Проблемът с АГУ-тата: Сложени в нелегални сервизи!

Санкция в закона обаче към момента няма предвидена
16 яну 2018 11:30,
20

Много от газовите уредби на автомобилите са правени в неоторизирани сервизи или от собствениците на автомобилите, което няма как да бъде гаранция за качество. При половината от автомобилите, които се движат на газ, това не е обозначено в документите, а собствениците им не преминават задължителния годишен технически преглед на системата.

Още по темата

От "Пътна полиция" обясняват, че няма заложена санкция в закона, която да се налага при установяване на нерегистрирана газова уредба. Единственото, което може да се направи е колата да бъде спряна от движение. При проверка обаче, от "Пътна полиция" са предвидили срок от 3 години за промяна на данните за вида на горивото, с което се движи колата. Така водачите могат да минават само технически преглед, но не и преглед на газовата уредба.

Експертите са на мнение, че газовите уредби трябва да се преглеждат от професионалисти, защото те знаят за какво да гледат.

"Дори с развалени части колата продължава да работи по някакъв начин", обясни инж. Стефан Бодадов, главен механик в сервиз за газови уредби.

По думите му няма опасност колата да се взриви в движение. Той посъветва хората да не се притесняват да карат колите си за задължителните технически прегледи на техните газови уредби.

"Има неща, които ние ги наблюдаваме и обръщаме внимание. Трябва изключително много да е амортизирана системата, за да станат някакви течове и колата да се самозапали", подчерта още инж. Бодадов пред Bulgaria ON AIR.

Той обясни, че преди това има много други признаци при работата на автомобила, които показват, че системата за шофиране на газ има проблеми. Сред тях са по-различната работа на двигателя, честа смяна от газ на бензин и други. Именно заради това той смята, че до взрив няма как да се стигне.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


20
Още по темата: газова уредба
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
1
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Що манипулирате хората? Преди няколко години се прие да се минава преглед на газовата когато е прегледа на целия автомобил. Пак ли някой иска да изкара парички?
15
1
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Анонимен -Нещо не схванах. Статията е толкова зле написана, че изобщо не се разбира какво иска да ни информира автора.Няма нищо за чудене! Ще ни турнат усул, усул, нова измислена и по-голяма такса. Не се случва за пръв път. Само дето още не са измислили благозвуч6но наименование. На война, преди нападение, се казва, че се прави артилерийска подготовка.
14
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Нещо не схванах. Статията е толкова зле написана, че изобщо не се разбира какво иска да ни информира автора. Няма изискване газовата уредба да се монтира от специализиран сервиз. Вече няма специален преглед на газовата уредба. Преди егеда й се прави заедно с прегледа на автомобила. Вече не се усилват и паспорти на газовото.Изобщп защо решихте, че са нелегални? Също колко коли с газово са гръмнали, че да си мислим, че има някакъв проблем?
13
1
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това с кражбите на станциите е вярно,но е друга бира. Въпреки че малко се кротнаха. На 30 литрова бутилка гепят 1-2 литра.
12
5
 
38
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите с газови уредби трябва да са освободени от данък , поради факта, че ползват щадящо природата гориво.
11
31
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
При първата офанзива за поставяне на АГУ в България, някъде към средата на 80'те, партията въведе 500 лева еднократен данък/такса за уредбата.Добре е тази практика да се възстанови. Отделно, пропан-бутанът винаги варира като топлинни параметри, което не се компенсира напълно от използваните горивни системи.Гориво за бедняци!
10
6
 
45
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Колите на газ без данък!
9
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
И аз карам на газ от години. Газовата ми е слагана при бай Кольо ако го знаете. Не е минавала нито преглед нито нищо. И ко нито е опасна нито нищо. Всичко зависи от човека който я кара.
8
2
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Пълна тъпoтия! Това да си платиш за смяна на талона на който да пише ГАЗ, по никакъв начин не го прави по-безопасно!Ама те не минавали технически преглед .... напротив! Минавам технически преглед, ето как става. Пита ме има ли газ, казвам че има и ми иска още 5 лева за прегледа, за да запише 3-те букви ГАЗ в талона за преглед. Записаните три букви я правят безопасна. Това е пълна тъпoтия!!!
7
3
 
40
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Проблемът с АГУ-тата е само един. Много малко пари влизат в общия чувал за крадене от акциз и ДДС. Затова ГЪРБавите са подели акция. Да има повечко за крадене е целта.
6
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А цените на горивата и качеството легални ли са ? КАТ нормални ли са ? с една заплата каква кола може да имаш и накакво я караш некой пита ли НЕ Даите нормален стандарт на живот и заплати и пътища и тогава мрънкайте! неможе да искаш нещо без да си дал попринцип...
5
0
 
36
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
явно тече някаква кампания покрай газовите свързана спари.
4
0
 
31
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В оторизираните сервизи изобщо не е гаранция,че ще ти направят колата както трабва. Даже ГАРАНТИРАНО няма да я направят, не защото не могат а щото НЯМА ВРЕМЕ!Дупчат (пластмасовият) колектор, навиват нЕкви щтуцери и готово! И ако колектора не е алуминиев (както на повечето по-нови коли) резултатът е трагичен. Е, чак трагичен - не, ама изпуска малко ама аре сега подробности!А ако човек си я прави като за себе си нещата са съвсем други.Е, не, че няма и мъpлячи и сред самоделките...
3
2
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Веднъж монтирана и озаконенена газовата става част от автомобила и минаването на годишен преглед на такъв автомобил няма как да е много по-различно от автомобил на друго гориво. По тази логика автомобили на бензин ще трябва специално да минават на преглед поради факта,че бензинът е силно запалим. Явно газаджийте искат кинти.
2
0
 
27
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Иде реч за лицензи.Колко гръмнали коли с ГИ има
1
1
 
32
 
! Отговори
Дедо мъди преди 6 години
Щом някой монтира в гараж от 25 години АГУ значи е професионалист, ако има по-либерална регулация на сервизите ще имаме по-чист въздух в София!Аз на този младеж от клипа не бих му се доверил и чистачките да ми смени!