Край! Volkswagen спира Jetta за Европа

Инвестира $3.3 млрд. за да увеличи пазарния си дял в САЩ
16 яну 2018 14:10, Красимир Ангелов
23
Край! Volkswagen спира Jetta за Европа
Снимка: VW

Volkswagen повече няма да предлага своя седан Jetta на европейските пазари, съобщиха от компанията при премиерата на седмото поколение на модела. Тя се състоя на откритото през уикенда автомобилно изложение в Детройт.

Седанът Jetta от доста години се произвежда в Мексико и е насочен главно за северноамериканските пазари. В Европа, където на почит са хечбек моделите, Jetta се продава много слабо. Изключението са няколко източноевропейски пазара, включително България, където седаните са традиционно популярни.

От VW обаче са категорични, че седмата генерация на модела изобщо няма да се произвежда в европейска версия. През миналата година Volkswagen е продал 115 000 бройки от Jetta в САЩ, докато в Европа сделките са за едва 5368 автомобила (данни на JATO Dynamics).

Междувременно шефът на марката VW Херберт Дийс обяви в Детройт, че планира да инвестира 3.3 милиарда долара в следващите три години, за да разшири присъствието си на щатския пазар. В момента водещият световен производител на автомобили има едва около 2% пазарен дял в САЩ.

"Най-после искаме да го направим като хората", обяви Дийс при премиерата на Jetta. "През миналата година успяхме значително да намалим загубите си в Северна Америка".

По-голямата част от средставата ще бъдат вложени в нови модели, най-вече кросоувъри, проектирани основно с мисъл за американския пазар. Целта е пазарният дял на марката VW да постигне поне 5 на сто, а от 2020 американските операции на компанията да излязат на печалба.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


23
Още по темата: VolkswagenVolkswagen Jetta
Още от
Напиши коментар Коментари
22
1
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Ами в сравнение с конкурентните марки са прекалено евтини! Виж с какви екстри идват и за колко пари! Подобен автомобил в България ще струва около 20 хиляди лева отгоре!
ОК, караш Нисан Максима, питам се тогава, колко Фолксвагена си карал, че имаш такива нагативни впечатления от марката? А колко Аудита си карал?
Стотици хиляди Фолксвагени и Аудита се движат по неподдържаните пътища в България и се представят доста добре!
Нека бъдем поне малко обективни!
21
0
 
0
 
! Отговори
БГ_Шикаго преди 4 месеца
Прекалено евтини?!Ходил съм в САЩ през 2003...и забравих да се върна:)
Хонда и Тойота са семейни коли( най-вече Одисей и Сиена).. Аз не деля хората на бели или черни, но средния кокейжън американец е доста вероятно да притежава кола на тези марки. Не знам в БГ колко са 23 бонаи Кво може да си купиш с тях, но тук не се изкарват толкова лесно и трябва поне две години да бачкаш здраво за да ги спестиш, ако искаш в кеш или ти е лош кредита( в моя случай).. карам btw Нисан Максима (2010) и съм хепи:)
20
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Какви мексиканци и черни?
Ти сигурен ли си, че някога си ходил в САЩ?
Нормално е Toyota Camry да е на първо място по продажби, защото струва 23495 долара! Нормално е Хонда и Тойота да са на първо място по продажби пак по същата причина - прекалено евтина са!
Сравни цените на Тойота и Хонда в Европа и в частност България!
Много по-скъпи са, нали!
Е оттам е цялата работа!
19
0
 
0
 
! Отговори
Бг_Шикаго преди 4 месеца
До 18
Тойота Кемри е най-продаваната кола в САЩ
Кви мексиканци и черни те гонят, не знам?
Факт е че при едни десетгодишни Аidi и Lexus, с шестцилиндров двигател и similar заводски ексти, Аудито(А6) е от 30 до 50 % по-евтино от Лесксъс GS350!
Американците почти не купуват коли тяхно производство..Ако са тръкове или SUV-та, тогава да, Форд и ГМ държат пазара..но при седаните Тоуота и Хонда са първи
В примиум марките Лексъс и Бенц се борят за първо място..Бимърите след тях плътно
18
2
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Пазарът в САЩ отдавна не е критерий...
Какъв Лексус...Тойота/Лексус се кара само от афроамериканци и мексиканци!
Lexus GS350 започва от 50695 долара, а Ауди А6 от 49700 долара - цени от официалните сайтове на марките за САЩ!
При положение, че Лексусът идва с много повече екстри, не може да отречеш, че той е по-евтин от Аудито!
Пазарът в Китай е номер 1 и всички гледат да продават там, в САЩ ако някой държеше на качеството, няма да продават въобще американски автомобили!
17
0
 
1
 
! Отговори
БГ_Шикаго преди 4 месеца
Зле са много и Аудито и VW...
съдя по пазара в САЩ, който е неутрален за европейските и японските марки. Американците купуват качество и не гледат цената много много
2007/8 Ауди А6 струва наполовина колкото Лексъс gs350...не говоря глупости-всеки може да провери цените им в Autotrader примерно!
И никой не иска да ги купува
А за Джетата дето се сглобява в Мехико няма да коментираме..таз щайга се чупи след 20 хиляди мили
БМВ са крачка по-напред от Aud и три по-назад от Лексъс и Бенз
16
2
 
1
 
! Отговори
GOLF 7 TSI преди 4 месеца
Този модел на Голф беше избран за автомобил на годината в половината свят, включително и в Япония!
Колкото до качеството като цяло на Фолксваген - такситата ОК супертранс са с VW Caddy - всички автомобили са на поне 250 хиляди километра, а има много, които са минали и 500 хиляди километра! Ако това не е атестат за качество, не знам кое е!
И пак казвам - пишете лични впечатления с данни и факти! А не това го чух там, това го прочетох там и т.н., без да имате опит с тази марка!
15
1
 
3
 
! Отговори
GOLF 7 TSI преди 4 месеца
Благодаря, че ми обяснихте колко съм невеж, как и какво трябва да сменя и как дали един автомобил е добър се разбира след десетата година!
Нищо, че в представителствата на Фолксваген има Голф 7-ци от 2015 година, които са на по 180-200 хиляди километра и се продават на цена почти като нови, сигурно има защо!
Нищо, че и аз за 4 години съм изминал 135 хиляди километра и до момента както казах автомобила ми служи вярно и съм сменял само планирани консумативи!
14
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Аз пък не разбирам манията по тази марка... кола като кола - ако си се грижиш за нея проблеми няма да имаш.

Имам познати, дето си накупиха от тая марка, щото са "много издържливи" и "не искали поддръжка". Дръжки. Сега карат избушени коли със сума ти проблеми, ама си траят, щото да не се разбере и да не им се смеят, ще им подейства на самочувствието. Ало, какво самочувствие, като караш VW?!?
13
3
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До 4 и собственикът на Гоуф.

Знаеш ли какво означава ПД? Глава се сменя след Задължително след 150-200к, и то с нова!!! Няма друг вариант. Новата е цифра, то е ясно!!!
12
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До 4 и собственикът на Гоуф.

Като нова кола и тата ще покаже надеждност след 4 години каране!
Истинската кола ще покаже и след 10г.
Хайде сега да видим у твоя гоуф кое има живот 10години? Двойният ти съединител на скоростна кутия или ДПФ-а ти с онази скъпоценна течност? Дай да си говорим за Еко нормите с които Ваг го отнесоха мъжката!

VW са кошници с надценена цена. Това, че се продават повече си е изцяло пернишки проблем!
11
4
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Шкода също станаха по-хубави коли, както и Сеат, след като Фолксваген ги купи и колите им са Фолксваген но наречени на друга по-евтина и по-ниско качествена марка. Като цяло Шкода и Сеат също са добри коли ... на Фолксваген. Разбира се оригиналът е по-добър, но за него се плаща, а някои нямат пари ...
10
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
До Анонимен 2
Брат и ти си оцелил някой кош като мене. Имам Пасат 6 .... по-смотана кола не съм имал никога. Имам познати със същите и са много доволни. Аз го взех втора ръка (май) на 240 хил. но се оказа на 600 + Късмет....м кво да се прави.
9
3
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Значи ще си купуваме по-евтини и хубави Шкодички от Чехия. Боли ме фара за VW и неговата джета, след като Чешките им братовчеди ни заливат с нови модели нон стоп.
8
3
 
13
 
! Отговори
шумахер преди 4 месеца
Всички модели fw са надценени .Просто за емблемата не си заслужават парите !!
7
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Все си мисля че ако отидеш в магазина и кажеш "Искам тоя модел, дето го предлагате само в щатите, ето ви капарото." за максимум 3-4-5 месеца ще намерят начин да ти доставят 1 бройка. В този ред на мисли нищо кой знае какво не се случва, ще произвеждат модела там, където върви най-добре.
6
4
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 месеца
Да беше взел една Шкода Октавия вместо тоя Голф, хем по евтино хем по здраво, ако не ми вярваш прочети сравнителни тестове :)
5
1
 
10
 
! Отговори
тъпчо преди 4 месеца
Аз харесвам марката, а и модела. Джетата е хубава кола.
Явно като повечето от изтока, седана ми допада повече от хечбека, макар че сега съм с хечбек.
4
4
 
18
 
! Отговори
GOLF 7 TSI до 2 преди 4 месеца
Интересно, стотици хиляди хора по света са доволни от марката, само ти не си доволен...
Хайде, сподели с нас какъв модел караш, от кое представителство на марката си го закупил и какви проблеми си имал с него!
Иначе излиза, че пишеш само клевети!
Аз лично съм собственик на Golf 7 от 4 години и съм изключително доволен, до момента съм сменял само консумативи, автомобилът е надежден!
3
4
 
11
 
! Отговори
МaйМyнaтa преди 4 месеца
До 2

Човешките капризи нямат граница, що ни го напомняш