Скоро: Градска тол такса – цапаш повече, плащаш повече

Сред идеите на ЕК е и шофирането в час пик да е по-скъпо
21 мар 2018 11:00,
113
Скоро: Градска тол такса – цапаш повече, плащаш повече

Градска тол такса планира да въведе Европейската комисия скоро на стария континент. Това стана ясно от думите на еврокомисаря по транспорта Виолета Булц. Тя участва в конференция по мутимодален транспорт в София.

Предложението на Брюксел е автомобилите с по-високи нива на вредни емисии да се таксуват по нова толсистема в градовете в Европейския съюз.

Има вариант по-високи такси да плащат и шофьорите, чиито коли шофират в час пик или в зона с висока концентрация на вредни емисии.

Предвижда се мярката да бъде приета до края на българското европредседателство, каза Булц, цитирана от "24 часа".

Още по темата

Градската толсистема първоначално беше препоръчана от ЕС за Германия и Великобритания.

Тя предвижда шофьорите да се таксуват според емисиите, които автомобилите им отделят, или според пиковите часове на деня. Тя е част от първия пакет по мобилност, разработен миналата година. Булц се надява той да бъде приет до края на председателството ни, а мерките да бъдат приложени до 2020 г.

Еврокомисарят коментира и последствията за международните шофьори от директивата за командировка на работници в ЕС. Тя обясни, че все още се водят преговори, но ЕК е на едно мнение с България, че международният транспорт трябва да бъде изключен от директивата и да се обърне внимание на социалните права на шофьорите. 

“В момента имаме действаща правна рамка, но само 3 държави са я приели в националното си законодателство. Вместо да санкционираме останалите страни, ние решихме да разгледаме въпроса по-задълбочено и да подкрепим транспортните фирми, които легално оперират в ЕС”, заяви Булц.

До края на годината ще бъде извършен анализ относно разходите за транспорт във всички държави членки, на базата на който ще се определи цена на билетите и правилата за пътниците при мултимодалния транспорт, допълни комисарят.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


113
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
86
3
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Докато всички ***-австралопитеци, вкл. и номер 87, не разберат, че от много години колата е необходимост, а не лукс, няма да се оправим с колите.
85
19
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Съдейки по коментарите - с едно, две изключения, тук е пълно с *** без капка акъл и разум. Ама сефте. Дерзайте, драги австралопитеци, за който колата е изконна ценност, даваща статус. Децата ви ги бият в детските градини, вие пазарувате в магазини за втора употреба и търкате билети, но карате коли. Жалка история.
84
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Поредният от 80-те процента, който не е разбрал нищо от Край до край. Процентник, никой не иска да паркира на тротоара или в тревата. Това е твоя Крайна измислица.
83
1
 
12
 
! Отговори
До 80 преди 6 години
Източникът на данните е сайтът на Столичната община - има един доклад. В доклада няма средна възраст, но има проценти по възраст на колите за петгодишни периоди. Има интересни неща за замърсяванията, но ако човек се замисли, очевидно е че колите са малък замърсител в София и то според доклад, който трябва да докаже, че колите са голям замърсител.
82
11
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 години
От постовете на Реалиста разбирам че липсата на разум в българите е реалност.Да асфалтирали зелените площи и тротоарите за да се паркира по-лесно - така било на в белия свят. Бъдещето на личната мобилност не е в 10г. дизелови А8 нито Кю 7. В градовете с мащаба и градоустройството на София на ПЪРВО място ще е градския транспорт, малки екологични градски колички, ел. мотопеди и колелета и ПЕША.И оправданието паркирам на тротоара щото няма къде можеш да си го навреш на сянка.
81
4
 
12
 
! Отговори
??? преди 6 години
В Германия и Великобритания има наднормени нива на азотен диоксид, както и в някои градове в останалата част на Западна Европа. Не става ясно защо техният проблем, трябва да става общ за ЕС?! Примерно в нито един град в България няма измерени наднормени нива на замърсяване с азотен диоксид и то по всяко време на деня откакто се правят измервания.
80
10
 
5
 
! Отговори
До 79 преди 6 години
Лятото ба 2017 направиха замервания с мобилна станция на бул. Цар Освободител, в София, в ден без трафик и в такъв с трафик.И познай какви бяха разликите. И ако не се сещаш сам - лятото няма отопление. Потърси - има материали онлайн. И няма как автопарк със редна възраст 20 години да не замъсрсява - поради няколко основни причини - преди 20 години нямаше високи еко норми, за 20 годи автомомилът е за бракуване, ГТП в България е проформа и никой не следи какво излиза през ауспуха
79
7
 
1
 
! Отговори
До 78 преди 6 години
Ами сподели източника на данните.И да, всичко е относително, но за мен кола на 12 години далеч не е нова, съжалявам.
78
2
 
8
 
! Отговори
До 78 преди 6 години
Бъркаш. В София колите са относително нови - средна възраст 11,5 години, а колите на над 20 години са 6,5% и се карат малко.
77
1
 
7
 
! Отговори
До 76 преди 6 години
Моята "баракуда" я купих нова и сега е на 12 хиляди километра. Няма да питам твоята каква е, но ми е интересни ти на базата на какви измервания твърдиш, че не съм прав и че колите замърсявали наднормено, с какво не казваш.
76
14
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всички явно карате брички, които ще ги скъсат на всеки екотест. Затова сте така озлобени към това решение, което ще се отрази много добре на града и на цивилизованата част от населението му. Ама такъв е материалът, 80 процентов. Язък.
75
2
 
13
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
В западна Европа не те карат да се чудиш на кой тротоар да се катериш или коя трева да газиш, за да паркираш. Там действат ефективно, създавайки нови паркоместа по най-различни начини. Най-простия пример е тротоара. В България очертават място за паркиране върху тротоара, а там асфалтират това място на нивото на улицата и не катериш бордюри. Всеки, който е ходил в западна Европа е можел да го види, освен ако не е от 80-те процента.
74
10
 
1
 
! Отговори
До 75 преди 6 години
Тва от позицията на чпвек,каращ 20 годишна баракуда, на която никога не е правил газоанализ ли го казваш? Или си правил замервания? Аман от професори по всичко
73
2
 
17
 
! Отговори
До 72 Иванчо преди 6 години
В София мръсен въздух има само заради горенето на дърва, въглища, гуми, ... Заради колите няма мръсен въздух в София, както и в цяла България. Германия я наказват за високи нива на азотен диоксид, а в България наднормени са само фините прахови частици в най-студените дни.
72
11
 
2
 
! Отговори
До Реалиста преди 6 години
Пич, ти в коя реалност живееш? Май някаква отпреди 30-40 години, съдейки по "умо"заключенията ти. Рабирам, че виниш за всичко държавата, която не ти е осигурила паркинг и затова паркираш на тротоара, но това не значи, че е цивилизовано.Няма да ти обяснявам какво и как правят в Западна Европа, защото няма смисъл - имаш едно 30 години да наваксваш в мисленето. Дано ти стигне времето. Жив и здрав бъди.
71
4
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Не можеш да задължиш компаниите да инвестират извън София и да развиват останалите региони. Има си икономическа обосновка. И колкото и да им е тъжно на провансалите, причината е и в тях до голяма степен. Подготвени хора в конкретна област много трудно можеш да намериш извън София. Те и да са били в праванса преди, пак са дошли в София. Кръгът е затворен.
70
8
 
10
 
! Отговори
бай иван преди 6 години
Единствения начин да се справим с мръсния въздух в София (и другите големи градове в Европа), е да се откриват хубави работни места в малките градове.В 100 км раиус около София има 4 областни града и още 4 големи, а работа никаква.
69
2
 
0
 
! Отговори
До 69 преди 6 години
много си У.О.Дано не си дошъл и ти в София.
68
20
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
2000 лв данък и от Евро 6 нагоре. Право на собственост върху кола само след осигурено паркомясто. Писна ми от селските баракуди, паркирани по тротоари и градинки, унищожаващи и малкото останала инфраструктура. Който не може да си позволи кола, няма да има. Това е. Да се връща на село и да кара трактор.
67
2
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До До 41 и 42Ето по времето а соца всички ргадове бяха уредени и поддържани. Никой не му беше зор да идва в софия. Обаче след като софиянци заграбигха всичко от приватизацията е нормално хората да се тълпят сега тук.