160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба

Бутилките не минават преглед, тъй като не съществуват по документи
15 яну 2018 07:00,
97
160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба
Снимка: архив, Булфото

Всяка втора кола, която е с допълнително монтирана газова уредба, се движи извън закона. Тя не минава годишен технически преглед на горивната система и е потенциално опасна.

От близо 300 хил. автомобила с допълнително поставени уредби на газ, едва 26 999 са вписани в регистрите на Пътна полиция до 2010 година. След това има масово обявяване на автомобилите като бройката им стига общо до малко над 140 хил, което прави едва половината от автомобилите на газ. Така по пътищата в страната се оказва, че се движат близо 160 хил. коли бомби.

"Когато автомобилът е с изрядни документи, в тях е вписано, че колата има монтирана допълнително газова уредба. Така при всеки годишен технически преглед се проверява и тя. Издава се и документ, че системата е изправна и безопасна. Когато обаче шофьорът не е регистрирал "промяната в конструкцията на автомобила", както се води по наредбата, то тя не се проверява и в пункта за прегледа", обясняват пред "Монитор" от Пътна полиция.

От там поясниха, че проблемът наистина е сериозен, но няма заложена санкция според закона, която да се налага при установяването на нерегистрирана по надлежния ред газова уредба.

Според едно от тълкуванията на закона обаче подобни автомобили можели да се водят за технически неизправни и да бъдат спирани от движение. Това можело да се установи единствено в пункта за технически преглед, от където според последните промени в закона ще могат да изпратят информация до Пътна полиция и колата да бъде автоматично спряна от движение

"Много важно е, когато има изменение в конструкцията на превозното средство, включително инсталиране на автомобилна газова уредба, това ясно да бъде посочени в документите. Това става с удостоверение за първоначална проверка на автомобилна газова уредба, издадено от лице, извършващо периодичен технически преглед и притежаващо права за извършване на първоначална проверка на автомобилни газови уредби. Много шофьори обаче прескачат тази формалност при регистрацията на автомобилите си и след това вече не се занимават. Не го считат и за проблем", поясняват от Пътна полиция, където дори бил създаден максимално облекчен ред за вписването на газовите уредби.

Това ставало дори само с едно заявление, без да е необходим допълнителен оглед на автомобила. Въпреки това много шофьори не обявявали промените по колите си, след като вече са ги закупили. Правели го единствено тези, които регистрират коли с вече закупени уредби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
88
1
 
3
 
! Отговори
Една добра идея преди 6 години
Колите на газ са една добра алтернатива за хората с малки възможности,предвид бъдещата забрана на старите дизели.Една такава кола с РАБОТЕЩ катализатор е по-чиста от всеки дизел!Което явно са разбрали и по Европата.Има градове,където е забранено влизането на дизели под Евро 5,обаче за бензинови е достатъчен катализатор!Впрочем и в САЩ* проблемът е решен по тоя начин.Може би защото нямат собствени модерни дизели.*не всички щати
87
0
 
1
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Много по-често има изгорели дизелови автомобили*,отколкото на газ.Защо се получава така-нямам представа.Иначе взрив на газова бутилка прави по-голямо впечатление,докато дизела си гори тихо и кротко,без остатък.*Като че ли най-много горят колите на ПСТ(Пежо-Ситроен)
86
0
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Преди 2 месеца регистрирах кола като преди да отида в КАТ и монтират АГУ. Но отказаха да я впишат в талона защото колата нямала бг номера а транзитни а уредбата е монтирана в бг. ЗАЩО ЛИ????За да платя после за нови документи.Еми няма да стане оставам си така , кой ще ми плати дето чаках ще трябва да чакам пак в КАТ.Няма такава държава!!!
85
4
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Българите карат стари западни трошки по на 30 години, боледуват от рак и умират рано.Така е в ЕС, недейте да ревете.
84
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Направете като в Дания - забранете ги изцяло ... Ама и двайате по 30 лева минимална заплата .... на час.
83
3
 
4
 
! Отговори
доцент Качев преди 6 години
До Бомба с закъснителТака е!Около Коледа стотици къщи с монтирани нерегламентирани газови инсталации се вризиваха,но властите потулиха случаите за да не развалят празниците на хората.
82
5
 
5
 
! Отговори
Бомба с закъснител преди 6 години
А какво правим с газовите инсталации в апартаментите, инсталирани от частни лица. Не регистрирани никъде и не подлежат на контрол и проверки?
81
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички който се изказват негативно за газовите уредби явно нямат никаква представа за какво става въпрос. Най- здравото нещо в един автомобил с АГУ е газовата бутилка. Непросветените явно не знаят че на годишни технически прегледи минават и газовите уредби.
80
24
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Принципно колите на газ са си бомби.По-евтино е, но аз не бих шофирал кола на газ.
79
3
 
6
 
! Отговори
dron преди 6 години
Това с гърменето става от немърливост.Не може след като ви е минало гаранционното обслужване и повече да не стъпиш в сервиз и да си викаш "нали върви за кво да ходя"
78
4
 
9
 
! Отговори
dron преди 6 години
До АнонименБраво,много точно си го казал.И аз откакто карам на газ се видях с пари.
77
28
 
4
 
! Отговори
До 69 мразещият преди 6 години
Аз предлагам да се забранят всички автомобили на газ. Като мине такава кола на газ покрай мен и веднага ме лъхва един отвратителен мирис на газ.
76
1
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Газовата бутилка на колите може да гръмне само ако колата гори или някой умник си е свалил поплавъка. Останалото са приказки от Шехерезада.
75
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Въртят и сучат да клъвнат едни пари. Няма да стане от газовите уредби на колите. Пробвайте с нещо друго, белким хване декиш.
74
0
 
3
 
! Отговори
Гост преди 6 години
Поредният ***, решиш да наръси мозък. Пъ то пада само пърхот...
73
4
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Карам бензинова кола с газов инжекцион вече над 100 хил.километри и няма никакъв проблем. Преди това карах дизел комънрейл и все ходех без пари, скъса ми нервите.
72
4
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тези които славят Тиквар Тикваров не разбраха ли вече, че докато този Монокнижник ни се упражнява ще има тормоз въс всичко възможно. Какво ли не беше, винетки, газове, прегледи, застраховки, стари коли - забраниш дизели и т.н. Бях в Португалия, спокойна и красива държава. Никой не задължава да си сменяш номерта, има стари от 60те. У нас, Тиквата и Шайката му се чудят как да дерат кожи, без нищо съществено да се прави. И се краде от всичко. Забрани десетки, защо? За да не се гледа колко краде!
71
3
 
27
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Айде стига с тия глупости вече! "близо 160 хил. коли бомби". Като е вписана газовата в талона и се води под отчет вече не е проблем и е супер безопасно? *** нали сме в БГ и всичко което е ОК по документи е прекрасно.... Колко случая има на гръмнали автомобили заради неизправна газова уредба? Поне това което излиза по новините от 20 години сигурно случаите ногат да се преброят на пръстите на едната ръка.Аман от кухи гръмки заглавия!
70
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
NE 160 000 ,A 500 000 SA S GAZOVI UREDBI.
69
0
 
23
 
! Отговори
1 преди 6 години
До АнонименНе зная каква е статистиката, но за 32г. работа в Противопожарна Служба/говоря за голям град/, съм виждал два пъти взрив на газови бутилки на автомобили. Бутилките се взривяват при прегряване не от искра или някакво припламване.Друг е въпроса ако има изтичане на газ в купето на автомобила/обикновено хечбек/ и в смес с въздуха се стигне до взривоопасна концентрация, тогава и при най-малката искра се стига до взрив!