Е-автомобилите еко, а? Нека не се самозалъгваме!

Защо и кой крие цялата истина за електромобилите?
27 мар 2018 08:10,
97
Е-автомобилите еко, а? Нека не се самозалъгваме!
Снимка: flickr

Електромобилът ще спаси света! Екологично чист е: не изпуска отровни емисии. Никакви емисии всъщност - поради което няма ауспух. Електромобилът щади природата, безшумен е и не разхищава ограничените изкопаеми ресурси на планетата Земя. Наричат го "автомобила на бъдещето", който ще ни помогне спокойно да кажем сбогом на ковенционалния двигател с вътрешно горене и да го изпратим в музея на техническите открития.

Наистина ли е така? Защо премълчават другата част от приказката? Защо не казват цялата истина? Колко екологично чисти са електромобилите в действителност?

Времето на двигателите с вътрешно горене сякаш започва да изтича. Някои твърдят, че електромобилът ще се наложи само след няколко години. Има обаче и други мнения. "Дойче веле" ги представя.

Каква е цялата истина?

Още миналата година завесата беше плахо открехната от шведското Министерство на транспорта и Стокхолмския Институт за околната среда (IVL). Техните експерти са изчислили, че производството само на една зарядна батерия за електромобила Tesla S изхвърля в атмосферата забележителните 17 тона CO2! А това прави този "автомобил на бъдещето" не по-малко замърсяващ околната среда, отколкото един модерен бензинов или дизелов автомобил след пробег от 200 хиляди километра! Казано по друг начин: още преди да е изминал и един километър, този екоавтомобил вече е нанесъл на природата същите щети, каквито ѝ причиняват и колите с двигатели с вътрешно горене, но след дълъг пробег и много години експлоатация.

Но и това не е целият разказ. Казват ни, че можем да си зареждаме електрическата кола направо от мрежата - достатъчен е само един електрически контакт в гаража. Хайде обаче и тук да надникнем под повърхността. В Германия токът, който тече в мрежата, е произведен основно от въглища или природен газ. В България не е по-различно. А това ни дава основание да кажем на гордите собственици на Opel Ampera или Toyota Prius: И вашите модерни возила са не по-малки убийци на климата!

Ще мине още много време

Някои ден електрическите автомобили ще щадят истински околната среда. Но това ще е възможно едва когато сме в състояние да зареждаме батериите им с екологично чист ток. И когато за производството на самите батерии вече се използват възобновяеми ресурси.

Дотогава обаче ще изтече много вода, сигурно ще минат десетки години. И докато това не се случи, електрическите автомобили, които не нанасят никакви вреди на природата, за съжаление ще си останат само една илюзия. Колкото и някои да се опитват да ни убеждават в противното.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


97
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
96
0
 
0
 
! Отговори
галилей преди 4 години
Затова трябва ел.енергията да е от АЕЦ, или ВЕИ. Ако вместо от ауспусите на ДВГ, газовете литнат през комина на ТЕЦ-а...."Танту за кукуригу" От къде идват тези емисии двуокис, при направа на батериите???
95
0
 
2
 
! Отговори
Turbo Diesel преди 5 години
Много мразим някой да ми дава акъл и да ми турга забрани.Ще си карам TD-изела и ми е през питона за някои еко лобисти и техните далавери
94
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Толкова неграмотна статия, но това е подготвено за същата неграмотна публика като автора!
93
1
 
2
 
! Отговори
пак ъм Пешо преди 5 години
та само да довърша относно тази платена дезинформация на скапаните производители на бензинови и дизелови смърдилници които не искат да влагат милиарди за да си реорганизират производството на екологични коли та само да попитам затова ли в Германия по всички високи места има ветрогенератори и на всяка втора къща има по 10 слънчеви панела а? а Франция има десетки атомни реактори ?щото не мислят сигурно да се орказват от смрадливите въглища може би?а в летните жеги в Приж забраняват дизеловите коли
92
1
 
3
 
! Отговори
Пешо преди 5 години
пълни глупости !! и вие вярвате че някакви институти не са направили поръчкови изследвания и не са взели пари за това? в германия смятат да спрат да произвеждат двигатели с вътрешно горене през 2030 година. 2019 Сааб спира да прави дизелови коли ! как мислите дали германците са толкова *** че да не отчетат всички плюсове и минуси и да инвестират милиарди в електромобилите! освен това една литиево-йонна батерия веднъж произведена може да се рециклира и се отделят 100 пъти по-малко вредни емисии
91
0
 
1
 
! Отговори
ОБЕКТИВЕН преди 5 години
БЕНЗИН, искам да кажа тука само едно нещо. Ти си пълен *** и мозъка ти е силно замърсяващ социалното пространство. Така е ***, така е!
90
0
 
2
 
! Отговори
123 преди 6 години
Еми така е, ама всички си траят, че едни хора са купили едни мини, пък никой не им иска продукцията иначе.
89
1
 
0
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ttt Не мисля, че е така. Ако някой искаше да изрита бедните собственици, щеше просто да увеличи данъците, като тези в Дания и Сингапур.
88
24
 
11
 
! Отговори
Неочаквано тъп. преди 6 години
Ам чи тез батерии си ги правят някъде,не в моя град,мен кво ме интересува че там и около този завод ще е замърсено,мен ме интересува около мене да няма пушещи ауспуси,шум на тракащи дизели и двигатели и т.н.А колко моторно масло се използва за цялостната експлоатация на автомобила.Ако животът и е 500х.км.това са примерно 200-300л.което се изхвърля уж де,а колко автомобили с ДВГ има в света,електрическия автомобил е в пъти по необходим за човечеството,стига с тияДВГ двигатели,2018г.сме,мислете.
87
15
 
16
 
! Отговори
Гоги преди 6 години
Да. Лобитата на фосилните горива са навсякъде. Аз предпочитам да карам зад електромобил. Това е главната полза уважаеми. В гъсто населените места /и не само/ползите са огромни. Вашето ДВГ не бълва само CO2, а и един куп канцерогенни вещества. Да не говорим, че в сиви държави като нашата, произходът, съставът и качествата на горивото са меко казано съмнителни. Амин.
86
9
 
9
 
! Отговори
Ге преди 6 години
Да. Либитата на фосилните горива са навсякъде. Аз препочитам да карам зад електромобил. Това е главната полза увацаеми. В гъсто населените места /и не само/ползите са огромни. Вашето ДВГ не бълва само CO2, а и един куп канцерогенни вещества. Да не говорим, че в сиви държави като нашата, произходът, съставът и качествата на горивото са меко казано съмнителни. Амин.
85
2
 
12
 
! Отговори
Само питам преди 6 години
Аз като карам на газ по-еко ли съм от електромобилите?
84
17
 
9
 
! Отговори
Бензин преди 6 години
Само бай *** карат тея пушаци дизелите
83
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
A бе развитието на хората не е по-различно от тва на еволюцията в природата... нещата се случват бавно и славно и са в следствие на премахването на несъвършенствата. Гледам, първия полет със самолет e от преди 100на години и хората са го имали за некво чудо, а сега си е даденост... его сега се гласят хора да пратят на Марс, което също се приема все още за научна фантастика, нищо чудно след 100на години и тва да е вече даденост... тъй че... електромобилите за въпрос на време
82
3
 
11
 
! Отговори
niki преди 6 години
То хубаво, ама там ,където токът е произведен от ВЕЦ или АЕЦ???
81
4
 
24
 
! Отговори
Факт преди 6 години
В Германия на човек от наслението се падат 22 пъти повече изминати километри от автомобилите за определен период от време в сравнение с България. Затова в Германия колите са голям замърсител, а в България са малък замърсител, но Бай *** едни си знае едни си бае - Бай ***, дизеляците, дишаме отровите, ....
80
1
 
15
 
! Отговори
До пена преди 6 години
Уважаема г-жо Пена, литият е наистина широко разпространен елемент, но има неприятна подробност - няма го в концентриран вид, винаги е малък примес към определени скални породи. Преведено - трябва да пречистите тонове скална маса, за да получите грам литий. Бавно, енергоемко и скъпо. Оценките за добиваемите количества варират между 15 и 20 млн. тона. Ще стигнат само за няколко поколения от по 60-100 млн. електромобили.Ентусиазмът Ви е бабапенин, следователно, уважаема г-жо Пена...
79
18
 
20
 
! Отговори
lol преди 6 години
колегата вече е писал по въпроса, но нека добавя. Бай *** и сега се оглежда за машини дето вървят на дървени въглища и няма търпение да въведат забраната в Германия, за да прибара някой 10 годишен дизеляк. Това, че после всички му дишаме *** него не го интересува, той на тоци няма доверие. А статията е повече от ясно, че е поръчкова. Производвството на батериите не е в центъра на града, че да го дишаме тоя CO2, за разлика от таралястниците ви и кълбетата от дим, които оставяте.
78
3
 
11
 
! Отговори
Тошо преди 6 години
Слушайте хора , явно сме си тук за да си чешем езиците . Колко различни алтернативни горива са изобретени до сега? Много ама патентите са изкупени от арабските шейхове , които няма да ги пуснат докато нефта не свърши! Защо ли Никола Тесла си е разрушил изобретеният ел.автомобил? Дали човечеството не е било готово за това или е искал много пари за патента?
77
12
 
17
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Отдавна се знае, че производството, експлоатацията и извеждането от експлоатация на ел.колите замърсява повече от това на колите с ДВГ. Не знам къде е новината тук!