испания, Австрия и Великобритания. Тези държави имат собствени цели за развитие на мрежата и стимулират чрез държавни средства разпространението на колите на ток.

(БТА)

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ами карайте си Лада като не ви харесват тези нови коли.
26
3
 
3
 
! Отговори
Толерастия преди 6 години
Кви електрички, кви хибриди, бре?!?! Със какво да си ги купят над милион и половината РАБОТЕЩИ за минимална или близо до минимална заплата?!?! Тая статия е поредната безмислена за пълнеж на вестника. Объркали сте целевата аудитория, списвачи. Този, който има пари за такава кола едва ли ще ви чете стъкмистиките. И обратно - скъсаните джобове като мен и болшинството от народа само по телевизора ще гледа новите технологии.
25
1
 
2
 
! Отговори
bai mui преди 6 години
Както и едно време ако не бяха вестниците и телевизията да кажат на хората, че живеят добре, нямаше да разберат... Та и сега трепят се всички да купуват хибриди и нови коли най-вече електрички. Все по-добре живеем, заем нямаме никакъв, Заплатите растат и сме пример за всички на планетата. Лошото е че сме толкова добре, че всички ни "минават", ааа и да още сме с валутен борд. Дето се пееше в една песен - пътя е без дупки без дупки съм и аз....
24
0
 
2
 
! Отговори
дЕдо гега преди 6 години
До бай КольоЧудно ти е, щото си българин и като такъв, седиш пред клетката на жирафа, гледаш и викаш "Е, такова животно нЕма!" Как ще стигнеш до Халкидики с Тесла? Ти, Тесла виждал ли си изобщо на живо? В една нормална държава, има изградени станции за зареждане на батериите по магистралите, или край бензиностанциите. А, само да те светна, че във Франция откриха първият соларен път, френди. Ама, *** едно си знае, едно си бае...
23
6
 
3
 
! Отговори
Шофер преди 6 години
Ако исках да карам тролей, щях да стана тролейджия. Не изплюе ли една 10левка през аузпуха като запали, или не изчади ли как си трябва , не го хвали.
22
2
 
6
 
! Отговори
Иврупеец преди 6 години
Електрички и хибриди. Да ва ....в иноваторите. Хората са ги измислили преди 100 години. Пример трамвай,електрокар,Двг на алтернативни горива. Ко ми дъвчите неща дет не са открити сега а много преди да се родим. Някои се прехласват. Не виждате,че за 5 год конвенционален автомобил не може да събере без кредит или да продаде некоя нива ,те тръгнали за хибриди да ми говорят. Здравеопазване никво,образование въобще,старите хора изнемогват с ниски пенсии,хибридите са най важното. Мумници
21
2
 
1
 
! Отговори
До 22 преди 6 години
Остави го Иванчо! Виж само какво иска - иска нови тецове на въглища, които са най-големият замърсител, за да може иванчо да се хвали, че кара "чиста" кола. Отдава се писа, че ел. коли замърсяват повече и че богатите държави чрез тях прехвърлят замърсяването в по-бедните държави, но иванчо едно си знае, едно си бае. За съжаление най-големите *** са иванчовците.
20
0
 
1
 
! Отговори
до ИВАН преди 6 години
То и за друго да е запознат ,материално за това му стигат възможностите.Не всичко е до желание ,а и до възможност.Имаш ли възможности,имаш и избор.Чудя ти се арогантността ти към кое точно е ,към липсата на възможности за избор или липсата на алтернатива на прилична цена.Пакистанеца си знае магаренцето ако следваме логиката ти.
19
0
 
2
 
! Отговори
До Бай Колъо преди 6 години
Ако технологията се развие още ,ще имаме по-добри батерии ,а от там повече пробег ,по бързо зареждане ,по-малко разреждане и такива.Тя си е нова ,на 10 години иначе си прав ,на света му трябва петрол за да е във вида в които е в момента.Реално имаме въглища за 1000 години напред ,но политически не са ни нужни.Арабите ,взе да им пари под краката.
18
1
 
3
 
! Отговори
Ivan преди 6 години
Българина си знае - няма по добро от дизелова печка на 20 години, нищо че пуши като влак и децата му дишат тая отрова. Плюс тва всичко знае, не му ги хвали тия нови технологии. Друг е въпроса, че хората от които зависи изграждането на елестростанциите най-вероятно пречат на това изграждане, защитавайки разни интереси. *** от всякъде- прав е човека с 80% д%били.
17
2
 
6
 
! Отговори
бай Кольо преди 6 години
Тази истерия покрай електрички и хибриди ще изгърми много скоро.. Първо, поради ред причини, никой няма да позволи, на геополитическо ниво, петролът да бъде заместен от ток. Второ, гафовете на Илон Мъск и "Тесла" само ще подхранят и докажат тезата, че електрическите автомобили още дълго време ще си останат екзотика, но никога няма да изместят двигателя с вътрешно горене. Чудно ми е как с "Тесла" може да се стигне от София до Варна, или от София до Халкидики, например.. Няма как да стане.
16
0
 
16
 
! Отговори
Николай Димитров преди 6 години
Хибридите не са освободени от местен данък за 5 години. Написаното не е вярно. Карам хибрид и плащам местен данък като поп ! Освен това, на сесия на СОС през май тази година, имаше предложение хибридните автомобили да бъдат освободени от такса при паркиране в София. НО и това си остана САМО предложение. Имам официален отговор от Инспектората, в който пише, че безплатното паркиране важи само за ИЗЦЯЛО електрически автомобили, не и за хибриди. Всичко е голяма и плоска лъжа !
15
1
 
7
 
! Отговори
Истината преди 6 години
В България колите са малко, вкл. и в София сравнено с подобни градове посвета. Друг е проблемът в България - влошава се непрекъснато организацията на движението и паркирането, което води до задръствания и по-голямо замърсяване. Какъв е смисъла да си в електрическа кола, с която пак ще висиш с часове в задръстванията, най-вече в София? При това замърсяването в България, вкл. и в София е от отоплението с твърдо гориво през студените дни и от неизмитите улици, а не от колите, които замърсяват малко
14
5
 
8
 
! Отговори
Край преди 6 години
Има смисъл от електрички САМО в големите градове. В тях влизането на коли ДВГ трябва да стане платено. Виж на село да си с дизел - няма проблем в селото има 20коли - нема да се издушим. КПД на системата гориво-ДВГ е по-високо от КПД на системата гориво-ток-ел. двигател. Така че глобално погледнато колите с ДВГ са по-екологични. Електричките просто изнасят замърсяването извън града - където се прави тока.
13
1
 
4
 
! Отговори
до факт 13 преди 6 години
Плъг ин хибридите са по-добрия вариант, но само ако имаш къде да ги зареждаш. Ако си в блок и нямаш паркомясто/гараж просто няма как. Получаваш икономия и другите хибриди - всяко натискане на спирачките зарежда батерията, а и пестиш от накладки.
12
1
 
11
 
! Отговори
bg преди 6 години
па то и аз съм на хибрид от 20 годиниколата ту я карам, ту я бутам :-))))
11
1
 
1
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Хибрид,който не може да се зарежда от мрежата,е безсмислен!Иначе има полза от хибридите-ако са в достатъчно количество,в центровете на градовете,а после и изобщо в населените места може да се забрани движението на коли на въглеродни горива.Навън ще може да продължи до пускането на ел. и други автомобили с нужните качества.Щото засега просто ги нямат и са скъпи играчки за богати.Прословутия пробег от 300-500км отива на кино,ако колата не се кара по пенсионерскилВиж,за града са добри.
10
2
 
11
 
! Отговори
Toyota Auris hybrid преди 6 години
Карам тази кола от 2015, градско или извънградско 5/100. Зимата може да се вдигни на 6 в града, защото топля купето за бебок.Много доволен съм, а колата нова с всички екстри (както обичаме да казваме) е 48 хил лв и 6г години гаранция + 10г на батерията!
9
2
 
3
 
! Отговори
Джони преди 6 години
Когато стане 5 бона на 90 000 "реални" км., като истински българин, ще си я купя!
8
0
 
5
 
! Отговори
до 2 преди 6 години
Вие сте някакви изпреварили времето ,предполагам ,че сами сте си я разработвали в гаража ?