Алкохол, скорост, дистанция: Как се убиваме по пътищата?

Топ 10 на причините за катастрофи
Обновена: 5 май 2018 16:38 | 5 май 2018 16:13,
18
Алкохол, скорост, дистанция: Как се убиваме по пътищата?
Снимка: архив Bulphoto

Експерти от няколко държави обединиха усилия, за да изчислят какви са основните причини за катастрофите по пътищата. Очаквано, на първо място е упротребата на алкохол, но има и други доста разпространени грешки, които правят водачите.

Употреба на алхохол

Според статистиката, около 40% от катастрофите са по вина на пияни шофьори. Все по-често млади хора – до 24 г., сядат зад волана след упротребата на алкохол, но тази грешка допускат и по-възрастните водачи.

Превишение на скоростта

Това е втората най-разпространена грешка зад волана. Тя най-често се допуска от шофьорите на коли от по-престижни марки, които се чувстват привилигеровани на пътя. В тази група също преобладават по-младите водачи, които съответно имат по-малко опит.

Използване на телефон

На трета позиция се класира използването на мобилен телефон по време на движение. Дори той да е включен към системата на автомобила или пък да се използва специално устройство, това също води до разсейване и отклоняване на вниманието от пътя.

Споровете със спътник в колата

Емоционалните спорове също често стават причина за катастрофи, които отнемат човешки живот. Човекът зад волана често е кълбо от нерви, затова е нужно хората в автомобила да се отнасят с него по-спокойно.

Лошото време

Шофьорите трябва да умеят да преценяват правилно условията на пътя. Често те забравят за лошото сцепление на гумите (особено при сняг или дъжд), което съответно води до загуба на контрол върху транспортно средство.

Слаба подготовка

Взимането на шофьорска книжка без нужната подготовка също е сериозен проблем и е сред основните причини за ицидентите. Неумението на шофьора да се справи, когато автомобилът му занесе или когато обстановката на пътя рязко се промени, рано или късно води до катастрофа.

Умората

Този проблем най-често се среща при шофьори, които прекарват повече време зад волана. След продължително стоене зад волана човешкият организъм се нуждае от почивка, а в противен случай може дори да откаже и това да доведе до фатални последици.

Поемането на рискове

Неоправданото поемане на рискове на пътя често става причина за сериозни катастрофи. Тук експертите включват и неспазването на пътните знаци и на сигналите на светофара, невнимателното използване на габаритите, „засиченето” на други участници в движението и други подобни действия.

Неспазване на дистанция

Този проблем се среща често най-вече по пътищата с натоварено движение. Неспазването на дистанция води до сблъсък с движещия се отпред автомобил. По-голяма част от катастрофите с леки щети по колите се дължат именно на това.

Пренебрегване на предпазните колани

Пропускайки да си сложат предпазните колани, водачът и спътниците му на първо място рискуват своята лична безопасност и съответно здравето си. Коланът не само може да спаси човешки живот, но и спестява пари, тъй като глобите за неизползването му стават все по-сериозни.

Още за автомобилния свят четете в Automedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


18
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
16
0
 
0
 
! Отговори
Увредиха биосферата преди 5 години
терористите от КАТ принуждават милиони водачи да лепят на предни стъкла нагло вредни холограмни оръжия за масово повреждане на земята.Новите стикери за тех прегледи обсебват водачите по плътно и по безмилостно..Облъчването от холограмите се вижда перфектно при сядане на водача зад волана.След пси активиране през камери водачите карат БЯСНО на дистанция два четири метра един от друг ..Контролирани от масови убиици..
15
0
 
0
 
! Отговори
Заслепяват денем преди 5 години
НЕ Е ясно какви наркотици и озверяващи зомби отрови са да и на МВР И КАТ за да Принуждават с глоби милиони водачи да увреждат тежко земята и въздуха с включени фарове денем..Вижте София<Пловдив,Варна как десетки хиляди карат с включени скенери против мъгла денем в ясно и слънчево време.. /викат им електрожени облъчват яко ..увреждат зрението заслепяват..
14
0
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Е, има едни в България, които не стават за шофьори. Може да се разпознаят по това, че твърдят, че българите нямаме възпитание, нямали сме култура, манталитета ни бил такъв, често използват и термина Бай ***. Все пишат за простития и липса на интелигентност. Разбираемо е защо го пишат - те самите са такива и си мислят, че и останалите сме така. Е, не сме.
13
0
 
11
 
! Отговори
Истината преди 5 години
Истината е, че българите са добри шофьори, но няма контрол за спазването на правилата в България. Доказателството е, че българите са примерни шофьори в държавите, където има контрол на пътя, а чужденците са най-опасните шофьори по пътишщата на България и правят най-много и най-опасни нарушения и не става въпрос само за турците, а за всички. Виждал съм какви ли не изпълнения от немци, французи, американци и т.н.
12
6
 
1
 
! Отговори
KOKO преди 5 години
IZBROIHA SE DESETKI PRI4INI ZA LOSHIJAT SHOFJOR. NA KALPAVIJAT H..J,VALNATA MU PRE4I.PARVO BALGARINA NE E INTELIGENTEN NA SHOSETO.TO,OT LADA I MOSKVI4,DA SE KA4ISH V BMW ,NE E MALKA RABOTA.DAI SEGA,DA MU ZEMEM AKALA,HEM NA BMW-TO, HEM NA OTSRESHTNOTO DARVO.PROSTOTIJATA HODI PO TAKIVA.DA SE UBIVAT, UM ZARUVA,UM ROBUVA,UM PATKI PASE.
11
7
 
19
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Масовия българин си е лош шофьор и то не защото му липсват умения, а защото му липсва акъл и съвест. А контрол над това не може да се установи, защото не може ти да контролираш масите, те контролират тебе.
10
3
 
4
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Тук радарите ги качват в "цивилни" амтомобили и докато не те спрат с глобата - не разбираш , че си изгърмял, затова хората шофират внимателно
9
4
 
3
 
! Отговори
до 2 преди 5 години
Искам да ти сложа сто плюса, ама не може.
8
1
 
25
 
! Отговори
Факт преди 5 години
Начинът на шофиране винаги се определя от държавата, чрез структурите за контрол на движението. Някои наричат начина на шофиране, възпитание, манталитет, култура и т.н. в опит да прикрият истинския виновник за катастрофите - КАТ. Колкото и да не им се вярва на някои, само от КАТ зависи как ще се шофира по пътищата на България, а поведението на шофьорите е пряко следствие от действията и бездействията на КАТ.
7
4
 
19
 
! Отговори
Реалист преди 5 години
Изброеното е безмислица, както всичко, което идва от КАТ. Три са основните причини за катастрофите, а изброените в статията са следствие от тези три причини. Причините са: липса на контрол за спазването на закона от страна на КАТ, лоши пътища и пътни знаци и маркировки несъобразени с пътните условия. Заради липсата на контрол по пътищата са над 90% от нарушенията и катастрофите.
6
4
 
25
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Културата на шофирането е важна. В Бг всеки се мисли за недосегаем състезател или е пиянка или най-малкото, че има повече права на пътя от останалите. Повечето дори не правят път на пешеходците, а свирят все едно са на село. В Европа такова нещо не съм виждал, немците като дойдат в Бг и стъпят на зебрата очакват колите да спрат, а то се почва едно свирене, едно псуване.. в Бг който спазва правилата (не само на движението, изобщо) се смята за му*льо и смо*аняк. Докато мислим така, ще става по-зле
5
1
 
22
 
! Отговори
А качеството на пътя преди 5 години
Двете основни причини не са спомената. Пътищата са под всяка критика. Даже новите магистрали са на бабуни и коловози. Втората причина и липсата на контрол над движението. Много от изброените причини са резултат от липсата на контрол и то не само заради скоростта, а и заради най-малките нарушение. Като се почне от отнемането на предимство, спирането навсякъде и се свърши с такива дребни неща като подаването на мигач.
4
3
 
14
 
! Отговори
Anon преди 5 години
... всичките тези фактори могат да се обединят под един знаменател- несъобразена скорост. Замислете се...
3
1
 
28
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
И при нашите "прекрасни" пътища няма нито един пострадал заради състоянието на пътя, лошата маркировка, лошата и неадекватна сигнализация, осветление или зле поставени знаци? Сигурно няма да намерите нито една катастрофа, която да не е по вина на водача.
2
5
 
38
 
! Отговори
истина е преди 5 години
Простотиятта на БГ. шофьор убива най-много !!
1
5
 
48
 
! Отговори
Boko bo преди 5 години
Шофьор на камион съм. Работил съм в Белгия,Англия сега в Ирландия. Дрога, скорост, липса на дистанция убиват навсякъде. Но в България преди тях е липсата на пътна култура и толерантност, незнание на правилата, корупцията която е почти 100%, ужасно лошите пътища с липса на маркировка и сигнализация. Дори и последните пътища дето са гордост за Герб са по-долнопробни от всеки селски път в Белгия или Англия. Нищо ама нищо не е както трябва и това се прави напълно умишлено.