Албания спира колите втора ръка. България – кога?

Не е задължително една страна да е богата, за да обновява автопарка си
19 мар 2018 18:50, Екип на Bloomberg
89
Албания спира колите втора ръка. България – кога?
Снимка: Bloomberg

С оглед на новината, че Албания, страна, доста по-бедна от нас, забранява вноса на автомобили на възраст от над 10 години и предприема пакет от мерки, за да насърчи покупката на нови коли, можем да кажем, че предприемането на подобни инициативи за обновяване на автопарка не е въпрос на национално богатство. Става въпрос за желание, за зрялост на управляващите, на властта, както и за способността и желанието им да разпознаят проблема.

Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

В Албания, посочи гостът в студиото, процесът се разглежда като двустранен.

„Единият елемент е забраната за внос на стари автомобили, другият е въвеждането на мерки за стимулиране не покупката на нови коли.“

Един такъв пакет от стимули може да е по модел, широко използван на в редица европейски страни.

„Те въвеждат както преки данъчни, така и преки фискални стимули за закупуване на нови автомобили. От една страна преки бонуси, насърчаващи закупуването на определен видове автомобили, които обслужват дадена национална или наднационална политика – например насърчаване на нисковъглеродните задвижващи системи, както и преки субсидии като замяната на стари автомобили за нови“, обобщи Желев.

В разговора бе акцентирано и върху редица други важни теми от автомобилната сфера.

Ще залеят ли германските дизели Източна Европа, в това число и България, с оглед все по-строгите правила във Федералната република?

Как ще се отразят новите американски мита на автоиндустрията?

Вижте повече във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
57
9
 
16
 
! Отговори
Инж. преди 6 години
До Истината1500-2000 лв. заплата за инженер става, но ако е за седмица. Ако е инженера е без опит, тогава може и на две седмици да му дават тези пари. През 2005-2007 г. никой не искаше да плаща 2000 лв. Затова сега са принудени да плащат на опитен инженер поне 5000-6000 лв.
56
2
 
16
 
! Отговори
ББ преди 6 години
До Истината 51 А БЕ *** В НОРМАЛНТЕ ДЪРЖАВИ ДА НЕ БИ САМО ВИШИСТИТЕ ДА СА С ДОБРИ ЗАПЛАТИ ИЛИ ИМА АДЕКВАТНО ЗАПЛАЩАНЕ ЗА ВСЕКИ КОЙ РАБОТИ КАЧЕСТВЕНО БЕЗ ЗНАЧЕНИЕ ОТ ОБРАЗОВАНИЕТО.А В БЪЛГАРИЯ ИМА ВИШИСТИ КОИТО СА ИЗКЛЮЧИТЕЛНИ *** ГЪЗЕБЛИЗЦИ ВЗЕЛИ ВИШЕТО С АГНЕ ОБРАЗНО КАЗАНО
55
5
 
11
 
! Отговори
Бай Кольо преди 6 години
До Анонимен 57Прав си, че материалите и качеството на изработката на един 10-15 годишен Мерцедес са в пъти по-добри, отколкото в една евтина нова кола. Обаче, цената на поддръжката на този Мерцедес е доста по- висока, отколкото, на чисто нова, кола от нисък или среден клас. Човек трябва да се простира според чергата си, иначе става смешен.
54
3
 
7
 
! Отговори
Мишо преди 6 години
Никога!
53
10
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ех, кога ли ще ги стигнем албанците!
52
5
 
14
 
! Отговори
анонимен преди 6 години
Глупости ще вкарам стара кола с чужда регистрация ще се возя в България и ще и плащам данъците на вън не е проблем това.
51
3
 
16
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ще спре дрънци. Тя Германия не ги е спряла , че тея ще спрат. Кога 2090 година ли :)))
50
0
 
29
 
! Отговори
до истината преди 6 години
"Приятелю", чувал ли си че има много кухи обяви за работа с учудващо завишени възнаграждения и изисквания за кандидатите за да има трафик на интернет към даден сайт/ портал и т.н. Има и истински фирми, лъжат като скъсани и ако се добереш до интервю/ интервюта, излизат лъжите им. Не чети само обявите, а отиди на място да видиш истината. Аз сега съм в една фирма ,с нач. стартова заплата ??до 1600лв-трети месец- повече от 1000 никой не е видял било с глоби, няма работа седмица, или други шмекерии
49
7
 
53
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Като покарате малко 10-15 годишен мерцедес и после нов автомобил за 15 000 лева ще разберете много бързо много неща.Например,че новата кола няма изолация на вратите и купето.Като затвориш вратата се чува метално ехо.Има и други неща.Например липсата на елементарни екстри.До скоро дори нямаха електрически стъкла в базовият модел.Ама седалката е супер твърда и неудобна,то и пластмасата на таблото е крива и скърца и дръжките на вратите изглеждат яко паянтови.Ее нищо,нали е нова ха ха ха
48
4
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Би следвало да го казем по най - простия словоред - те са тарикати , а ние сме будали .
47
8
 
21
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вкараха ни в съюза, за да ни продават *** си и всичко втора ръка и качество. При свръхпроизводство на развитие страни им са необходими бананови републики, където да си изнасят старите коли и всичко подобно.
46
3
 
30
 
! Отговори
БГ преди 6 години
ИНТЕРЕСНО, АКО ПОЛУЧАВАМЕ СРЕДНА ЗАПЛАТА ОТ 5000? НА МЕСЕЦ, ДАЛИ ЩЕ ИСКАМЕ ДА КАРАМЕ СТАРА КОЛА? ТАКА ЧЕ ПРЕДИ ДА НИ ПРЕДЛАГАТ НЕЩО, НЕКА НИ ПОВИШАТ ДОХОДИТЕ, А НИЕ САМИ ЩЕ РЕШИМ КАК И КАКВО ДА НАПРАВИМ
45
1
 
35
 
! Отговори
DOSETLIV преди 6 години
Значи в Албания има проблем. Някой политик ще гушне рушвет от авто-производители. Добре, че не сме ние. Всяка забрана е вредна. Утре ще забранят и старите дрехи, хладилници, TV, мебели, жилища, току виж и втори брак. Нека не ни заблуждават
44
3
 
10
 
! Отговори
"-" преди 6 години
Албания спира колите втора ръка. България кога?-------А, нашата родна Мафия гладна ли да ходи?????Никак не е лесно да изхранваш силиконова мутреса и чалга певачка!!!!
43
37
 
14
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Заради липсата на кадри много фирми в България вече започнаха да вдигат заплатите.Навсякъде където трябват специализирани знания и умения заплащането е добро.Например всеки инженер със опит може да си намери работа за 1500-2000 лева. За добър програмист също е пълно със обяви и започват от 1500 и стигащи до над 5000 лв.Има и много работа за мениджъри. Мин. заплата 1500++Реално ниски заплати получават само хората без адекватно образование и умения.Истината често е болезнена!
42
2
 
20
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Къде пък толкова често ги виждате тези Мерцедеси и БМВ-та за по 15 бона? Аз по улиците предимно виждам очукани Пежа, Рена, Фолксвагени и Тойоти, тук-таме някой много дърт и грохнал Мерцедес или БМВ. Ако подобен ценови клас коли се виждаха по-често щеше да означава че се заражда някаква средна класа, а не както е в момента само топ-ултра-мега гъзарите да карат коли за по 100 бона.
41
2
 
30
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Средната заплата в България е 800 лв. нето.Това се брои, а не 1100 лв. бруто.
40
12
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Има резон за забрана на колите над 10 г. и за насърчаване на купуването на нови.В София има една мода сред младите, купуват си хубава кола втора употреба, карят я 2 г. и я продават и си купуват друга кола втора употреба. Искат да карат и Mercedes и BMW, VW и т.н.
39
52
 
10
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Средната заплата в България е около 1100 лева. Вноската за автомобил от нисък клас е 250 лева на месец. (на изплащане за 5 години)Това означава че поне 60% от работещите българи могат спокойно да си позволят нов автомобил. Но те масово не искат нов автомобил от нисък клас. Затова за същите пари си купуват немски премиум втора употреба и после всяка година наливат пари за ремонти.Но нали трябва да "изпъкнем" и да сме "гъзари". Мерцедес, Ауди, БМВ, Тунингован Голф...Селска работа.
38
3
 
23
 
! Отговори
12 преди 6 години
Грузински тост. Искам да си купя мерцедес, но нямам възможност. Мога да си купя москвич, но нямам желание. Да пием за това нашите желания да съвпаднат с нашите възможности. Е, имам възможност да си купя от тези коли по 15-16000 но.. нямам желание. Старата кола която карам, е много повече автомобил от тях.