Стари, но надеждни: Колите, навъртели 1 000 000 км!

Те не са за подценяване, но е факт - изискват грижа
10 мар 2018 21:02, Боряна Павлова
81

Москвич-2140 от 1976 г. – 1 000 000 км

Колкото и странно да е, но в класацията има и автомобил съветско производство. Немецът Герхарт Шот купува москвича си през 1976 г. и го кара и до днес. Той е сменил двигателя и се жалва от склонността на колата към корозия, но казва, че всичко друго е наред.

Тези шест автомобила са видели много неща. Но за да бъде това така - собствениците им са положили грижа.

Вижте историите им в галерията на Automedia.bg, а на сайта следете за продължението!


81
Още от
Напиши коментар Коментари
73
0
 
1
 
! Отговори
Експерт към ФОНДА преди 3 месеца
Аз на мойта кола досега смених двигателя 4 пъти, скоростите 8 пъти, купето е на 16-та боя, тва полуоски, разни помпи и др. са просто консумативи и си ги сменам всеки месец и ако продължавам така след 40 години ще няправя 2 млн. км. с нея, а след още 60 години и внука ще добави 1 милионче.

СТАРА НО НАДЕЖДНА ??????????
72
0
 
1
 
! Отговори
Щерю преди 3 месеца
Герхарт Шот е един истински разбирател на коли!
71
2
 
4
 
! Отговори
Я па я...! преди 3 месеца
До СатаНАТО™ Цената на старите Лади и Москвичи е равна на цената за скраб, а не 1000 лв.Един преди години ми разправяше как продавал Лада 1500 за 1000 лв. Минал един цит...ни и му рекъл: Бате , 50 лв. и няма да ме питаш кога ще ги получиш.
70
2
 
6
 
! Отговори
Отговор преди 3 месеца
До Един от Северозапада 65 Никой не е забранявал руските коли. И сега може да си купиш .За 2016 г. са продадени 7 бройки. Не се купуват защото се оскъпяват с мито, некачествени са и ако я купиш предизвикваш съжаление.
69
0
 
11
 
! Отговори
И.Б. преди 3 месеца
Мерцедес 124 300д комби над 1750000км. оригинален
68
2
 
15
 
! Отговори
а не преди 3 месеца
"Той е сменил двигателя и се жалва от склонността на колата към корозия..."- и кое тогава му е здравото на тоя масквич ?
67
6
 
5
 
! Отговори
СатаНАТО™ преди 3 месеца
Чудя се как русофилите не са изкупили старите лади и москвичи и защо още се продават тези суперавтомобили по разни обяви.
Купувайте ги тези брилянти и ги карайте по милион километра, какво се занимавате с разни мерцедеси, сааби, фолксвагени.

Как става така, че по улиците не можеш да видиш руска кола, а по обявите висят за по 1000 лв и никой не ги купува!

Това е кола, която купуваш, опраяш за два часа с тел и клещи, качаш се караш!
И караш...караш....1 мильон, 2 мильона км и не се разваля!
66
6
 
9
 
! Отговори
Бай Герги преди 3 месеца
До Един от Северозапада

Ако си беше направил труда, да провериш, щеше да видиш, че в България може да се купи нова руска кола, джип и камион. Има официални вносители и не е нужно човек сам да си внася. Така, че тия неща със "забранения внос" ги разправяй на пустиняците в пивницата. Сега не е като през любимия ти соц, когато всичко беше забранено.
65
5
 
9
 
! Отговори
Бай Герги преди 3 месеца
До Един от Северозапада

Всички автомобили и камиони, които призвеждаха съветските другаре бяха или по лиценз, или директно копирани от американски или западноевропейски модели. Някои от тях още се движат- не защото са правени в Съветския съюз, а въпреки това.
64
8
 
6
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 месеца
До Бай Герги Бай Георги, бихме карали и лади , и джипове, , руски, но демократите ги забраниха за внос. Сега можеш да внесеш от запад какъвто си искаш таралясник и да го регистрираш без проблем у нас, даже и на 30 години да е и да гори колкото гориво толкова и масло, но не можеш да внесеш чисто нова джипка уаз, да речем.
А тя е на цена по-евтина, даже и от Дачиите.Политика, какво да се прави...
63
2
 
8
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 месеца
И в заключение-едно време, всеки средно грамотен монтьор можеше от до да оправи автомобила, било той соц или не. Сега това е невъзможно. Тогава автомобилите бяха прости и надеждни, но и спартански в сравнение с днешните.Дума не може да става за сравнение.Когато сравняваме-да сравняваме соц и западен автомобил , от един клас, произведени по едно и също време тогава. Аз съм виждал Жигула 2101 на 40 години в движение, но съм виждал Опел на 20 без калници от ръждата...
62
8
 
9
 
! Отговори
Бай Герги преди 3 месеца
До Един от Северозапада

Ама няма какво да обяснявяш бе, другарю. Всички, които сме над 35 г. сме брали ядове със соц колите и повече не искаме повече да чуем за тях. Вие там, в Северозапада още си предпочитате соца, ама гледам, че все на западни коли налитате. Лада и Москвич почти не карате. Що така бе, другарЕ?
61
4
 
11
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 месеца
Първите Волги М21 бяха горещо калайдисани преди боядисването.Имаха система за централно смазване на окачването.Караха като таксита 20-30 години и после ги изкухиха на частно. Още търкалят тук там, преправени на пикапи.А и реставрирани съм ги виждал, да ги изнасят на запад.А между другото, най сложния двигател на автомобил, е двигателя на ЗАЗ. И камионите на руснаците бяха железни, но лакоми.Зилове на по 50 години още работят по горите ни и в армията.
60
2
 
7
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 месеца
Продължение. Сега, ако обясняваш на някого, че веднъж в живота се купуваше автомобил някога, дали ще разбере, защо москвича е предвиден за 4 основни ремонта, или няма да може? Сега, когато колите са на всякъде, и достъпни за всички? Ладата струваше 7 хиляди тогава, чакаше се за нея 15 години и повече, и на старо се препродаваше за 15хиляди по едно време.Волги караха само богоизбраните, а за 4Х4 и дума не можеше да става-не се продаваха на населението въобще.
59
5
 
8
 
! Отговори
До Анонимен 51 преди 3 месеца
В замяна на това колите им са надеждни и вършат работа за безпътицата там. А защо са зле с пътищата, дълго е да се обяснява, а и ти със соропитешкия си израстък отгоре няма да разбереш.Много гнусно се изразяваш, поработи над стила си! Някой ще те хване и ще те научи на прилично поведение!
"Баба Яга" - Волга ГАЗ-21 на свата беше на 20 години, навъртя 1 млн км, когато я продадоха в едно балканско село, да им върши работа.Сори, соропитече трезвено!
А пропо, трезвеник си, защото главицата ти е слаба
58
1
 
9
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 3 месеца
Всяка техника е била добра за времето си.Москвича е предвиден за 3-4 основни ремонта, прост в обслужването, непретенциозен на масла и гориво, но лаком. Тогава кола се купуваше веднъж в живота, и се караше 20-30 години, че и повече.Не се нуждаеше от специализирани сервизи, и имаше сравнително дълъг живот.Но, според соц концепцията-колата си беше почти лукс за населението. На запад бе друго-имаше конкуренция , развитие, мрежа от сервизи, и главното-високи доходи.
57
4
 
3
 
! Отговори
шопендар преди 3 месеца
Мерцедес 123,2,4 дизел,над 1000000км.,само консумативи. наречена от народа колата за бедни.
56
2
 
5
 
! Отговори
Паметлив преди 3 месеца
До Snorky
На Москвич 412 няма нужда да сменяш целия двигател,а само ризи и бутала(комплект) задължително клапани,коляновия вал се шлайфа.Всичко 300лв на сегашни пари.Майсторлъка-отделно.Ама не си струва,освен ако не го ползваш като трактор,щото е ужасно тясна кола.
55
8
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
MOSKVI4A E VELIKA MACHINA.
54
1
 
8
 
! Отговори
Паметлив преди 3 месеца
Ресурса на съветските коли(двигател без основен ремонт),без идеологически залитания:
Първите Жигули(почти Фиат)-200 до 300хил.км,
Следващите модели-от 125 до 200хил,според кубиците.
Лада-Нива-100-125хил.
ЗАЗ-60хил.
Волга-240 до 300хил.
Москвич-150 до 250хил,според модела.
Това е с масла соц. производство.Колите тогава се караха малко-около 10хил на година .