Tesla спира производството на Model 3. Временно!

Било нормално, но анализаторите твърдят друго
17 апр 2018 13:30, Бойчо Попов
15
Tesla спира производството на Model 3. Временно!
снимка: Ройтерс

Сервизна акция при Model S, проблеми с производството на Model 3, а сега и спиране на производството – проблемите на пионера в създаването на електрически автомобили Tesla нямат край.

Сега компанията стопира временно производството на своя важен автомобил за масите Model 3. Говорител на компанията обяви пред Bloomberg, че паузата ще бъде използвана, за да „се подобри автоматизацията и за систематично справяне със затрудненията". Такава мярка не била необичайнa.

Tesla вече осъществи подобни прекъсвания по време на началните фази на производството на даден модел. Новинарският портал Buzzfeed, от друга страна, съобщи, че производителят на автомобили е спрял производството си в завода във Фримънт без предупреждение. Служителите трябва или да вземат отпуска, или да останат в къщи без заплащане в продължение на четири до пет дни.

Tesla произведе 9 766 броя Model 3 през първото тримесечие. Компанията заяви в изявление от 3 април, че процесът на увеличаване на производството и преодоляване на затрудненията през първите три месеца на годината включва „няколко кратки затваряния на заводите и спиране на производството".

"Затварянето за дни в края на даден период е далеч от нормалното", пише в изявление по електронната поща Кристин Дзичек, директор на индустриалната, социалната и икономическа група в Центъра за автомобилни изследвания.

Засилването на продукията на Model 3 е от решаващо значение за генерирането на приходи след милиардите долари, които Tesla похарчи за производството, презареждането, сервиза и поправката на много автомобили. Докато Мъск твърди, че компанията ще бъде на печалба и ще генерира положителен паричен поток през третото и четвъртото тримесечие и няма да се нуждае от увеличение на капитала през тази година, анализаторите са скептични за тези прогнози.

„В автомобилния сектор времето е пари, а Tesla изглежда мисли, че има много и от двете", казва Дейв Съливан, анализатор в AutoPacific.Inc.

„Традиционните производители на автомобили коригират затрудненията преди пускането на колите на пазара", казва той. „Това поведение на Tesla e необичайно".

Междувременно в доклад на група разследващи журналисти си задават сериозни въпроси относно работните условия и стандартите за сигурност в компанията. Последните са описани в доклада като „съвсем недостатъчни“. Освен това се твърди, че Tesla не описва официално всички наранявания на своите служители в заводите си. Сред пострадалите служители имало такива, „които са нарязани с машини, премазани от мотокари, изгорени при електрически експлозии и опръскани с разтопен метал". „Въпрос на време е някой да бъде убит“, казва бившият служител Джъстин Уайт, който е напуснал компанията в началото на 2017 г.

Tesla нарече доклада на Reveal, част от неправителствения Център за разследване, инструмент на "екстремистка организация", който се опитва да разедини работниците на Teslа.

Твърденията в доклада са поредният удар върху компанията. В последните месеци Tesla се сблъсква с непрекъснати проблеми. Сред тях са сервизна акция за флагмана Model S, както и пропускането на целта за производство на своя важен Model 3. Илон Мъск трябва да се тревожи и за съдебен групов иск, подаден от акционери, в което 11 бивши служители дават показания на адвокатите на ищците. 

Още подобни новини четете в Investor.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


15
Още по темата: tesla
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
12
0
 
1
 
! Отговори
Сандо преди 6 години
ооо, на батерии взимам само дистанционно за телевизор в ръка!
11
5
 
3
 
! Отговори
Трол преди 6 години
Още преди 6 месеца казах че Тесла ще фалира, това е началото на края на Тесла..
10
3
 
3
 
! Отговори
ззз преди 6 години
Леле, хора! Купувайте бързо теслИ докато още ги има.... тези брилянтни играчки (последните две думи казвам без ирония!)Ако Мъск се провали, което е налълно логично и реално, то близките 100г. друг няма да се пробва.Жалко, че нямам ИЗЛИШНИ 100-тина бона да си взема и аз една!А иначе, за справка - първата кола минала 100км бариера е електрическа - виждал съм я в музея за ретро автомобили в гр.Компиен - Франция.Но с тези днешни батерии МАСОВО бъдеще за мотокарите - няма!Тъжно но ФАКТ!
9
0
 
2
 
! Отговори
Common Sense преди 6 години
Въпросът е и в друго. Освен че всички коли трябва да се правят електрички /това иска нови поточни линии/, трябва да се строят зарядни станции, нови ел. мощности, ел. мрежи и т.н. Идеалният вариант е да има евтино биогориво или пък синтетично от хим. реакция на водород и въглерод, направено в лаб. условия. Съотв. ще е въглеродно неутрално по отношение на парникови емисии. Освен това няма да се харчат допълнително пари за инфраструктура.
8
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Вече на пазара има електрически машини с кондензаторни батерии. Въпрос на време е да се ползват и в автомобилите. При конднзаторите няма химическа реакция при зареждане и разреждане. Времето за зареждане е малко, а при разреждането може да ползва максимален ток до пълно разреждане. За сега проблем е по-големият саморазряд, но да се надяваме,че ще ги усъвършенстват.
7
1
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
В началото на 20 век ДВГ се явява като по-добра алтернатива на електрическите задвижвания.Както се вижда, повече от 100 години нещата не са се променили чак толкова много по отношение на електричеките. Единствено оловните и никел-кадмиеви акумулатори са заменени от литиево-йонни. Последните обаче от 20 години насам не са мръднали технологично.
6
3
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Всяко ново производство има проблеми. Докато се усъвършенства една поточно линия се изисква време нерви и пари. Когато са започнали да произвеждат парните локомотиви да не би да си мислят че всичко е било бързо и лесно? Същото е било и при двигателите с вътрешно горене.
5
4
 
8
 
! Отговори
Common Sense преди 6 години
Литър бензин съдържа в пъти повече енергия, отколкото съхранява в 1 кг литиево-йонната батертия. "Възходът" на електрическите коли се дължи на субсидии и данъчни облекчения. Бъдещето е на нов вид синтетично гориво, което да не замърсява околната среда. Електричките са трошки. Както беше казано по-рано, те съществуват отдавна, но са по-ненадеждни от колите с ДВГ.
4
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 6 години
Електромобилите се появяват преди двигателите с вътрешно горене. Първите прототипи на електрически коли са били създадени още през 1835 г
3
5
 
9
 
! Отговори
.. преди 6 години
Ей, голям трън в очите им е тази Тесла.И как няма да им е... нали няма да има кой да им пазарува нефта....
2
1
 
5
 
! Отговори
Alf преди 6 години
И сега девойката спря да плаща на борисов подкупи и я хвана гдбоп каква драма.а им каАх за тая преди 3 години
1
8
 
7
 
! Отговори
norge преди 6 години
Shte se spuka tozi balon elektricheski