Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли

Да смяташ Източна Европа за втора класа е грешка, казва Ален Висер
8 апр 2018 12:05,
58
Бъдещето на автомобилния бизнес - наемите, а не покупките на коли
Снимка: Reuters

На 26 март 2018 г. автомобилните марки в Европа станаха с една повече, след като Lynk & Co представи официално бизнес модела си за Стария континент. Марката, която е 70% собственост на китайския гигант Geely и 30% на Volvo, ще произвежда първите си европейски модели в завода на шведите в Гент, Белгия, на същата поточна линия като Volvo XC40.

Но дистрибуцията им ще е съвсем различна. Lynk & Co очаква повечето ѝ клиенти да не купуват колите си, а да ги наемат с абонаментен план. Всички модели ще са снабдени с автоматичен бутон за споделяне, така че някой друг да може да ползва колата ви, докато сте на работа например (разбира се, срещу заплащане). Освен това Lynk няма да има своя собствена дилърска мрежа, а само верига имиджови магазини в градските центрове, молове и т. н.

Предаването на Bulgaria ON AIR - "Колела", дискутира този нов бизнес модел с неговия главен идеолог - Ален Висер, вицепрезидент по маркетинга на Geely и Lynk & Co. Преди това заемал същите позиции във Volvo, Chevrolet и Opel, роденият в Белгия Висер попада в две поредни години сред 10-те най-влиятелни маркетинг шефове в света в класацията на Forbes.

Висер коментира парадокса, че споделянето – сърцевината на новия бизнес модел, се противопоставя на активната продажба на автомобили, което де факто значи, че новата компания работи, за да намали продажбите на автомобили.

"Може би звучи странно, но е факт. Разбира се, ние не сме благотворителна организация и искаме да правим пари. Но няма да ги правим, като продаваме колкото се може повече коли. Вместо това искаме да продаваме бизнес модела си, нашата концепция за мобилност, която е за абонамент вместо покупка. И действително искаме да намалим броя на колите по улиците, като предложим споделяне".

Новият бизнес модел предвижда по-голямата част от приходите да идва не от продажби, а от абонаменти.

"Бизнес планът ни предвижда те да са над половината от всички приходи. Остатъкът ще е разделен между отдаване под наем, лизинг и класически продажби", пояснява мениджърът.

"За нас споделянето е само част от уравнението, пък и не знаем в каква посока ще се развие то. За момента делът на споделените автомобили по света е много нисък. Ние вярваме, че той ще се развие много бързо - щом хората са склонни да споделят домовете си, споделянето и на колата ще е само още една малка стъпка. Даже бих казал, че по-логично би било да е обратното. Даваме си сметка, че не сме първите в тази област. И не вярваме, че споделянето е революцията в нашия бизнес модел. То е възможност, вградена в колите ни, което е наистина новост. Но истинската революция са абонаментите, а не споделянето", пояснява още автомобилният експерт.

Цялото интервю на Ален Висер четете тук

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


58
Още по темата: автомобили
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
48
0
 
1
 
! Отговори
Така е преди 6 години
До СатаНАТО Това е като споделено е...не.Тежко и на жената/колата/
47
2
 
5
 
! Отговори
СатаНАТО™ преди 6 години
Много прос народ, без отношение към техниката.Ще си дам аз колата да я язди някой некадърник или някоя коза да я треска по дупките и да и строши автоматика.
46
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Моделът има смисъл ако колата има черна кутия, която отчита колко си я товарил, прегрявал ли си двигателя, колко пъти си я ръчкал над 3500 оборота и законът ти дава право да чарджваш всички издевателства над техниката. Иначе собственият ти брат ще се качи и ще и изкара буталата.
45
1
 
4
 
! Отговори
Нот преди 6 години
Докато в БГ кола се прехвърля при нотариус и се третира едва ли не като недвижим имот това няма да стане.
44
0
 
3
 
! Отговори
РВ преди 6 години
Ха! Че то този проект преди 10 години започна в Ню йорк. Казва се "зипкар" абонираш се с кредитна карта, има апликация къде има свободна кола и трябва да стигнеш до там някак си. Имаш издадена специална зипкар чип карта с която отключваш и палиш колата. Плащаш на час+ зареждаш гориво. Не особенно печеливш проект се оказа. Все още съществуват но не са много популярни.
43
5
 
11
 
! Отговори
Стоил Димитров преди 6 години
Това в България близките 30 години не може да се случи. Автомобилите ще се експлоатират като за последно, ще се подменят части и предвид пътищата ни експлоатационният срок ще е в пъти по-малък в сравнение с останалите държави.
42
11
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този модел приложен в София ще направи излишни градския транспорт и буслентите и на много места трафика ще се отпуши.
41
4
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Този модел за коли под наем може да намали десетина пъти боря на колите и напълно да премахне надземния градски транспорт, който става излишен. То и сега много хора биха предпочели кола под наем, вместо да си купуват кола, но цените са прекалено високи за България.
40
5
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Това е бъдещето - без градски транспорт, но с автомобили под наем, което е начин да се намалят колите. Който залага на градския транспорт, ще загуби. Само метрото е изключение. Това го предрекох преди около 27 години, но нямам средствата да го реализирам.
39
6
 
4
 
! Отговори
Край преди 6 години
Бъдещето на транспорта в града е силен градски транспорт и ел. коли и хибриди. В края на града големи паркинги с големи и удобни дезелови и бензинови големи СУВ и ванове. При 7-9-11 те пъти в които напускате града си наемате каквото искате от тях.
38
0
 
20
 
! Отговори
аРОМати преди 6 години
Като седнат 4 шведди в колата и... *** я наемай след тях.
37
7
 
0
 
! Отговори
Автоджамбаз преди 6 години
Айде бе докога ще го чакаме това време
36
5
 
3
 
! Отговори
Боби преди 6 години
Китайския комунизъм ми харесва, Ганювския - не.
35
0
 
8
 
! Отговори
А бе преди 6 години
Хора,какво ви прихваща!?Не става въпрос за задължително ползване на коли под наем,това ще е само една възможност и ако е печеливша-ще се наложи на пазара!Който иска -ще си купи кола,нищо не пречи.А това за общите жени е смешно.Макар че и там услугата е налична от хилядолетия,ха-ха.Може даже да се подобри-освен се*кс да предлагат и други неща.
34
3
 
12
 
! Отговори
от сидниАав$тралия преди 6 години
ами от Комунистически Китай какви идеи да очакваш освен комунистичски!!! Скоро ще възродят и култ към комуналните жилища (с обща кухна и тоалетна) в куба така живеят масово. После може и жените да станат общи. И въобще всякакво прайвит пространство и индивидуалност да остане в историята нали КОМУНИСТИ такива?
33
3
 
26
 
! Отговори
Ох, мале... преди 6 години
Както е тръгнало скоро ще ни предложат да си споделяме и жените!!!
32
4
 
24
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В интересни времена живеем. Само преди 20-30 години запада уж ни беше пример за лична свобода, частна собственост и прочие, а сега оттам ни натрапват див комунизъм - общи коли и домове, равенство между половете, права на малцинствата и т.н.
31
4
 
15
 
! Отговори
гуню преди 6 години
ако имаш абонамент за автономна кола 200 евра на месец и не се занимаваш с прегледи, винетки и т.н. си е чиста далавера. колко часа на ден ползва човек кола. около 2 часа, някои дни не ти и трябва
30
6
 
8
 
! Отговори
hm преди 6 години
Е то вече се случва и е ясно че натам отива много бързо. В момента в който автопилота е готов да поеме цялото управление и се появи първата кола без волан 90% от новите коли ще бъдат за споделено ползване. Макс 10 години от днес
29
0
 
8
 
! Отговори
гуню преди 6 години
този модел ще работи, когато колите станат 100% автономни. все едно такси с абонамент. но в момента не може понеже бакшиша има бакшиш и тарифа, излиза скъпо