Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?

Старите дизели се изнасят в Източна Европа и влошават въздуха
9 апр 2018 10:43,
135
Дизелгейт: Как Германия "изнася" скандала у нас?
Снимка: архив Reuters

Германия постепенно се отказва от употребата на дизеловото гориво. Старите дизелови двигатели се бракуват много преди крайния срок за експлоатация или биват изнасяни в чужбина. Екологична организация се опасява, че този факт ще влоши качеството на въздуха в страните от Източна Европа, включително в България, където голяма част от употребяваните автомобили се внасят именно от Германия, пише изданието Focus.

От редакцията подчертават, че са провели разследване с това каква е съдбата на старите автомобили с дизелови двигатели. Резултатите от него показват, че превозните средства, които не са бракувани съгласно изискванията и стандартите Европейския съюз, биват насочвани към пазарите в Източна Европа и Африка, пише "Фокус".

Екологичната организация "Транспорт и околна среда" (T&E) помага да се изясни картината за това как износът от Германия на употребявани дизелови автомобили може да промени Източна Европа. Организацията представя данни, съгласно които през 2017 г. България е внесла над 100 хил. употребявани автомобила, от които над една трета (около 35 хил.) са били с дизелови двигатели.

"Около една четвърт (27%) от изнасяните от Западна Европа към България дизелови коли идват от Германия (около 26 872). Най-голямата част от внасяните в България автомобили са от Италия (63%, или 65 640)", уточняват от "Транспорт и околна среда".

Същевременно организацията предупреждава, че не всички изнесени от Германия дизелови двигатели имат необходимите филтри за вредни частици. По всичко изглежда, че по този начин се създава парадоксална ситуация, в която Германия и други западноевропейски държави предават "наследството" на дизеловия скандал в по-бедните страни от ЕС.

"Много от изхвърлените дизелови автомобили се изнасят към европейските страни-членки от Централна и Източна Европа, където има по-ниски изисквания. Това не решава проблема с качеството на въздуха", категорични са от "Транспорт и околна среда".

"Повече от половината от всички внесени дизеловите автомобили са на над 10-годишна възраст, т.е. нямат задължителния от 2011 г. насам стандартен филтър за твърди частици.
Така се изхвърлят прахови частици във въздуха, причиняващи рак, и от статистическа гледна точка те са причина всяка година в България да причиняват над 13 хил. смъртни случая", отбелязват от организацията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


135
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
3
2
 
26
 
! Отговори
Еврогейци преди 6 години
Ние сме еврогейци и като половата но система винаги имаме две страни - в случая двоен стандарт, но спокойно ние трябва да запазим цвета на цивилизацията - арабите гостите, които ни бият, кле цат, и тормозят. Всичко е точно важно е педepaстията да е ЛЕГАЛНА
2
6
 
40
 
! Отговори
hm преди 6 години
Колите за които говорят по скоро биха обновили с 10 години нашия автопарк и в сравнение със старите нафтови беемвенца тия ще са като чист планински въздух.
1
5
 
64
 
! Отговори
Мюмюн преди 6 години
Значи за убийството на един предател са готови да запалят трета световна война, но за убийството на хиляди деца в Източна Европа и в България чрез тези дизелови трактори,....нищо. Евала еурогейци, машалла!