С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?

Редица косвени признаци могат да ни помогнат за това
2 фев 2018 21:05,
44
С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?
Снимка: Automedia

Реален ли е пробегът на автомобила, който се опитваме да си купим? Това е един от въпросите, вълнуващи най-много потенциалния клиент на кола на старо. Най-лесно, разбира се, той да се свърже с официалния представител на марката и да направи проверка по номера на шасито (ако успее да го получи от продавача).

Това обаче отнема време, а и в някои фирми се заплаща. Затова спокойно това може да се направи и от купувача, дори без да се налага автомобилът да бъде закаран в сервиз. Редица косвени признаци показват дали колата наистина е на обявените от продавача километри или на много повече – тоест, километражът е превъртян.

Салонът подсказва пробега

Първото нещо, на което трябва да обърнете внимание, е именно салонът. Когато една кола е подготвена за продажба, той със сигурност е добре почистен, но дори специални препарати не могат да прикрият дефектите, натрупвани след години каране.

С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?
Снимка: Automedia

Първо вижте волана и най-вече местата, на които той се хваща от шофьора. Ако там той е протрит прекалено много, това подсказва по-голям пробег от обявения. Също така, ако шевовете по него са нови, това е повод да се замислите. Огледайте внимателтно бутоните по волана – ако са изтъркани и повредени, значи нещо не е наред. Малко са търговците, които биха сменили волана с нов, така че проблемите при него рядко остават скрити.

Състоянието на седалките също подсказва пробега на автомобила. Дори те да имат нова тапицерия, на места с течение на времето се появяват протривки и вдлъбнатини. Това подсказва, че те са износени значително. Обърнете също така внимание дали има разлика между износването на шофьорската седалка и тази на пътника отпред.

Все пак тук трябва да се отбележи, че нещата до голяма степен зависят и от качеството на материалите. При някои марки, дори автомобили с пробег от над 200 000 км разполагат със запазен кожен салон. Затова много внимателно трябва да се оглежда тапицерията и ако върху нея е "работено", това също трябва да ви постави нащрек.

С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?
Снимка: Automedia

Допълнително подсказване може да дойде от педалите – ако те са протрити, значи колата е карана много. Впрочем, обратното – нови педали, също не е за предпочитане, тъй като това означава, че те са сменяни. Чудеса понякога се случват, но не разчитайте на тях. Затова внимателно огледайте и скоростния лост.

Проверка в интернет

Косвените признаци са доста важни, но има и други начини за проверка. При някои модели автомобили – най-вече немските, реалният пробег се съхранява не само на километража, но е дублиран в някои от системите на колата. При новите модели на BMW той е отбелязан и в чипа на ключа за запалване.

При американските автомобили превъртането на километража също може да бъде открито, тъй като сервизните бази Autocheck и Carfax показват реалните километри, които колата е навъртяла в Щатите. И все пак, ако компютърът се окаже безполезен, то това съвсем не означава, че километражът е пипан.

С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?
Снимка: Automedia

Всъщност, километражите са три вида – механичен, електромеханичен и електронен. Първият е най-лесен за "взломяване", тъй като се откача кабела на скоростомера от скоростна кутия и цифрите се превъртат с помощта на обикновена електрическа дрелка.

При електромеханичите трябва да се разглоби целият километраж, за да бъде освободен механизмът за преброяване. Най-сложно е при електронните – там е нужен човек със специални познания, който да проникне в компютъра на автомобила и да извърши подмяната на показанията.

Детайлите показват измамата

Интересни детайли могат да бъдат открити при огледа на автомобила в сервиз. До тази процедура прибягат повечето кандидат-купувачи. Те закарват колата при механик, който да провери нейното състояние, преди сделката да стане факт. Тогава се забелязват и някои особености, които обикновено остават скрити при първия оглед.

С фокус към детайла: Как да разберем реалния пробег на автомобила?
Снимка: Automedia

Състоянието на каросерията трудно може да покаже дали пробегът е реален, тъй като има "талантливи" шофьори, които успяват да съсипят дори сравнително нов автомобил. Това, че колата е изтъркана до блясък, също не казва нищо. Затова обърнете внимание на местата между различните детайли и най-вече на разстоянието между тях.

Огледайте също така внимателно емблемите и надписите, и най-вече тяхното правилно разположение. Ако не сам там, където трябва, значи колата е пребоядисвана, а това определено показва, че тя не е в състоянието, за което я представя продавачът.

Повече подобни новини четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


44
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
35
0
 
5
 
! Отговори
Недоволен преди 6 години
Брат ми вкара една ц класа от германия.Искам да сложа една лепенка на км и да видим по кой точно начин авторът на статията ще хване, че е на 460 000 км.На мен ми изглежда под 100 000. Само да обърна внимание, че собственика и пътува по 200 км в посока за работа по магистрала. Непушач.
34
1
 
12
 
! Отговори
gdd преди 6 години
Поне в Германия докато колата може да мине преглед я карат или я продават. И тук има пазар втора употреба. Ако не може да мине преглед или струва ремонта скъпо (сервиза взвма ама мин. 50 евро/час)- експорт. С други думи при нас пристигат стари трошляци. Да се има в предвид, че бензина се купува с идеята да се кара малко 10-12 хил/годишно, а дизела много, така му избиваш скъпия данък и подръжка. Разбирасе всяко правило си има изсккючение.
33
2
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тоя който го е писал е пълен ***,аз си взех кола на 4 години на 280 000км,от първи собственик,светеше като нова,нищо захранено,мой приятел си взе Мерцедес С класа чисто нова вече е на 2 години на 130000 км волана е все едно си го търкал с шкурка скоростния лост омърлян
32
2
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Захабяването на детайлите по купето не е фактор,защото ако се кара по често извън Градско се захабява по малко а се навъртат повече км и обратното с повече градско!
31
8
 
7
 
! Отговори
ein Mann преди 6 години
И е пълно с тъмнозелена ***, ходеща и обираща всички по-запазени части, волани и т.н. за да докара на шротовете за БГ по-запазен вид. Кола на до около 200 000 няма да издаде шум от никъде. Нито от полуоски, нито от мотор, нито от скоростна кутия, нито пък компресията ще е избягала. Има един много сигурен метод да се установи поне пробега на мотора приблизително, и скоростите, но няма да отварям очите. И това никоя добавка не може да скрие. За купето е важно да няма ръжда, и удари.
30
5
 
4
 
! Отговори
ein Mann преди 6 години
Колите тук се карат до дупка. Имам предвид - масла и филтри не се сменят, защото няма време, когато се счупи колата, обикновено отива на шрота, защото често пъти излиза по-евтино нова. И не е рядкост, има страхотни екземпляри, най-различни марки, на по 100-150 000, с блокирал мотор, или скъсан ремък. Иначе купета като нови, но на шрота. А ***, дето се изнася оттук за БГ, е направо нямам думи, няма кат., няма Тюв, уморена, на минимум 450-500 000 км, пушеща и тракаща, с ръжди,купена за до 150Е
29
4
 
15
 
! Отговори
Moromu преди 6 години
Няма дизелова кола вкарана в българия на по малко от 300 хиляди, за бензиновите се намират по читави но за дизел е невъзможно
28
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ейййй, големи специалисти, мале, мале!Не гледайте километража, гледайте състоянието на автомобила и най- вече каросерията, всичко друго е от лукавия!Е и марката естествено!
27
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Тези дето коментират или учат ,да погледнат улиците и пътищата,по какво се движим,или са явно долари на нови коли, който иска ще прицени дали даси купи кола или не, не търпи за всичко някой акъл да дава,да подчертая има. Найстина коли на малко км, Стига писания и стресирани я на хората,как даси купи кола,как да си купи хляб, как да яде как да спи,платени писаружки ,да излязат идасе разходят малко не да стоят идасе чудят какво да пишат,
26
3
 
21
 
! Отговори
Каручката преди 6 години
Колата е разход и тжест ако е хубава и скъпа .Ако е евтина и 5 употреба е точно като жена ми и е за мен .Дет са вика вечно моя докато с... на раздели .Пък в големите градове си имат есбани, убани, градски лифтове а ни си имаме само е- бане .
25
3
 
42
 
! Отговори
Шоп преди 6 години
До Анонимен(24)Колата е инвестиция само ако си таксиметров шофьор.Иначе новото си е ново. Както и младото - младо :-)
24
6
 
26
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Новата кола си е нова кола. Колата е отговорна инвестиция и такива недоразумения като автоджамбазите и всякакви думи започващи с авто- следва да се игнорират.
23
2
 
30
 
! Отговори
ДГД преди 6 години
Втора ръка от български търгаши - друг път. Да си ги карат те.
22
8
 
26
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Имам Пежо 308 купено ново от СФА 2009 год. Гледано с мерак и любов . Всичко по него е правено само в сервиз на СФА . В момента е на 130 000 км. , ако му закрия киломртража , и най - големия специалист да дойде , няма да познае колко е карана колата . Няма протриване на волан ,нито на седалки , никаква драскотинка или петънце !!
21
1
 
37
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Имам кола на 300к км реални от нова.Салон,купе и двигател са без забележки и сега. Като гледам същия автомобил по автокъщите на '150к км' в какво състояние се предлага...това са коли поне на 500к км ...
20
0
 
17
 
! Отговори
А бе преди 6 години
До анонименПо принцип е вярно,ама..Ако ти трябва голяма кола,как да си вземеш малка?Ясно,че ще има компромис.Освен това немарковите коли се купуват само нови-200 до 250хил и ги хвърляш.щото са непродаваеми.То впрочем марковите втора употреба и толкоз не изкарват.Изобщо-ограничен ли е бюджета-нищо читаво не очаквай....
19
0
 
0
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Поздрави на Ра$$ово Ломско - имаме къща там .
18
4
 
17
 
! Отговори
Факт преди 6 години
До от Ра$$ово ЛомскоМного коли могат да достигнат потресаващ пробег,но само при специфична експлоатация-примерно такси и то старателно поддържано.През 90-те имаше например Деу Тико по на 500 хил.км,ама единични екземпляри.Що и някоя Дачия да не ги направи?Иначе Мерцедесите през 90-те масово бяха милионници,на по 4-5 собственика.А преди демокрацията какво чудо беше-тия мерцедеси се рециклираха до безкрайност!Правеха се чудеса,щото нафтата беше почти безплатна-резервоар(60л) за шише ракия...
17
6
 
28
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Най-добре е мили мои , да си купите нова кола ! Тогава няма нужда от прегледи и проверки ! Не е толкова невъзможно . Дори да е малка , важно е да е нова !!
16
14
 
18
 
! Отговори
Ауто билд за 2 лева преди 6 години
Как процедирам:Иде момчето от провинцията и вика:-Ше купа нещо изгодно,яко.-Марка,пари,разход?-Баварец,кат за АйФон,ше го газифицирам на метан.-Гледай МОЙТО БМВ-бех са постарал-у скоростната кутия ситна трина, двигатела бех лъснал,сипал му бех "подобрителе", у купето яка чалга-онова забрави за кво е дошло.Сликове бех намерил без шарка-викам:-Момче така е у F1-ше дрифтиш и като пръднеш!Излезнааме на обиколка-еле с тиа гуми оно се побърка:-Баце ше я зема!Километри не гледа...