Албания спира колите втора ръка. България – кога?

Не е задължително една страна да е богата, за да обновява автопарка си
19 мар 2018 18:50, Екип на Bloomberg
89
Албания спира колите втора ръка. България – кога?
Снимка: Bloomberg

С оглед на новината, че Албания, страна, доста по-бедна от нас, забранява вноса на автомобили на възраст от над 10 години и предприема пакет от мерки, за да насърчи покупката на нови коли, можем да кажем, че предприемането на подобни инициативи за обновяване на автопарка не е въпрос на национално богатство. Става въпрос за желание, за зрялост на управляващите, на властта, както и за способността и желанието им да разпознаят проблема.

Това коментира в ефира на Bloomberg TV Bulgaria автомобилният експерт Калоян Желев.

В Албания, посочи гостът в студиото, процесът се разглежда като двустранен.

„Единият елемент е забраната за внос на стари автомобили, другият е въвеждането на мерки за стимулиране не покупката на нови коли.“

Един такъв пакет от стимули може да е по модел, широко използван на в редица европейски страни.

„Те въвеждат както преки данъчни, така и преки фискални стимули за закупуване на нови автомобили. От една страна преки бонуси, насърчаващи закупуването на определен видове автомобили, които обслужват дадена национална или наднационална политика – например насърчаване на нисковъглеродните задвижващи системи, както и преки субсидии като замяната на стари автомобили за нови“, обобщи Желев.

В разговора бе акцентирано и върху редица други важни теми от автомобилната сфера.

Ще залеят ли германските дизели Източна Европа, в това число и България, с оглед все по-строгите правила във Федералната република?

Как ще се отразят новите американски мита на автоиндустрията?

Вижте повече във видеото

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


89
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
77
0
 
2
 
! Отговори
Бг джанта преди 6 години
Ама точно сме за нови коли! С милионите дупки по хубавите ни пътища! Уникална държава!
76
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Мярка 1 за стимулиране покупката на нови коли:Българските мутроработодатели да започнат да плащат нормални заплати.
75
0
 
1
 
! Отговори
Неумни журналясти преди 6 години
Албания спира колите втора ръка - България кога?С оглед на новината, че Албания, страна, доста по-бедна от нас, забранява вноса на автомобили на възраст от над 10 години.......А Албания кога?
74
5
 
3
 
! Отговори
_!_ преди 6 години
БМВ на 25 години пак е по-хубаво от чисто нова дачия :)
73
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никакви нови коли ,ние сме фенове на втората ръка ,много е хубаво ,че ги има дрехи втора ръка много по хубави от новите китайси ,турски и незнам какви ,нова китайска или дачия 20,25 хиляди лева от 5 до 10хиляди купувам перфекна, като ми стане заплатата 4 5 хиляди лева тогава ще говорим
72
6
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
То на българина не може да се угоди, ако влезе тази забрана ще луднат всички, че Бойко имал взимане даване с диларите на нови коли 😂😂 смешна работа сме като цяло
71
2
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Прочетох внимателно всички постове. В огромната си част са съвсем правдиви и логични. Много точно е писал колега преди мен, Албания се държи от 10 фамилии, които са решили кай да ограбват вбъдеще. Албания е бедна много, с население което скоро прогледна. Диви и свирепи са. Още върви личното отмъщение към определено семейство, което в засегнало честа. Тук няколко бигвташчета наглеят, забрани. Защо не скочат срещу ограбването на българина от Шайката, защото получават от там кинти. Стандарт трябва.
70
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Кой пише тези глупости за "развита и съвременна" Албания. От години ползвам коли различен клас. Предпочитам семпли, здрави, изискващи малко сервизен живот. Всичко ново е крехко, сложно и много скъпо! Да не говорим за сривовете в електриниката. До 2005 бяха добри, от тогава красиви и чупливи, слаби и скъпи. Като отидете в Албания и видите беднотията и диващината, ще разберете, че статията е поръчкова. Там още вървят 123 и 124 Мерцедеси. Най-здрави са.И каквито са диви, ще обесят този който налага
69
1
 
6
 
! Отговори
asd преди 6 години
Никога!!!
68
6
 
23
 
! Отговори
Бобчо преди 6 години
По-добре 20 годишен премиум, отколкото нова пластмасова кухарка. Няма как да ме убедите, че 20 годишния Бенц, който карам ежедневно е по-зле от някоя нова кутийка нисък клас, то в бенца има материал за три такива. Отделно качеството на метериалите е несравнимо. А за поддръжка въобще няма какво да говорим. Едно масло със филтри е 50-60лв. За най-евтиния нов автомобил няма да паднете под 500лв, щото ще ходите във фирмения сервиз да ви дерат. Гумите са по 70 лв.
67
8
 
13
 
! Отговори
Агент Гибс преди 6 години
По-бедни от нас няма ! Глупости са , че албанците са по-зле !!! Ами дано дойдат евтини дизелчета от швабско.....
66
4
 
23
 
! Отговори
scott преди 6 години
съвременните "коли" са все по-скъпи и глезени.Не стават! електроники, простотии и нокрая: САМО ИЗВАЖДАНЕ, ИЗНУДВАНЕ РЕКЕТ И ИЗМАМИ ОТ ТЕХНА СТРАНА.ТАКИВА ЛИ ШЕ ГИ ПРАВИТЕ? АЙДЕ ДА СИ ГИ КАРАТЕ. ШЕ СИ ЗЕМЕМ НЕЩО СТАРО, НО ЗЛАТНО. БЕС ЕЛЕКТРОНИКС И ПРОСТОТИИ ВЪТРЕ.
65
2
 
32
 
! Отговори
8 преди 6 години
Колата ми е над 25 годишна, но има всичко, което ми е необходимо като екстри - климатик, централно, автоматични стъкла и огледала - вози добре, харчи малко, частите са 10-20 пъти по-евтини от тези на новите модели, не гние, няма компютър, съответно няма и проблеми със софтуер. Най-хубавото е, че изобщо не ми пука, че може да я откраднат. Ако човек не е някакъв *** и му трябва наистина автомобил за работа, а не играчка с която да се фука, дъртите коли са доста добър и евтин вариант.
64
2
 
15
 
! Отговори
Нерде Ямбол... преди 6 години
"както преки данъчни, така и преки фискални стимули" Дипломата директно на ***!
63
22
 
5
 
! Отговори
Цец преди 6 години
Бойко моля те от сърце спри вноса на дизелови автомобили под Евро 6. И изсичането на дървета. Мисли за децата на България. И за природата. Те са най-важни.
62
5
 
25
 
! Отговори
AZ преди 6 години
Карам АУДИ 08 само на газ. Желязна, без електроника, върха..... Е няма климатик, но "заспива" на 120 -130. Карайте си електрониките, които ако блокират край.....
61
0
 
19
 
! Отговори
логично преди 6 години
Далеч по лесно е да подкупиш 2-3 министри отколкото да направиш качествен автомобил!Па макар и да го пласираш в Албания.Като се напълнят след няколко години с еднодневки тогава ще разберат колко са се прецакали.
60
1
 
32
 
! Отговори
българин преди 6 години
Ако новите коли са толкова много добри защо Ингвар Кампрад - собственикът на ИКЕА е карал Волво на повече от 40 години?Докога ще ми хвалят капризни ,калпави и зле направени нови коли?Коли които не изминават и 5000 км без да им се скапе софтуера ! Ще си купя друга кола когато започнат да ги правят здрави!Днешните са някакви боклучаци 90% от компонентите са им китайски!Човек срещу парите си иска да получи качество,а не еднодневка!
59
1
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
4udiat se kak da oderat hotara
58
9
 
31
 
! Отговори
Морис преди 6 години
Факт е, че много българи юнаци предпочитат да карат стара кола от престижна марка, отколкото нов таралясник. Аз също. Осъзнавам, че това си е селска гъзария, но...по-силно е от мен. Манталитета на бедняка. Няма какво да яде, но със златен ланец, да го видят колко е велик.Надявам се постепенно да забогатеем и да престанем да гледаме на колата като удължител на дреболиите на юг от пъпа.