Чист или мръсен? Да мием ли двигателя на автомобила си?

Водата и парата могат да повредят електрониката
38
Чист или мръсен? Да мием ли двигателя на автомобила си?
Снимка: YouTube

Въпросът "Трябва ли да се мие двигателят?" разделя шофьорите и собствениците на автомобили на две почти равни части.

Ако попитате работниците в автомивка, те ще бъдат категорично "за", докато по-опитните майстори в сервизите ще ви препоръчат да не го правите, освен ако моторът не е покрит с дебел слой мръсотия.

В полза на второто твърдение е фактът, че мощната пароструйка може да бъде опасна за електрическото оборудване. Дори при най-съвременните коли то не е добре защитено от напора на водата и парата, идващи под високо налягане. А електрониката в новите автомобили е всичко. Възможно е проблемите да се появат дори няколко дни след измиване.

Някои експерти са категоричи, че на теория няма как да се докаже, че евентуална повреда в електрониката е причинена именно от измиване на двигателя. Евентуален опит за подобно нещо със сигурност ще струва доста пари и просто не си заслужава, затова е до-добре да не се рискува и да се кара с мръсен мотор.

Специалистите също така опровергават твърденията, че изцапаният двигател може да прегрее или да загуби мощност. Факт е, че охлаждането на автомобилните мотори не става през тяхната повърхност, а със специална система от канали във вътрешната им част, където циркулира специална течност.

Чист или мръсен? Да мием ли двигателя на автомобила си?
Снимка: YouTube

Всички обаче са на едно мнение, че ако все пак сте решили да рискувате здравето на вашия автомобил, то в никакъв случай не рискувайте да измиете своя двигател с подръчни средства. Също така не се доверявайте на "гаражните майстори", които ви предлагат да почистят мотора с бензин, керосин или с препарат за миене на съдове. Това няма да помогне, дори напротив – може да създаде нови проблеми.

Повече подобни новини четете в Automedia.bg


38
Още от Коли
Volvo си постави цел – половината коли на ток до 2025
Напиши коментар Коментари
28
0
 
0
 
! Отговори
СатаНАТО преди 3 седмици
Може да се мие, но после трябва много силно да стискаш палци да ти се размине белята.
27
2
 
1
 
! Отговори
шофер преди 4 седмици
Егаси му и противоречивата статя. Накрая без отговор. Та тия в Дупница и Горубляне по цял ден какво правят - мият и лъскат. На следващия ден пак. И пак.... безобразници разни.
26
3
 
10
 
! Отговори
дд преди 4 седмици
двигател не се мие! може с едно парцелче много внимателно и плахо. Това е положението.
25
2
 
6
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
по стечение на обстоятелствата не се занимавам професионално с автомобили, но натам бях тръгнал, наследствена професия. Мият се двигателите! Много рядко и с необходимите мерки, когато се наложи и точно майстора ще ви изпрати да си го измиете. Щото не ходите на зъболекар с немити зъби. Който му е текло масло или гориво от ГНП знае какво става отдолу и никак не е приятно да се пипа всичко в слой масло.
24
1
 
10
 
! Отговори
патил преди 4 седмици
Без да вземам страна: Преди време - 8-9 годишна американска кола, отгоре в/у двигателя се слага капак/композитен модул, с вградени в него лули за свещите, бобини и електроника за ел. запалване - т.е. всичко в едно.
Та след акуратно почистване, не измиване с водоструйка, а като си трябва, целият модул стана за боклука и двигателя спря.
Оказа се че в микропукнатините на "бакелита" прахта/мръсот. е играела роля на изолатор и след почистването,високото напрежение проби и целият модул отиде в кофата.
23
2
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
На съвременните автомобили, двигателя трудно може да се замърси, ако няма повреда, свързана с теч на масло или охлаждаща течност. НО, ние сме в България и когато лятото се движите на климатик в града вентилатора вкарва прах в двигатилния отсек. Така че по-добре е вместа да почиствате двигателя, да почистите радиатора на охлаждането и този на климатика, както и пространството между тях. Така хем ще постигнете по-добро охлаждане на двигателя, хем ще подобрите работата на климатичната система.
22
3
 
5
 
! Отговори
Gorskio преди 4 седмици
21 - предполагам става дума за дизел на 20 години. Новите са тъпкани с електронни датчици, реленца, моторчета и др. електронни чудесии, т.е. са същите като бензиновите в тази посока.
21
7
 
1
 
! Отговори
rado преди 4 седмици
dizela si go miq i warwi po leko bez proble.Nema bobini ,kabeli,gluposti razni
20
2
 
13
 
! Отговори
Бръчков преди 4 седмици
Странно как издържат всички таратайки по автотържищата , които ги духат с парата с часове докато след връщането на километропоказателя не изглеждат вече на 4-500хил.
19
2
 
9
 
! Отговори
Крадецът на мечти преди 4 седмици
Къде е "Оня с коня " да сподели кък си мие на БеЕнВе - то двигателот ?
18
13
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Мие се двигател, ако е немски Каскенщайн и му текат гарнитурите на капака на клапаните.
17
3
 
20
 
! Отговори
стефчо преди 4 седмици
Това ми мяза на обсисивна компулсия,защо трябва да се мие двигателя? Мийте си ръцете и задните части!
16
16
 
7
 
! Отговори
SHEFA преди 4 седмици
НАЙ ЛЕСЕН ТРИК ЗА ПОЧИСТВАНЕ НА СИЛНО ОМАСЛЕН ДВИГАТЕЛ Е-ПРЪСКАТЕ ОБИЛНО С НАФТА ИЗЧАКВАТЕ 15 20 МИНУТИ. И ДЕЙСТВАТЕ С ПЕРОСТРУИКАТА.НАИ ВАЖНОТО Е ДА ОПАКОВАТЕ ДОБРЕ БУБИНАТА И ДИСТРИБУТОРА.СВЕТВА.СЛЕД ТОВА ПРОДУХАЙТЕ С КОМПРЕСОРА АБСОЛЮТНО ВСИЧКО ПО ДВИГАТЕЛЯ .
15
2
 
1
 
! Отговори
Галант преди 4 седмици
Към този с Пътното, отдолу имаш ли кора под двигателя?
14
9
 
21
 
! Отговори
Не че нещо... Ама... преди 4 седмици
Как ги цапате тези двигатели бе????
10 години карах Фиат Пунто и на въртя около 200 000 км. Този от когото го купих каза, че е мил двигателя, макар че му се искало да го продаде с италианските листа вътре.. Е.... Мил го в август и поне седмица не го е палил.. После 10 години кат дигна капака и френдовете се пулят и викат... Ба си чистия двигател, как го постигаш... И така си отплува ПУНТОТО с чист двигател... Е позабърсвал съм тук там за спорта.... Та се чудя квИ са тия мръсни ДВГ?
13
3
 
27
 
! Отговори
от 11 до 13 преди 4 седмици
Миене на машина чрез налягане, било то с вода или въздушен компресор винаги е лоша идея. Машината е съвкупност от механика и електроника, чиито части са с различни изисквания за поддръжка. Ръчна мъка му е майката.
12
2
 
34
 
! Отговори
Поп Кръстьо преди 4 седмици
Последното миене на двигателя ми струваше 250 лв ..
Две изгорели бобини ...
За другата електроника просто късмет..
11
3
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Работата ми е оператор на индустриални машини. Привидно невинни неща могат лавинообразно да ви докарат големи проблеми. На първо място трябва да събираш информация, впечатления от поведението на машината:
1. как е работила в топ форма
2. какво се е променило за да тръгнат нещата на зле- частите нови ли са, средна хубост или са стари като света. Ако не е последното, тогава какво си добавил към уравнението, за да тръгнат на зле нещата.
10
9
 
10
 
! Отговори
saki преди 4 седмици
Преди да миете двигателя, изчакайте да е изстинал , както и радиатора.
9
5
 
33
 
! Отговори
Анонимен преди 4 седмици
Съвременните коли нямат течовете на москвичите така че не ев нужно да се мие.Вдигам капака на колата си само когато ще сменям маслото и филтрите.Тя си е чиста само има прах.Това е...