Първият електромобил на Volvo – хечбек

Разработеният съвместно с Geely модел ще струва до $50 000
29 яну 2018 20:08, Красимир Ангелов
24
Първият електромобил на Volvo – хечбек
Снимкa: Volvo

Първият в историята на шведския производител Volvo изцяло електрически модел ще се появи на пазара през 2019 г. Това ще бъде хечбек, разработен съвместно с китайската компания Geely, съобщава изданието Autocar, което се позовава на свои източници.

Премиерата на автомобила ще е догодина, като дизайнът му ще повтаря почти напълно този на концептуалния модел 40.2 (на снимката), представен през 2016 г. Първоначално шведите имаха намерение да предложат на клиентите си електрически кросоувър, но в крайна сметка са решили да направят хечбек.

В основата на модела ще бъде модулната архитектура CMA, разработена съвместно от Volvo и Geely. Конструкцията на шасито позволява използването както на 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, така и на електромотори. Пробегът с едно зареждане ще е около 500 км.

По предварителни данни, цената на бъдещия модел ще варира между 35 000 и 50 000 долара. Толкова струва и Tesla Model 3, но за съперник на своята кола на ток шведите сочат електричческия хечбек I.D., подготвян от марката Volkswagen.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


24
Още по темата: електромобилVolvo
Още от
Напиши коментар Коментари
21
1
 
2
 
! Отговори
митето преди 3 месеца
Преди китайците да купят волво,форд бяха собственици.Едно от условията им при продажбата беше че продават само марка.Всичкото ноухау Форд си го прибра.Тоест *** ли са,китайци ли са....Все тая.Технологии йок.Всичко е китайско.
Те ако *** правеха хубави коли,нямаше през 10 години да ги препродават.
20
0
 
3
 
! Отговори
пепи преди 3 месеца
Да бе да.Китайците снасят парите пък *** си развяват коня.Не на мене тия глупости.
19
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
За незапознатите:
Марката Волво за колите е продадена на Китай. Но разработките и контрола са си на ***. Китайците нямат пръст в това. Освен за предложения който могат или не могат да бъдат одобрени.
Всъщност Волво(и WV) са на светлинни години пред Тесла в електромобилите и то отдавна.(дори при самоуправляващите) Просто икономическите показатели, фунционалността и пазара не бяха достатъчни за масова продажба.
На тариката Мъск, просто му наливаха държавни пари до сега, ама свърши тая:
18
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
кой може да си позволи да кара такава кола......която е скъпа.....и дефектна
17
1
 
2
 
! Отговори
Велев преди 3 месеца
Правилна стъпка!
16
0
 
5
 
! Отговори
Хм преди 3 месеца
Обаче и китайците налитат да правят лукс ел.автомобили,а не евтини!Което навява на мисълта,че скоро няма да станат масови.Ама поне хибридки с по 80-100км пробег да пуснат на сгодна цена-тогава в градовете ще може да се кара само на ток,а навън-кой каквото има.Така или иначе разходът на извънградско е малък за всички ДВГ коли.
15
2
 
7
 
! Отговори
скръц преди 3 месеца
друго си е да скърца пластмасовото табло на ес класата за 200 000 лева нали ?
14
3
 
6
 
! Отговори
марс преди 3 месеца
Волво от качествени автомобили в близкото минало до китайски пластмасова играчка ааа има ли дистанционно с батериики за тея пари и детето пред блока да си го кара ?
13
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Поздрав за всичките шоферски дришове, които четат това. Жалки смрaдлиBи кaпyти сплескани, искате ли да налапате този ауспух? Духачи.
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
До Анонимен То всичките коли взеха да си мязат . Поразтършувай и ще видиш ,че и ЗаЗа си мяза с това .Произвежда се в Украйна .Мисля че беше ЗАЗ-Богдан.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А как си мислите ? В армиите елекротанкове ли ще има ,електрокамиони ли ,електроБТРи ли ? Някой охлюв ,други три пъти по-охлюв .
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А първият български електромобил ЕЛМО-Москвич беше създаден през 1974 година . С едно зареждане минаваше 260-300 километра .
9
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Тук има охлюви, които вярват още в светлото бъдеще на ДВГ. За жалост явно сте спрели вече развитието си. Часовника тик така до 20 години ДВГ , ще бъде в мозея.
8
5
 
6
 
! Отговори
РРР преди 3 месеца
Чудя се ще бъде ли някога направен поне един електромобил със свястна визия?!? Все ръбове с потресаващо грозни линии.
7
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Ей пак сме най знаещи и най можещи :) да се чуди човек с толкова много спЕцове в тази държава как така сме все накрая...
6
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Точно от волво се очаква електрическа кола доста отдавна , все пак са от държавата която използва най много електрически автомобили .Но явно че те са изчакали момента да бъдат технологично подготвени ,за да предоставят качествен продукт.
5
6
 
10
 
! Отговори
шофер преди 3 месеца
*** са умни и знаят кой им е конкурент. По-скоро германеца няма конкуренти. А електричките са прецакани - требе да вървят с пантограф. Зимъска бема зареждане бема и топло. Летоска нема клима иначе нема батерия. Колата е бензин или дизел. Електричка е тролея и ел.кара. ПС: тролей икарус къса АМХ 63 на старата та некакви жабарски талиги направени от пицар ли нема да скъса?!
4
1
 
4
 
! Отговори
до 2 преди 3 месеца
Ако беше внимавал в часовете по физика в 9ти клас, щеше да знаеш и защо е така.
3
1
 
30
 
! Отговори
УРА преди 3 месеца
Още съм млад , ще карам тази кола на снимката през 2030 години - нов внос , втора употреба - Изнесен от БГ Държавно Учреждение в Албания и върнато обратно в Горубляне .Е , батериите ще се купуват от Кауфланд .
2
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
Яки са тия Тесли на време на ускорение от 0 до 100км бият ферарито и ламбото