Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли

Да смяташ Източна Европа за втора класа е грешка, казва Ален Висер
8 апр 2018 12:05,
58
Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли
Снимка: Reuters

На 26 март 2018 г. автомобилните марки в Европа станаха с една повече, след като Lynk & Co представи официално бизнес модела си за Стария континент. Марката, която е 70% собственост на китайския гигант Geely и 30% на Volvo, ще произвежда първите си европейски модели в завода на шведите в Гент, Белгия, на същата поточна линия като Volvo XC40.

Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план. Всички модели ще са снабдени с автоматичен бутон за споделяне, така че някой друг да може да ползва колата ви, докато сте на работа например (разбира се, срещу заплащане). Освен това Lynk няма да има своя собствена дилърска мрежа, а само верига имиджови магазини в градските центрове, молове и т. н.

Предаването на Bulgaria ON AIR - "Колела", дискутира този нов бизнес модел с неговия главен идеолог - Ален Висер, вицепрезидент по маркетинга на Geely и Lynk & Co. Преди това заемал същите позиции във Volvo, Chevrolet и Opel, роденият в Белгия Висер попада в две поредни години сред 10-те най-влиятелни маркетинг шефове в света в класацията на Forbes.

Висер коментира парадокса, че споделянето – сърцевината на новия бизнес модел, се противопоставя на активната продажба на автомобили, което де факто значи, че новата компания работи, за да намали продажбите на автомобили.

"Може би звучи странно, но е факт. Разбира се, ние не сме благотворителна организация и искаме да правим пари. Но няма да ги правим, като продаваме колкото се може повече коли. Вместо това искаме да продаваме бизнес модела си, нашата концепция за мобилност, която е за абонамент вместо покупка. И действително искаме да намалим броя на колите по улиците, като предложим споделяне".

Новият бизнес модел предвижда по-голямата част от приходите да идва не от продажби, а от абонаменти.

"Бизнес планът ни предвижда те да са над половината от всички приходи. Остатъкът ще е разделен между отдаване под наем, лизинг и класически продажби", пояснява мениджърът.

"За нас споделянето е само част от уравнението, пък и не знаем в каква посока ще се развие то. За момента делът на споделените автомобили по света е много нисък. Ние вярваме, че той ще се развие много бързо - щом хората са склонни да споделят домовете си, споделянето и на колата ще е само още една малка стъпка. Даже бих казал, че по-логично би било да е обратното. Даваме си сметка, че не сме първите в тази област. И не вярваме, че споделянето е революцията в нашия бизнес модел. То е възможност, вградена в колите ни, което е наистина новост. Но истинската революция са абонаментите, а не споделянето", пояснява още автомобилният експерт.

Цялото интервю на Ален Висер четете тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
8
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Ползвал съм КОЛИ под наем. И тук и в ЕС. ТАМ Е УДОБНО И БЪРЗО. ТУК Е С ПОВЕЧЕ БЮРОКРАЦИЯ / НО ДОКАТО ТЕ ОПОЗНАЯТ КАТО КЛИЕНТ/
7
5
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До 4 в Италия и в Германия, и в други страни на ЕС МОЖЕ ДА РАБОТИ ТОЗИ МОДЕЛ. ТО Е НОРМАЛНО В ШЕНГЕН СА.ВСИЧКО ИМ Е НАВЪРЗАНО В СИСТЕМАТА И РАБОТИ.НО ТУКА МОДЕЛ ОТ ЕС ТРУДВО ИЛИ ВЪОБЩЕ НЕ РАБОТИ. МИСЛЕНЕНО Е КОЛЕКНИВНО И ПО ДРУГ МОДЕЛ.
6
2
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
За подобна практика трябва критична маса платежоспособно търсене. Невъзможно за осъществяване в страни от четвъртия свят като нашата.
5
15
 
7
 
! Отговори
Реалист преди 6 години
Като цяло автомобилния бизнес отива е небесата. Ако преди 15 години за 10-15 хил. лева можеше да се купи добра кола на 6-8 години то сега това е абурдно. В момента колите на 8-10 години на старо са 30-40 хил. лева и са на по над 200 000 км. тепърва се започва с ремонтите и проблемите. Като цяло инвестицията не си заслужава. От там нова кола среден клас под 70-100 хил. лева няма. Да приемем, че кола от 100 хиляди лева има проектен живот от 10 години, то плащаш по 10 хил. лв. на година само за нея
4
9
 
6
 
! Отговори
шматка преди 6 години
Глупости.Това е извън човешката психология.Мнозинството искат да притежават което си е нормално.Как точно ще работи този модел не е ясно.Кой от всичките наематели ще се "жертва" например да закара колата на ремонт.
3
0
 
18
 
! Отговори
Росен Ангелов преди 6 години
Който има абонамент се прибира в 5 от работа и сутрин 7 с кола. Който е без абонамент, в пиковите часове *** връа и с метрото.
2
12
 
9
 
! Отговори
пепи преди 6 години
Дрън дрън чи пляс.И кой ще ми гарантира че точно когато ми трябва кола,ще има свободна.
1
7
 
13
 
! Отговори
Бау преди 6 години
Интересен бизнес модел. Не би проработил в България според мен, но в по-развитите държави ще е интересно да се види. Това определено ще намали колите и проблемите с паркирането.