Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Старите дизели се изнасят в Източна Европа и влошават въздуха
9 апр 2018 10:43, Боряна Павлова
135
Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?
Снимка: архив Reuters

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
125
0
 
1
 
! Отговори
Анонимен преди 3 месеца
А, Може ли да питам нещо - Защо просто не променят качеството на дизела ? От там по добро изгаряне по-малък разход и по чисто,Но арбюхите нямат далавера от това по добре да даваме повече пари за гориво повече вредни емисии и да си плащаме за да се самоубием, за кво те да ни трепят? Производството на батерии трови земята с тежко олово, но някой опоменавс ли го.
124
0
 
3
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Дизеловите автомобили се ограничават само в определени големи градове, но можеш да си ги караш в по-малките населени места в Германия. За целта всяка кола има лепенка на стъклото, с нея влиза или не в съответният град. Какъв е проблемът в България да се карат старите коли по селата и малките градчета, без да имат достъп го голям град. Така и бедните ще са по-добре вече. Но някой трябва да се по интересува как е по света. В Германия дори за някой градове е само за централната част.
123
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Никой не ни кара на сила ние ги искаме.
122
0
 
5
 
! Отговори
до Авторката преди 5 месеца
пише "Фокус" а ти само копира и постави Текста тука както всеки ден и отдолу си написа името , на тва му викаме Медии в България
121
0
 
0
 
! Отговори
Цецо преди 5 месеца
Тия "еко" организации ми втръснаха вече!!! Вместо да намират кусури, което всеки може, да предлагат решения!!! Ама нали им плащат, защо да се напъват излишно!!!
120
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Какво обвиняваме Германия. Тя не ни кара насила да и купуваме дизелите. Тия които не могат да произвеждат двигатели и въобще автомобили - купуват.
Да се впрегнат "феодалните мислители" от БАН(както ги нарече Дянков) и да изобретят уникален електромобил и няма какво да хулиме Германия.
119
1
 
15
 
! Отговори
Абсурдистан forever преди 5 месеца
Манипулативна статия!Едва ли не германски автокъщи имат филиали и нас и продават директно на бг.бедняците стари трошки от моргите.Българските автоджамбази ги ВНАСЯТ щото само това може да си позволи да купи най-бедното население в Европа.Както винаги обвиняваме винаги другите за мръсния въздух,старите трошки и всичко останало типично по бургарски...
118
0
 
11
 
! Отговори
Оня преди 5 месеца
Целта е стимулиране на потреблението в полза на големите фирми .И лизинг до безкрай Толкова е просто.
117
2
 
18
 
! Отговори
Трак преди 5 месеца
Който си мисли , че дизелите цапат света , нека погледне какво правят корабите и самолетите.
116
3
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 5 месеца
Изборът на масовия българин е простичък - или си купува стара кола на 10-15 години или продължава да си кара още по-старата кола на 20-30 години. Всички, които си въобразяват, че като се забрани вноса на стари коли в България, някой ще започне да купува по-нови, да ходи да се прегледа. Ако искаме по-нови коли в България, ще трябва да облекчим вноса на стари коли.
115
1
 
19
 
! Отговори
Ко каза ко преди 5 месеца
Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво.После бензина и метана и минават на електромобили на ,”екологично чисти ”литиево йони батерий които пък при късо съединение се самозпалват а лития гори във вода.Но кво от това .
114
4
 
38
 
! Отговори
Ко ко преди 5 месеца
Карайте велосипед хем здраве хем за сега няма данък но ако стане масово ще го обложат гаранция трябва от всичко да лапат .
113
2
 
24
 
! Отговори
Голям прос преди 5 месеца
И с какво ще купи нашего брата модерни автомобили. Това ще намали автопарка ни и разните паразити които се хранят от нашите автомобили ще им се намали печалбата. Включвам и пишман автомонтьорите
112
9
 
18
 
! Отговори
Неочаквано тъп. преди 5 месеца
Политиците трябва да вземат решение,ако се внесат 50000дизелови автомобили под 8г.възраст за даден период,да принудят толкова примерно собственици на стари и доказано от ГТП замърсяващи дизелови автомобили да ги бракуват.
Този който си обича да кара дизел ще си вземе от тия нововнесените,ако няма пари,е,ще намери,от приятели,от банка,от тук-там,ако иска да има автомобил,ще намери.
Но вече Иван,Стоян,Драган няма да кара дизел от 97'г.а от 2010г.пък може и европеец да се почувстваш.
111
14
 
13
 
! Отговори
Дизел преди 5 месеца
Тая организация да вземе да се гръмне!
110
4
 
15
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 месеца
До Тракторист патриот.Я кажи и нещо за това, колко даваш за поддръжката на руския дизел, и колко дават колегите ти за поддръжка на другите? Особено когато дойдат оторизираните сервизни работници с лаптопчено в нивата да ти правят диагностика, към 15 часа следобяд.И когато ти кажат, че заради лоша нафта трябва да смениш и 6-те дюзи, да коман рейла, по 850 едната, рециклирана? А на Беолоруса или Т150 разпръсквач едва ли струва повече от 10 лв, и може всеки майстор да го смени за още 10.
109
1
 
10
 
! Отговори
Един от Северозапада преди 5 месеца
"Защо не разсекретят двигателя на Тесла?"
...
Досато има и една капка нефт, която може да се продава и купува, забрави за това. Има японски разработки, които го ползуват тоя двигател, но незнайно как големите корпорации след успех с прототипите се отказват от масово производство. Причините може да се две-силен лобистки натиск от някъде, или забрана да се ползува магнитното поле на земята, като неизчерпаем източник на енергия.Забрана от тези, които като видение го внушиха на самия Тесла.
108
0
 
16
 
! Отговори
Глупав преди 5 месеца
Стига глупости! Всичко останало ни е наред, сега пък дизела ни пречи. То не останаха хора тук, кой ги кара тези коли...
107
3
 
21
 
! Отговори
РъкатаНаМъртвеца преди 5 месеца
Не Ви ли прави впечатление че онези Ви говоряд за ред а поощряват беззаконието ? Това е истинското лице науправляващите !
106
5
 
7
 
! Отговори
Bill преди 5 месеца
На бедните никой не им е виновен,че винаги са от губещата страна. Щото толкова им е ума. Ето ги нашите африкански братя
Напишете cars "for export in africa " може да превключите на "изображения"