160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба

Бутилките не минават преглед, тъй като не съществуват по документи
15 яну 2018 07:00,
97
160 000 бомби на пътя! Всяка втора кола на газ с нелегална уредба
Снимка: архив, Булфото

Всяка втора кола, която е с допълнително монтирана газова уредба, се движи извън закона. Тя не минава годишен технически преглед на горивната система и е потенциално опасна.

От близо 300 хил. автомобила с допълнително поставени уредби на газ, едва 26 999 са вписани в регистрите на Пътна полиция до 2010 година. След това има масово обявяване на автомобилите като бройката им стига общо до малко над 140 хил, което прави едва половината от автомобилите на газ. Така по пътищата в страната се оказва, че се движат близо 160 хил. коли бомби.

"Когато автомобилът е с изрядни документи, в тях е вписано, че колата има монтирана допълнително газова уредба. Така при всеки годишен технически преглед се проверява и тя. Издава се и документ, че системата е изправна и безопасна. Когато обаче шофьорът не е регистрирал "промяната в конструкцията на автомобила", както се води по наредбата, то тя не се проверява и в пункта за прегледа", обясняват пред "Монитор" от Пътна полиция.

От там поясниха, че проблемът наистина е сериозен, но няма заложена санкция според закона, която да се налага при установяването на нерегистрирана по надлежния ред газова уредба.

Според едно от тълкуванията на закона обаче подобни автомобили можели да се водят за технически неизправни и да бъдат спирани от движение. Това можело да се установи единствено в пункта за технически преглед, от където според последните промени в закона ще могат да изпратят информация до Пътна полиция и колата да бъде автоматично спряна от движение

"Много важно е, когато има изменение в конструкцията на превозното средство, включително инсталиране на автомобилна газова уредба, това ясно да бъде посочени в документите. Това става с удостоверение за първоначална проверка на автомобилна газова уредба, издадено от лице, извършващо периодичен технически преглед и притежаващо права за извършване на първоначална проверка на автомобилни газови уредби. Много шофьори обаче прескачат тази формалност при регистрацията на автомобилите си и след това вече не се занимават. Не го считат и за проблем", поясняват от Пътна полиция, където дори бил създаден максимално облекчен ред за вписването на газовите уредби.

Това ставало дори само с едно заявление, без да е необходим допълнителен оглед на автомобила. Въпреки това много шофьори не обявявали промените по колите си, след като вече са ги закупили. Правели го единствено тези, които регистрират коли с вече закупени уредби.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
3
 
25
 
! Отговори
иллко преди 6 години
ей пишлемета, не плашете хората ББ ли плати за тази статия?
47
0
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
обикновено чрез такива статии точат брадвата.
46
0
 
25
 
! Отговори
Новина за пари преди 6 години
ЗА ПАРИ ЛИ ЗА МНОГО ЛИ?От статията излиза че са се загрижили за вписването, а не за наистина гарантиране на тахническата изправност на автомобилите.Тя работата ясна!
45
0
 
11
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: БожкоЕто - в това дето казваш се крие цялата гaдopия.Аз редовно си минавам на преглед, мерят ми газове и т.н.Наистина а не наужким. Казват че е идеална!А не мога да се начудя, като карам пред мен на светофар особено е пълно с коли, много от тях дори нови, пушат като пернишка печка на кюмюp.Нали и те уж трябва да са минавали на задължителен преглед?Но, явно не са. Батко ви Бойко слага камери, чудеса, какво ли не, но пак всичко е проформа. Така и с газовите уредби. Затова ще гърмят.
44
0
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ако знаете как добре работят газодизелите, идея си нямате. Разхода пада на половина. Няма изобщо да припушва.
43
0
 
25
 
! Отговори
Простотия преди 6 години
И откога вписването по "правилен начин" на "газова бомба" я прави НЕ-бомба?Или проблема не е в газовите уретби а в цената на горивата, как мислите?
42
4
 
3
 
! Отговори
Един българин преди 6 години
До: номер 29 (До Един българин)Да, така е. Всеки си има право на собствено мнение. Ако искаш, карай си кола и от 600 конски сили, като имаш излишни пари да и плащаш данъка, а за какво са ти толкова конски сили - ти си знаеш. Щото аз нямам нужда от толкова конски сили, ако имах нужда, щях да си купя самолет.Прочее, дизелът ми е без катализатор (фабрично) и няма ни едно облаче отзад да се види. И като карам са ме гледали и са потвърдили същото. ГНП не съм сменял/ремонтирал никога.
41
2
 
16
 
! Отговори
Божко преди 6 години
Пълна простотия е това, че газовите минавали на преглед ако уредбата е регистрирана!!! Аз моята я регистрирах след монтажа и сега само плащам едни пари при прегледа без да ми проверяват нищо! Съгласен съм, че трябва да са изправни газовите уредби, но засега това е само едно пълнене на хазната и нищо повече!
40
0
 
18
 
! Отговори
Елемаг преди 6 години
Колата съм и регистрирал АГУ в кат и даже в Талона е вписана,като такава.Отделно имам паспорт.Заедно с ипразителя сменям всичко барабар с клапана!!Слагам на 40 к километра от ония хапчета,дето чистят и бутилката.Аз съм по-екологичен от електроавтомобил!!Чакам облекчения!!!Колеги,казвах ви аз,че не са само "ФАРОВЕТЕ" минахте на газ много и на "лукойл" не излиза сметката.И все едни такива тънки пинизи се пускат.Ама като се разбра за горивата и се отдръпнаха ,да мерят газовете !!!
39
2
 
21
 
! Отговори
ЖОРО преди 6 години
Като не можаха да вземат от катализаторите сега на газовите уредби ли посягат.Тези *** герберски *** нямат наяждане.Ами да спрат дизелите, да забранят газта, да ни вземат и душите, и да закрият държавата, тогава вече ще са наядени.Да не мислят как да грабят народа, ами да се замислят как да вземат от богатите. Ама там гърмят.
38
6
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите на газ без данък!
37
1
 
9
 
! Отговори
Съвет преди 6 години
До Анонимен 5 Приятелю , не им давай такива идеи , че те само това чакат.Изедници.
36
3
 
29
 
! Отговори
Сократис преди 6 години
А не трябва ли, вече авторите на подобни лъжи да носят отговорност пред институциите? След като вече открито се говори за фалшиви новини, то какво се прави срещу тях?!... Всяка кола с газова уредба минава преглед на същата, едновременно с прегледа на колата, като се отразява и в протокола и на задното стъкло трябва да има стикер, че е с газова уредба.За "бомби" не пишете, защото всяка кола се превръща в бомба-вие в медиите не карате ли коли, и с какво мислите, че сте по-различни от останалите?
35
2
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Внимание! Фалшива новина!
34
2
 
20
 
! Отговори
Така е преди 6 години
Отново целта е да се смъкнат едни пари.Ще призная че КАТ наистина работи за безопасно движение, когато се премахнат повечето от безмислените глоби. Да се въведат наказания които не са свързани с пари.Например спиране от движение до отстраняване на причината и безплатно повторно пускане в движение.Конфискация на овтомобила и т.н.Без никакво глоби.
33
2
 
10
 
! Отговори
Бай Кирчо преди 6 години
Браво , забарнямаме газовите ботилки защо ще се возите ефтино , старите коли да 10 г. също ! Теглиме заеми за нови коли и като го изплатиш колата на скраб !
32
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И като си впиша колата в КАТ какво?Или пак трябва да дам едни пари.
31
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всяка кола минава преглед на уредбата, когато минава на годишен технически преглед и това се отразява в протокол и талона за преглед.Журнализа не е изтрезнял
30
3
 
18
 
! Отговори
фкь преди 6 години
Добре, ще мина преглед, ще впиша газовата уредба, искам само да знам, каква е точ о идеята, какво ще подобри това в сигурността?
29
11
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То ако става въпрос едно 60% от колите не трябва изобщо да бъдат на пътя по редица причини ама всички в България разбраха демокрацията като анархия и все прави каквото си иска. Законите ги има просто никой не ги спазва. Как може в други демократични държави нещата да се случват само тук разбираш ли не става? Глупав балкански манталитет, това е.