Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Старите дизели се изнасят в Източна Европа и влошават въздуха
9 апр 2018 10:43,
135
Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?
Снимка: архив Reuters

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
83
7
 
4
 
! Отговори
До 77 преди 6 години
Ааая забрайх да ти кажа. Мойто пежо е 2017 деквмври. 4×4. Един цвят купето друг покрива. Ша ми кажеш, че не е джип. Ами не е. Ама е височко и всяко колело тегли. И най важното. Като го цепя ... среден разход 4.2. Като заредя 50 и няколко литра минавам 1200-1300 км....Иде ми да пея марсилезата.
82
0
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До Без имеАз пък съм беден и карам на метан.100 км извънградско ми струват 6 лева.Смесено 7 лв.
81
7
 
11
 
! Отговори
Без име преди 6 години
Умния кара на бензин.Дизела е за тарикати без заплати.Новите дизели са убийствено скъпи за подръжка.Особвнно френските.Плащаш малко за нафта и много за подръжка.Карам японски дизел и то за последен път.Понеже и аз се правя на тарикат и ся си хапя ***
80
1
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всякакви уреди могат да се направят механично така,че да издържат и стогодишно използване,но умишлено не се прави.А електрониката се вкарва не само за удобство,но най-вече за да се манипулира уреда и да се следи във всеки един момент действията на уреда,а и да се контролира.Отделно самите компании поставят отдавна проследяващи етикети на продуктите си и във всеки един момент знаят къде е продукта,кой го е закупил,къде се намира в момента и т.н.
79
0
 
18
 
! Отговори
До 77 преди 6 години
Нов пасат 80 000 лв. Артеон ... 100 и нам си колко хиляди. Абе ей швабен. Тва беше колата на народа....Йофтин ***. Кви са тия цени
78
5
 
3
 
! Отговори
До 77 преди 6 години
Не карам бмв....Карам само нови пежа....Зареждам ... карам и като излезе новия модел го сменям. Ти си карай пасатора и мечтай за същия ама без ръжда ... щот само това е разликата.
77
1
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Дизеляци яко и масово изсичане на горите у нас. До 20-30 години страната ни за съжаление ще заприлича на пустиня.
76
3
 
1
 
! Отговори
Пасаториста преди 6 години
До 68Карам си бракмата и то с кеф. Сменям я само с по нов Пасат. А за дизайна..... Ти май караш BMW.....
75
0
 
9
 
! Отговори
До 74 преди 6 години
Ей мишок. Кой се бори и с какво да махне петрола....Децата в технически университет измислиха кола без петрол. Един в редута в софето си ги прави и си ги кара....Мислиш ли че тези технологични гиганти нямат заместител?...Нали има световна политика. Там е проблема....Опитвали се били да търсят заместител на петрола ... ми тия тарамбуки дето са в пустинята и размахват ножове и бомби с бели рокли пясък ли да ядат после? ...Нали тряя да имат пари за бомби.
74
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
А екологичната такса замърсяване на въздуха заради затоплянето и топленето кой е плаща.
73
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименХем си прав,хем не си.Европа действително се опитва да създаде нови технологии и да не са зависими хората от петрола,в което няма нищо лошо,напротив,похвално е.Но от друга страна действително горите намаляват,а производителите не спазват правилата за екология и от там идва замърсяването на въздуха,водите,земята.Това обаче няма нищо общо с планираното остаряване на продуктите,което е свързано с повече печалби и израдходване на ресурси на халос.
72
4
 
10
 
! Отговори
От 64 недоволен преди 6 години
ВАЖНО СЪОБЩЕНИЕ....Вече пръднах....Ако усетите задушлива миризма и полъх наподобяващ агнешко яйца и вино ... не са виновни нито немските дизели, нито путин....Аз бях
71
1
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всичко е политика ,кой ти мисли за екология .Ще принудят германците да купуват нови коли да върви бизнеса.Глобалното затопляне си е естествен цикличен процес в приридатанито дизела ни кравите фаш.кии както ги набеждават са причина за това явление.Да не говорим че,новите автомобили са еднодневки 5-години и хвърляш щото поддръжката е супер скъпа
70
1
 
18
 
! Отговори
До 69 преди 6 години
Имам приятел,който работи във фирменият сервиз на "Ауди" в България.Ремонтират едновременно по 40 коли и винаги е препълнен.И то говорим за лимузини,които са на не повече от 5 години,щото цените са много високи и се ремонтират основно скъпи коли.Ясно е колко качествени ги правят.
69
3
 
9
 
! Отговори
До 69 преди 6 години
И как точно установи, че немските са по-качествени.
68
4
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До ПасатористаНемските коли са качествени или по-точно - те са по-качествени от френските, италианските и други,но и при тях е създаден срок за използване или подменяне на части.
67
3
 
8
 
! Отговори
До пасаториста преди 6 години
Ами аз не бих карал пасат от 2018....Ти смотани шваби не си мръднаха пръста да му сменят дизайна от времето на твоята бракма....Карай си я брат.
66
4
 
16
 
! Отговори
Факт преди 6 години
Проблемите със замърсяването в Германия и България са съвсем различни. В Германия имат проблем с замърсяването с въглероден двуокис, т.е. с бензиновите коли и с азотен диоксид, т.е. с дизеловите коли преди Евро 6. В България засега няма проблем със замърсяването заради колите, а само с печките през зимата.
65
2
 
14
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
До АнонименВ Германия ако ти се развали някой електроуред или принтер,компютър,направо ти казават да го хвърляш и купуваш нов.Имате късмет,че в България има момчета със златни ръце,които поправят и хората които нямат големи финансови възможности, могат да си поправят уредите.Често се заменят умишлено метални части с пластмасови,или електроника или продукта се програмира така,че да се хвърли след определен период от време.А после реват,че ресурсите на планетата намалявали
64
6
 
9
 
! Отговори
Пасаториста преди 6 години
Хора, не си купувайте замърсяващите въздуха немски дизели. Купувайте си "незамърсяващи" въздуха италиански, френски, шведски или китайски дизели. Аман от тези немски дизели. Карам дизелов Пасат 2001г. А дали не бих карал Пасат 2018г. ако можех да си го позволя???