Audi реши: Без дизелови двигатели за малките коли

Само SUV моделите и седаните ще бъдат на дизел
10 дек 2017 12:08, Боряна Павлова
15
Audi реши: Без дизелови двигатели за малките коли
Снимка: Audi

Скандалът с дизеловите двигатели на концерна Volkswagen принуди някои от компаниите в групата да вземат нестандартни решения. Една от тях е Audi, която е известна със своите дизели с висока продуктивност. Те обаче вече ще се слагат само на големите SUV-модели и седани на марката, съобщава Auto Motor & Sport.

Причината за отказа от дизела при малките модели е, че технологията за пречистването на двигателите е доста скъпа и не е рентабилно тя да се използва при автомобили с по-ниска цена. Така първият нов модел на Audi, който ще остане без дизелов агрегат, е следващото поколение на A1. То трябва да излезе догодина.

„Все по-строгите стандартни за вредните емисии в дизеловито мотори правят тяхното използване в автомобилинте от ниските класове непечелившо. Въвеждане на стандарта Евро-7 вероятно ще доведе до отказа от дизелов мотор и при следващото А3”, коментира директорът по развитието на Audi – Петер Мартенс.

Въпреки това, в компанията са убедени, че при правилно третиране на отработените газове дизелът си остава най-ефективното гориво към момента. Затова и в Audi ще продължат да развиват развитието на почистващите системи, но те ще се използват само за големите модели.

Още новини за автомобили четете в Automedia.bg


15
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
15
1
 
7
 
! Отговори
Мнение преди 9 месеца
До Факт 10 Нефта не е на привършване. Писаха че нефт ще има поне още 300г.Изискванията за по чисти ДВГ непрекъснато се увеличават. Евро 7 , а за в бъдеще може да се стигне до Евро 17.Този балон за ел. коли ще се спука.Причините няма да изреждам.ДВГ ще ни служи поне още сто години.Така че по полека с патоса.
14
4
 
3
 
! Отговори
mdaa преди 9 месеца
Всички говорите кой замърсява повече, този или онзи, ама при нови автомобили. При нас , не само че автопаркът е стар, ама повечето от тези коли са без катализатори, DPF, или просто са в неизправност. И тук вече рязко идва проблемът не кой колко CO2 изхвърля, а CO, който е силно токсичен. Както и още един куп ултра вредни газове. А всеки гледа въглеродния диоксид, който е безвреден.
13
2
 
4
 
! Отговори
Щирлиц преди 9 месеца
До Анонимен 6

Прекалил си с някои течности.Дано не си сръбнал дизел,че ако се отровиш,няма кой да ръси бисери.
12
2
 
18
 
! Отговори
Айде пак анти-дизела преди 9 месеца
Пушели мушели- за да пуши дизел е техн. неизправен. Или е много стар, или има скъсан маркуч, или гори нафта и масло. Съвременният дизел припушва само при много обогатено гориво т.е. много газ и смяна на предавка. На бензина не се вижда пушек/ обикновено/, но газовете са не по-малко вредни. Абе, изобщо е кампания някаква и то срещу леките коли. За тирове, автобуси и особено кораби и самолети май повече се мълчи.....защото "вадят"...парички
11
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Важното в случая е че,все още няма алтернатива на ДВГ.Има разработки на електромобили,обаче това е още на ниво прототипи.Може би ще започне и серийно производство но това едва ли ще се случи в близките 15-20 години.Така че за сега ше си търкаляме с бензинките и дизелите!
10
6
 
17
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
В последно време нивата на замърсяване от колите с ДВГ са пренебрежимо малки. Не е много ясно защо е този кръстоносен поход срещу тях. Може би нефтът е на привършване и затова насила ни преориентират към други двигатели. Например прословутите фини прахови частици (ФПЧ) за които обвиняват дизеловите коли, а реално когато в София замърсяването с тези ФПЧ е над нормите, делът на колите е между 0,1% и 9%. Колкото по-голямо е замърсяването, толкова по-малък е делът на колите.
9
7
 
13
 
! Отговори
Факт преди 9 месеца
Проблемът при дизеловите коли е, че става безмислено скъпо да се изпълняват все по-строгите изисквания по отношение на замърсяването. Реалността е, че още при Евро 3 и Евро 4, дизеловите коли станаха по-малък замърсител от бензиновите коли като цяло, като има разлика кой с какво замърсява. Основното е въглеродният двуокис, при който въпреки голямият напредък, бензиновите коли замърсяват доста повече.
8
17
 
12
 
! Отговори
+++ преди 9 месеца
Всъщност дизеловитв коли замърсяват по-малко от бензиновите. Всеки може да се убеди в това като сравни изискванията към бензиновите коли с изискванията към дизеловите коли. Най-опасно е замърсяването с CO2, а при него бензиновите коли замърсяват с 20-30% повече в сравнение с дизеловите.
7
3
 
7
 
! Отговори
До умниците преди 9 месеца
Колко ще ви продават тогава газта и бензина монополистите????????
6
24
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
До Германеца
Всички дизели в Европата с катализатори но продължават да си пушат и димят като парни локомотиви. Значи проблема не е в катализаторите, а от вида гориво което се ползва. Неслучайно в Европата поетапно ги Забраняват.
5
11
 
20
 
! Отговори
Германеца преди 9 месеца
Германците,Австрииците си карат старите коли,но всичките са изправни,няма как да се мине преглед без катализатор.Не ксто в България,да се смъкват катализаторите за това че ще получиш 100 лева за него.,на никой да нему пука за това.
4
11
 
16
 
! Отговори
:):) преди 9 месеца
до 2
айде сега Икарусите ти пречели, как ли пък в Будапеща си ги лашкат още и нямат проблеми. Но това е тема за др разговор...
3
17
 
14
 
! Отговори
Дедо Мъди преди 9 месеца
Най па си е убаво малка кола с дизелче
2
29
 
21
 
! Отговори
ТРЯБВА преди 9 месеца
Трябва въобще да изтеглят от употреба дизелите в клас Автомобили .
Навремето се възмущавахме от Икарус Автобусите - бълваха облаци дим . Същото е и с автомобили дизел - на светофара пред вас ако има дизел се чудите с какво гориво карат - стари обувки , дрехи или мас .
1
7
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 9 месеца
Поне малките няма да са параходи на колела.