Първият електромобил на Volvo – хечбек

Разработеният съвместно с Geely модел ще струва до $50 000
29 яну 2018 20:08, Красимир Ангелов
24
Първият електромобил на Volvo – хечбек
Снимкa: Volvo

Първият в историята на шведския производител Volvo изцяло електрически модел ще се появи на пазара през 2019 г. Това ще бъде хечбек, разработен съвместно с китайската компания Geely, съобщава изданието Autocar, което се позовава на свои източници.

Премиерата на автомобила ще е догодина, като дизайнът му ще повтаря почти напълно този на концептуалния модел 40.2 (на снимката), представен през 2016 г. Първоначално шведите имаха намерение да предложат на клиентите си електрически кросоувър, но в крайна сметка са решили да направят хечбек.

В основата на модела ще бъде модулната архитектура CMA, разработена съвместно от Volvo и Geely. Конструкцията на шасито позволява използването както на 4-цилиндрови бензинови и дизелови двигатели, така и на електромотори. Пробегът с едно зареждане ще е около 500 км.

По предварителни данни, цената на бъдещия модел ще варира между 35 000 и 50 000 долара. Толкова струва и Tesla Model 3, но за съперник на своята кола на ток шведите сочат електричческия хечбек I.D., подготвян от марката Volkswagen.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg


24
Още по темата: ЕлектромобилVolvo
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
21
1
 
2
 
! Отговори
митето преди 11 месеца
Преди китайците да купят волво,форд бяха собственици.Едно от условията им при продажбата беше че продават само марка.Всичкото ноухау Форд си го прибра.Тоест шведи ли са,китайци ли са....Все тая.Технологии йок.Всичко е китайско.
Те ако шведите правеха хубави коли,нямаше през 10 години да ги препродават.
20
0
 
3
 
! Отговори
пепи преди 11 месеца
Да бе да.Китайците снасят парите пък шведите си развяват коня.Не на мене тия глупости.
19
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
За незапознатите:
Марката Волво за колите е продадена на Китай. Но разработките и контрола са си на шведите. Китайците нямат пръст в това. Освен за предложения който могат или не могат да бъдат одобрени.
Всъщност Волво(и WV) са на светлинни години пред Тесла в електромобилите и то отдавна.(дори при самоуправляващите) Просто икономическите показатели, фунционалността и пазара не бяха достатъчни за масова продажба.
На тариката Мъск, просто му наливаха държавни пари до сега, ама свърши тая:
18
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
кой може да си позволи да кара такава кола......която е скъпа.....и дефектна
17
1
 
2
 
! Отговори
Велев преди 11 месеца
Правилна стъпка!
16
0
 
5
 
! Отговори
Хм преди 11 месеца
Обаче и китайците налитат да правят лукс ел.автомобили,а не евтини!Което навява на мисълта,че скоро няма да станат масови.Ама поне хибридки с по 80-100км пробег да пуснат на сгодна цена-тогава в градовете ще може да се кара само на ток,а навън-кой каквото има.Така или иначе разходът на извънградско е малък за всички ДВГ коли.
15
2
 
7
 
! Отговори
скръц преди 11 месеца
друго си е да скърца пластмасовото табло на ес класата за 200 000 лева нали ?
14
3
 
6
 
! Отговори
марс преди 11 месеца
Волво от качествени автомобили в близкото минало до китайски пластмасова играчка ааа има ли дистанционно с батериики за тея пари и детето пред блока да си го кара ?
13
7
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Поздрав за всичките шоферски дришове, които четат това. Жалки смрaдлиBи кaпyти сплескани, искате ли да налапате този ауспух? Духачи.
12
1
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
До Анонимен То всичките коли взеха да си мязат . Поразтършувай и ще видиш ,че и ЗаЗа си мяза с това .Произвежда се в Украйна .Мисля че беше ЗАЗ-Богдан.
11
1
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
А как си мислите ? В армиите елекротанкове ли ще има ,електрокамиони ли ,електроБТРи ли ? Някой охлюв ,други три пъти по-охлюв .
10
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
А първият български електромобил ЕЛМО-Москвич беше създаден през 1974 година . С едно зареждане минаваше 260-300 километра .
9
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Тук има охлюви, които вярват още в светлото бъдеще на ДВГ. За жалост явно сте спрели вече развитието си. Часовника тик така до 20 години ДВГ , ще бъде в мозея.
8
5
 
6
 
! Отговори
РРР преди 11 месеца
Чудя се ще бъде ли някога направен поне един електромобил със свястна визия?!? Все ръбове с потресаващо грозни линии.
7
2
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Ей пак сме най знаещи и най можещи :) да се чуди човек с толкова много спЕцове в тази държава как така сме все накрая...
6
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Точно от волво се очаква електрическа кола доста отдавна , все пак са от държавата която използва най много електрически автомобили .Но явно че те са изчакали момента да бъдат технологично подготвени ,за да предоставят качествен продукт.
5
6
 
10
 
! Отговори
шофер преди 11 месеца
Шведите са умни и знаят кой им е конкурент. По-скоро германеца няма конкуренти. А електричките са прецакани - требе да вървят с пантограф. Зимъска бема зареждане бема и топло. Летоска нема клима иначе нема батерия. Колата е бензин или дизел. Електричка е тролея и ел.кара. ПС: тролей икарус къса АМХ 63 на старата та некакви жабарски талиги направени от пицар ли нема да скъса?!
4
1
 
4
 
! Отговори
до 2 преди 11 месеца
Ако беше внимавал в часовете по физика в 9ти клас, щеше да знаеш и защо е така.
3
1
 
30
 
! Отговори
УРА преди 11 месеца
Още съм млад , ще карам тази кола на снимката през 2030 години - нов внос , втора употреба - Изнесен от БГ Държавно Учреждение в Албания и върнато обратно в Горубляне .Е , батериите ще се купуват от Кауфланд .
2
7
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 11 месеца
Яки са тия Тесли на време на ускорение от 0 до 100км бият ферарито и ламбото