7 култови ретро всъдехода, които промениха историята

Тези забележителни автомобили се превърнаха в легенди
2 май 2018 20:02,
17

Mitsubishi Pajero II

През 1991 г. японците представят второто поколение на Mitsubishi Pajero, което значително се отличава от първото. Инженерите са поработили сериозно върху ходовите качества на автомобила, като са го снабдили с уникалната трансмисия Super Select 4WD. Тя позволява преминаването на трудни участъци за сметка на междуосевия диференциал. Като опция се предлагат регулиране на пътния просвет и регулиране на амортисьорите.

Интересното е, че освен "граждански" вариант на всъдеход, който се отличава с висок комфорт, се предлага и товарна версия. Тя е доста по-слабо оборудвана, като за нея са оставени двигателите от първото поколение на модела.

Всъдеходните качества са тествани в жестоки условия – Pajero участва няколко пъти в легендарното рали "Париж - Дакар", като печелят 12 титли. В началото автомобилът се продава само в Япония, но след като става популярен, стига до Северна Америка и Европа. Разширява се и географията на производство, като Pajero започва да се сглобява не само в Япония, но и в Индия и Филипините.

През 1999 г. производството на второто поколение е спряно, като от това се възползва китайската компания Changfeng Motor, която получава лиценз за всъдехода. Три години по-късно обаче Mitsubishi Motors възражда производството именно на второто поколение, като моделът вече се продава под името Mitsubishi Pajero Classic.

Снимка: Производителят

От момента на излизане на първия всъдеход изминаха много години. За този период автомобилните производители създадоха огромен брой коли с висока проходимост. На някои от тях беше съдено да променят хода на автомобилната история.

Вижте 7 такива модела в галерията ни.

Повече подобни новини четете в Automedia.bg  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


17
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
14
0
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Койтутуй всъдеход ?
13
4
 
7
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Разбира се, всеки, който се е пре ..л да си купи Нива, цял живот ще твърди, че това е Автомобилът. Дори да лежи под нея всяка неделя, докато отгоре му се сипе ръжда от праговете и калниците. И всеки цър вулан, който веднъж се е возил на уазката на Горското, вярва, че други джипове за гора НЯМА. Но!... То си имаа...
12
4
 
6
 
! Отговори
СатаНАТО преди 5 години
Разбира се, че РАВ 4 беше крайъгълен камък. Лада Нива е един ВАЗ-ов карашък с нулево значение за автомобилната индустрия. 35 години след първата Нива нещата са също толкова трагични, както и в началото. За УАЗ не ми се говори - с нищо не е по-добър от който и да е западен джип. А се троши три пъти повече.
11
0
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Забравили са да турят и Исузу Трупър - 3.1Д!
10
3
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До Анонимен 9Лада Нива е първият, дете мое!
9
8
 
9
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Четете заглавието бре хора,не става въпрос за това кой ви е любим всъдеход на вас ,или кой е най проходим!И точно RAV4 му е мястото тук защото той първият компактен кросоувър,дал началото на SUV модата!
8
6
 
22
 
! Отговори
Атакист преди 5 години
Безсмислена капиталистическа статия с неверни твърдения. И малките деца знаят че кола номер едно за непроходими пътища е УАЗката. Със своите елегантни дизайнерски извивки на ламарината е удоволствие за окото. Но изяществото на формите се допълва от мощта под капака. Уазката е перфектна от където и да я погледнеш. А когато я подкараш се чувстваш господар на Тайгата и покорител на Сибир!
7
2
 
10
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
"Така историческата справедливост е, че една компания прави нужната машина, но всички лаври обира друга." - Вeнциcлавче, прочети го това и го осмисли. Ще се изнедаш доста...Лада Нива - първият в класа. Що, да не би "Нпвичока" за Скрипал да са го возили в Лада Нива до секретното летище на КГБ?
6
6
 
5
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Гербавите ето откъде са придобили идеята как да правят обществени поръчки.
5
1
 
15
 
! Отговори
смешки преди 5 години
А къде е G-класата?А защо я няма и Витарата?Ама не лустросаната балерина,а старата!?
4
7
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Не ми харесва класацията защото липсват G-класата (кубчето),Лада Нива и УАЗ-ката.
3
4
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Подборът е много добър.Rav 4 няма място в него.G Class на Мерцедес липсва?!А той е легенда.
2
9
 
24
 
! Отговори
гого преди 5 години
лада нива, доказала се май на всякъде без Австралия и Сев.Америка
1
2
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
RAV4 малко нелепо ми стои в тая класация. По-добре да бяхте сложили сузуки самурай или поне витара.