Идея: Е-колите без екотакса, за по-старите – скача!

Министър Димов: Въздухът в София днес е по-чист от преди 6 г.
12 апр 2018 12:00, Анисия Иванова
30
Идея: Е-колите без екотакса, за по-старите – скача!
Архив: Булфото

Обмисля се промяна на екотаксата за новите и старите автомобили. "За електроавтомобилите няма да има екотакса, за хибридите ще бъде много намалена, за новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена, а за по-старите ще бъде увеличена", обясни министърът на околната среда и водите Нено Димов пред БНТ.

"Ще обхванем и тежки превозни средства", каза Димов и допълни, че над 1 млн. автомобила в България са над 20-годишни. Ще има много завишени изисквания към автомобилите на самия технически преглед от гледна точка на опазването на околната среда.

Още по темата

По повод екостикерите той обясни, че те ще са на база на евронормите на автомобила.

Той определи забраната за джижение на дизелови автомобили в някой европейски страни като изкривяване на пазара. "Това изкривяване дава ефект в друга част, където тази забрана я няма. За да имаме единен пазар, това изкривяване трябва да бъде регулирано на ниво Европейски съюз", смята той..

По думите му държавите, които въвеждат такива забрани, да имат и отговорността за тези коли. "Може би е правилно от тяхна гледна точка, но ако искаме да имаме отворен пазар, това трябва да бъде тяхно задължение, а не задължение на страните, които не изкривяват пазара", каза министърът.

По темата за мръсния въздух у нас министър Димов обясни, че резултати се постигат, но не така бързо, както ни се иска.

"За първи път, откакто България е в ЕС, темата се повдига на толкова високо ниво. Този проблем не е само в България и не може да намерим единно решение. Има доста различни причини за замърсяване на въздуха", каза той  и заяви, че гражданите трябва да променят начина си на живот, защото те са потърпевши.

По думите му най-големият проблем е битовото отопление. "Имаме за цел към следващия отоплителен сезон да сложим изисквания към твърдите горива, които се продават на пазара. Това е първата стъпка. Втората е екодизайнът. Отоплителните тела трябва да отговарят на определени стандарти и изисквания на екодизайна, така че да имат много по-голям коефициент на полезно действие", добави министърът.

"Когато отпадък стане суровина, просто няма да бъде изгодно да се гори. За съжаление, това е проблем на рециклиращите предприятия. Ние не може до всяка кофа боклук да сложим полицай. Има неща, които ще се случат по-бавно", обясни Нено Димов относно горенето на отпадъци.

Той определи въздухът, който дишаме днес в София, като по-чист от този, който сме дишали преди 6 години.

По думите му има различни причини за замърсяването на въздуха в Европа, като даде пример с Кипър, където имат проблем със завишени нива на фини прахови частици, идващи от Сахара.

Трябва да се вземат мерки на четири нива, призова министър Димов - европейско, национално, местно, лично.


30
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
25
0
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
дали ще бракувам нов или стар автомобил няма значение за стойността на еко таксата по скоро има значение размера лек бус или товарен.тя не беше въведена във връзка замърсяване на въздуха а за рециклиране на автомобилите сякаш те не печелят от това. друг е въпроса къде отиват тези средства мисля че беше някаква определена правилна фирма.така че идеята е някой да си повиши приходите и няма да подобри въздуха.някой журналист ако желае може да провери къде отиват със сигурност събраните еко средства
24
0
 
16
 
! Отговори
АлчниятЛицемер преди 7 месеца
Алчни лицемери - кого лъжете че сте загрижени за екологията ? Грижата Ви е само как по - успешно да ограбвате този народ ! Престъпници приемат промени в закони !
23
0
 
7
 
! Отговори
Екотакси и колите преди 7 месеца
За около 82% от колите, за които се плаща екотакса, таксите ще се вдигнат. за сотаналите 18% - по-скъпите коли, екотаксите ще намалеят (13,5%) или няма да се променят (4,5%).
22
0
 
5
 
! Отговори
Екотакси и колите преди 7 месеца
Хайде сега да видим за какво става дума.
Размерът на екотаксите е следният според годините на колата - нови, до 5 години без новите, между 5 и 10 години и над 10 години:
За коли с ДВГ - 138(нови), 194, 260 и 275 лева (над 10 години)
За хибриди - 124, 170, 215, 227 лева
За ел.коли 102 лева
-
На 15.07.2016 година от регистрираните леки автомобили (има и други автомобили), 92% са само на бензин или дизел, а ел.колите са 173 броя. Има коли на бензин и електр. - 1550 броя, на дизел и електр. - 51 бр
21
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Поредното обирджииство на бедните. В тази страна бедните изнасят всичкия товар и пенсионерите.
20
0
 
11
 
! Отговори
иванчо преди 7 месеца
Цената на регистрираните стари коли ще скочи доста ако този закон бъде приет. Трябва да се измисли и някава защита от автокъщите. Купуваш си кола отиваш в КАТ и си набутан.
19
0
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Пак трябва да се събират пари а? Идат и избори...
Та като министър този индивид да каже не беше ли екотаксата за рециклиране на съответният продукт?
А знае ли министърчето, че батериите са едни от най-токсичните отпадъци, които се събират при специален режим и на определени места?
Не е лесно да си назначен за министърче и да не мислиш, а само да изпълняваш...
18
1
 
9
 
! Отговори
jojo преди 7 месеца
АМи годишния данък , никой не говори за това ?!
17
2
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Ами голямата екотакса за стари автомобили не изкривява ли пазара? Чичо Данчо с голф с газова уредба повече ли замърсява от някой с нова кола на бензин или нафта?
16
3
 
14
 
! Отговори
Idiocracy преди 7 месеца
Е екотаксата ли е мерилото ... не мога да повярвам в каква страна живея ...
15
2
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
СТАР АВТОМОБИЛ КОЙТО НЕ ЗАМЪРСЯВА, ЗАЩО С ПО-ВИСОКА ТАКСА.
14
6
 
13
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
МЪЛЧЕТЕ ОЩЕ РОБИ ЖАЛКИ, СКОРО И ЩЕ ВИ РАЗКРАЧВАТ ЗА УДОВОЛСТВИЕ.
13
4
 
6
 
! Отговори
мкб преди 7 месеца
Ей министърчето твоя коефициент на полезно действие хич го няма.К'ви глупости приказваш?Ако хората имаха достатъчно високи доходи щяха да се отопляват или на ток или на природен газ,ама вашето калпаво правителство само може като някоя латерна да повтаря че пари няма,а за вас се намират нали.Аз одобрявам спирането от движение на дизеловите коли и от това не се получава изкривяване на пазара а изкривяване на мозъка ти дето го нямаш министърче продажно.
12
1
 
9
 
! Отговори
д-р Исня преди 7 месеца
"а новите коли също ще бъде намалена, тези които са до 5 години ще бъде запазена"
Чисто новите коли не са до 5 години май?
11
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Българи, защо чакаме! Колко още ще издържим? Всичко е за пари, да приберат още десетки милиони. А този министър е един пълен диз, един нещастник - слуга на най-корумпиранито управление на България в историята й. Защо не запитат Императора от Банкя, къде е развитата икономика, чуждите инвестиции, къде са 16 милиярда заем, защо инфраструктурата е трагична, горивата некачествени, лъзинга за нови коли много висок. Кой българин ще купи стара кола ако взима нормална заплата и лизинга да е поносим?
10
4
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Каква ТАКСА КАКВИ 5лв ВДИГАЙТЕ ЗАПЛАТИТЕ,ТО С 350€ ОТ КАДЕ ЗА ХИБРИД.
9
6
 
22
 
! Отговори
ШматкофонХамбурски преди 7 месеца
Министър Димов подавай ОСТАВКАТА в тандем с Павлова барабар ! Какви еко такси , електромобили и хибриди бе олигомайфренд ? Сменете му дилъра или дилура да му смени дрогата на този еко кухляк .
Извесно ли му е на този ДИС какви са доходите в България и , че повечето хора им трябват минимум 15 г да съберат парички за нов автомобил нисък клас да не говорим за хибрид или електромобил на които цените започват от 18000€ .
ПРОТЕСТИ И СВАЛЯНЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО И СТАТУКВОТО КРАДЦИ ТЕРОРИСТИ УБИЙЦИ УУУ
8
7
 
11
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Клоуни от колите ли вие мръсен въздуха затворете кремиковци и положението е шест
7
15
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 7 месеца
Оф да идват по-бързо и масово електричките вече, че да се свършва с този дизеляк мръсен...
6
5
 
37
 
! Отговори
ьзцзьц преди 7 месеца
Спрете се с тази еко такса бе, още държавен рекет в полза на отбрани фирми. Сега е 300 лева - какво се получва срещу това - нищо. Тези фирми не рециклират старите коли само прибират парите. Някакво рециклиране и то само на метала правят тези дето ги изкупуват за желязо всичко друго отива на боклука - пластмаси, дунапрени от седалките, дамаски, масла и други отровни течности да не би да се рециклира нещо от това. Ами то желязото си е природен продукт след време се превръща в железен оксид