Tesla с проблеми: Не успя да изпълни целите си за Model 3

Компанията е произвела по-малко от предвидените автомобили
4 апр 2018 10:10, Бойчо Попов
27
Tesla с проблеми: Не успя да изпълни целите си за Model 3
Снимка: архив, Reuters

Американският производител на електрически автомобили Tesla Inc отново не успя да постигне собствената си цел за производство на внимателно следения от пазарите Model 3, който е по-евтин автомобил и според анализаторите е решаващ за дългосрочната рентабилност на производителя на луксозни електрически автомобили, предава Bloomberg.

Калифорнийският пионер в бранша е произвел през първото тримесечие почти 30 000 автомобила. Производството на седана Model 3 е 2 020 коли на седмица – за последната седмица на март. Tesla е предала 8 180 от седаните си през първите три месеца на годината, като е пропуснала средната оценка на анализаторите за около 8 800 бройки според проучване на Bloomberg News.

Всъщност компанията имаше за цел до края на март да произвежда по 2 500 коли от типа Model 3 на седмица. По-рано редица специализирани блогове писаха за пропусната цел, позовавайки се на вътрешен до компанията имейл на основателя ѝ Илон Мъск.

Въпреки провала Мъск обеща бързо ускоряване през следващите три месеца. Акциите на Tesla откриха сесията с ръст от 6,9% и нараснаха с 3,6% през деня до 261,53 долара за акция, като неутрализираха част от спада от 22% през март.

По-ниските от очакваното доставки и производство ще засилят дебата за способността на Мъск да отговори на търсенето и обещанието си да направи електрическите автомобили близки до масите. Увеличаването на ликвидния натиск и предизвикателствата при производството на Model 3 накараха Moody's Investors Service през миналата седмица да понижи кредитния рейтинг на автомобилопроизводителя, който сега има статут на „боклук“, добавяйки нова причина за разпродажбите на облигации на дружеството.

Според анализаторите в Jefferies Group LLC и Moody's се очаква Tesla да трябва да набере капитал в размер на 2 млрд. до 3 млрд. долара, за да продължи да увеличава производството на своя седан. Компанията заяви във вторник, че няма да е нужно „повишаване на капитала или дълга през тази година, освен стандартните кредитни линии".

„Ние продължаваме да вярваме, че производството на Model 3 ще даде отговорите, успокоявайки някои притеснения на инвеститорите около капитала, а нашите цели за производството и цената отразяват доверието в способността на Tesla да изпълнява обещанията си в близко бъдеще", пише анализаторът на Consumer Edge Research Джейми Албъртайн в бележка до клиентите си след публикуването на производствените данни.

Необезпечените облигации на автомобилната компания с падеж през 2025 г. повишиха цената си с около 1 цент до 88,125 цента , според данни от Trace за облигациите, след като компанията заяви, че няма да има нужда да набира повече капитал.

Компанията очаква производството на Model 3 да се ускори "бързо" през второто тримесечие и заяви, че ще произвежда по 5 000 бройки на седмица след "около три месеца".

Tesla е доставила 11 730 седани Model S и 10 070 спортни автомобили Model X, като в края на тримесечието в период на доставка на клиенти са 4 060 броя Model S и X. Допълнителни 2 040 Model 3 също са в период на доставка, пояснява производителят.

Още новини четете в Investor.bg

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


27
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
27
1
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
24 - карай нормална кола с 250 км/ч. Кажи ми колко ти е разхода в този момент и колко минути отне на двигателя, да изпуши.
26
2
 
3
 
! Отговори
Перото преди 6 години
Батерията на Tesla има охладителна система за тия които не са наясно
25
8
 
5
 
! Отговори
Jek преди 6 години
Tesla е поредното менте. Скоро гледах как се беше блъснала в една мантинела в САЩ, До предните седалки нищо не беше останало. Пожар от електричеството и всичко си беше изгоряла като вестник. Шофьора е изгорял жив. Нито електро, нито хибриди бензин или дизел е истината... все още.
24
5
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Сметките са му горе-долу верни.Грубото правило е че след 50км/ч удвояването на скоростта сваля пробега на 1/2.Друг е въпроса, че Тесла не може дълго време да поддържа толкова високи скорости, тъй като от токовете, които протичат в батериите са големи и те прегряват. За да си го представите, опитайте да разредите батерията на телефона от 100->0% в рамките на час. Борбата с това всички я знаем - throttling.
23
2
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Истината, сметките ти са като от пети клас. Спри с излагациите.
22
4
 
3
 
! Отговори
Истината преди 6 години
До ИстинатаПроста сметка-за движение със скорост от 200км/ч е необходима мощност от поне 100к.с./74кW.*Ако батерията е 80кW/ч,сметнете сами колко ще изкара-час и малко,т.е. 250км макс.*това е за кола до 1200кг,а ел. колите са бая по-тежки
21
3
 
4
 
! Отговори
Истината преди 6 години
Има достатъчен брой богати хора да изкупят милиони ел.коли и на сегашните цени.Защо не го правят?Ами много е просто-представете си че сте човек с пари-пътувате често на големи разстояния и искате да става БЪРЗО.Точно там е проблема-заявения пробег е постижим САМО при "пенсионерско" каране!Шофиране с максимална и близка до нея скорост намалява пробега в пъти!Т.е. ел кола на практика не може да покрие София-Пловдив и обратно.Там е заровено кучето!
20
2
 
7
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Вече има китайски електромобил,съпоставим с Тесла 3 на цена от 10 000Е при 300км пробег и 16 000Е при 500км.Както и да е.Аз лично съм привърженик на хибридите и ползването им в града задължително на ток,а извън-според възможностите.Всъщност,именно градския разход е проблемен за всички видове ДВГ,както и произтичащото замърсяване.
19
2
 
4
 
! Отговори
do 18 преди 6 години
Не става дума за това - как телефона използва енергията, а за това следното:само като пример:5Wh -> 5 куб.см. -> 25грама ето това отношение не мръднало от много години насам. И затова на Теслата, дето има пробег уж 500км, теглото САМО на батериите е колкото малолитражен автомобил.Отделно тея големи обеми батерии водят до проблем с охлаждането.
18
2
 
9
 
! Отговори
до този с Моторолата преди 6 години
Купи си Xiaomi и разбиранията ти за батерия (а да не говорим за бързина на браузъра, ако си ползвал някога досега де) ще се променят.
17
6
 
3
 
! Отговори
до 333 преди 6 години
В голяма грешка си. Никакъв край не идва, а тъкмо напротив. Електромобилите съвсем скоро ще изместят тотално тези с горивата. Ще бъде много скъпо хоби да караш нещо на бензин, а да не говорим на дизел.Може би само газовите ще се задържат малко по-дълго на определени места. Но щом най-престижните марки вече имат елкектрически версии, това беше началото на края...ама за тези на бензин и дизел.Не знаеш какво е в големите европейски столици, навсякъде щъкат или се зареждат ел.автомобили. От години.
16
2
 
0
 
! Отговори
To6 преди 6 години
Прав си, проблема е в това, че батериите не са мръднали от много години. Явно има проблем, НО ТЕСЛА го няма и не веждам кога ще се реши този проблем ???
15
4
 
1
 
! Отговори
do 14 ззз преди 6 години
Нищо не е напреднало. Имам Моторола v3 от далечната вече 2005 вече или там някъде. Като гледам капацитета и обема на батерията - същата като сегашните, които ги вграждат. Т.е. съотношението не се е променило. И да е - то е в рамките на статистическата грешка и след няколко цикъла сигурно се изравняват.
14
2
 
3
 
! Отговори
ззз преди 6 години
До 9И да и не!Принципите на литиево-йонните батерии не са мръднали от 90-те,НО технологията е напреднала много. Сега твърдят,че завода за батерии дето направил Мъск бил последен крясък на технологията и постигала максимума от отехнологията. Склонен съм да им вярвам.Фак е че това са най-скъпите батерии към момента и действително много по-добри от конкурентите.Но това нищо не решава: след 5-6г. (mak.) батерията е АУТ,а тя е над 60% от цената и НЕ Е рентабилно рециклирането им(Li e 5% от ценат
13
4
 
8
 
! Отговори
МДА преди 6 години
Това е контрановината за падналия руски дрон на пощите... хахахМайтапа на страна, но така и не ми увира главата как може да сме такива нихилисти. Хората се стремят да променят да се развиват, дали с ракети дали с доставки с дронове или по какъвто и да е начин а ние освен да оплюваме...
12
6
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Никаква истина не са Москвича или Лада-та. Още преди да стигнат 200 000 км им се налагаше основен ремонт на двигателя - смяна на бутала; ризи; сегменти; шлайф. Освен това някои все още си спомнят сцената - колата обърната пред блока настрани и някой маже отдолу с какви ли не смеси да не изгнива дюшамето на 8-та година. Карали сме такива - знаем ги.
11
12
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Истината е в Москвич и Лада,вървят до разпадане на пътя.
10
5
 
9
 
! Отговори
do 9 333 преди 6 години
Хубаво, хубаво, колко да са хубави батериите. 18650 е вида им. Li-ion. Тая технология фактически не е мръднала от края на 90-те, когато започнаха да стават масови мобилните телефони. Същите клетки ги вграждат и в лаптопите и във фенерчета и навсякъде.
9
8
 
2
 
! Отговори
ззз преди 6 години
Единственото хубаво на теслите са батериите им. До колкото съм запознат към момента тяхната технология е вероятно най-добрата за масовото производство.Останалото са дизаин (винаги спорен) и ел. двигатели, които всяка гаражна фирма може да ги направи - там загадки и иновации няма и няма да има от десетилетия..
8
7
 
7
 
! Отговори
ззз преди 6 години
Някак си вътрешно все се надявам/х да не съм прав и електроколите някак си да просперират, но уви нещата вървят към неизбежният си край.Жалко че нямам 100-тина хиляди излишни, за да си купя една теслА, докато още ги правят. Играчката наистина си е перфектна, но си остава безобразно скъпа и само за милионери.