Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!

Само на 3 пазара в Европа колите с такова гориво са по-популярни
133
Краят на дизела наближава? Българинът все още го харесва!
Снимка: Reuters

Продажбите на дизелови двигатели в Европа продължават да падат, като през първото тримесечие на 2018 г. разликата със същия период на 2017 г. е 17%.

Според експерти, дизеловият икономически модел е напълно изчерпан и отстъпва място на електрическия и хибриден транспорт. Какво обаче показва стастистиката?

Изследване на френската маркетингова агенция AAA Data показва, че през периода 1999-2007 г. броят на продадените дизелови коли в Европа расте стабилно. Максималният резултат е постигнат през 2011 г., когато 55,7% от продадените на континента нови автомобили са били дизелови. След това идва спад, който според експертите се дължи на активното развитие на хибридите и електромобилите.

Особено показателни за това са резултатите в Норвегия, където екологияга е от ключово значение. Докато дизелите все още имат статут на "зелени" мотори, техният брой стабилно расте. През 2000 г. в Норвегия колите с този тип гориво са под 10%, но през 2007 г. достигат 74,7%. С развитието на пазара на още по-екологичните хибриди и електромобили популярността на дизелите рязко спада и в момента е един от най-ниските в Европа – 22,7%. А електромобилите вече са над 50%.

Последните данни обаче не сочат категорична връзка между увеличаване на продажбите на електрически модели и хибриди и спадането на търсенето на дизели. За първите 3 месеца на 2018 г. най-сериозен ръст записват бензиновите модели – с 300 000 до 2,3 млн. бройки, което е 55,5% от пазара. При дизела продажбите за същия период са 1,5 млн. бройки (39,7% от пазара, спад със 17%).

Само на три пазара в Европа дизелите продължават да са по-популярни, като един от тях е българският. У нас за първото тримесечие са продадени 4810 нови дизелови коли срещу 4546 бензинови. Другите два са Италия, където разликата е почти два пъти – 316 317 дизел срещу 189 768 бензин, и Португалия – 34 138 дизела срещу 25 314 бензин.

Що се касае до резултатите на автомобили с електрическо задвижване (електромобили и плъг-ин хириди), техният общ брой за първото тримесечие е 271 122. Това е едва 6,5% от пазара, като най-малко е търсенето в Словакия, Словения и България. Според статистиката на AAA Data у нас са продадени общо 55 такива коли.

Още новини от света на автомобилите четете в AutoMedia.bg

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase


133
Още от
Спонсорирано съдържание
Напиши коментар Коментари
45
2
 
22
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Винаги кат чуете за атомен реактор, знайте че цикъла започва с водна пАра и турбини. За сега не е измислен друг начин да се оползотвори атомната енергия, освен като топлина.
44
2
 
8
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До HandelТочно така.Винаги първо произвеждат електричество.Няма как атомният реактор да върти винтът.
43
7
 
12
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До HandelВсички видове подводници имат дизелови двигатели с различна мощност.Дори и атомните.Със система комон рейл.;)Не си се интересувал-не знаеш;)
42
8
 
8
 
! Отговори
Handel преди 5 години
До Анонимен 45: Всъщност подводниците са САМО на електричество. Дори и атомните първо произвеждат електричество и после електродвигатели въртят винтовете.
41
6
 
25
 
! Отговори
Handel преди 5 години
Въобще с продажбите на електрически автомобили много се спекулира. Тази година примерно е продаден 1 електрически автомобил. Догодина 2 и платените жуналяги запчоват да убеждават хората, че покупките на електрически автомобили се увеличават с 100% годино. А електрически автмобили си купуват или сноби, или откачени на тема екология. А всъщност електрическите автомобили замърсяват повече - защото тази енергия трябва първо да се произведе + акумулатори, зарядни, проводници допълнителни и т.н.
40
9
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизел разбира се ако се кара бавно на ниски обороти има достатъчно мощност и харчи 5-6 на 100 максимум.Нито един бензин или хибрид не го може това-с 15 литра гориво да измине 327 километра на магистрала.Другото е голямата безопасност на горивото.При катастрофа не гори и не се пали като газта или бензинът.Евентуално ел колите като им измислят хубави батерии които не се палят при авария и се зареждат по бързо тогава може би.Що няма бензинов кораб или подводница замисляли сте се?
39
10
 
20
 
! Отговори
дедо Ташунко преди 5 години
Перничани умират да дишат парите от дизелови мотори, преди всичко от Голф. Поемат го като наркотик. Друга кола не признават.
38
35
 
29
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
между бензин и дизел винаги ще избера дизела а за газ въобще неща и да чувам
37
14
 
35
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Дизелите са предпочитани у нас защото се карат с крадена нафта.
36
11
 
24
 
! Отговори
СМЕТИЩЕТО НА ЕВРОПА преди 5 години
ЩЕ ИЗКУПИМ ВСИЧКИТЕ ДИЗЕЛОВИ ЕВРОБРАКМИ. И СЛЕД 50 ГОДИНИ, КОГАТО В ЕВРОПА ЩЕ КАРАТ САМО ЕЛЕКТРИЧЕСКИ, У НАС ВДСЕ ОЩЕ ЩЕ СЕ ТЪРКАЛЯТ ЕВРОБОКЛУЦИТЕ.
35
26
 
17
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Никой не може да ме накара да се откажа печките . 25 години карам печки и ще продължавам
34
4
 
18
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Всички таралясници ще дойдат в България, Румъния, Македония,защото не е достатъчно замърсен въздуха.
33
2
 
39
 
! Отговори
user преди 5 години
ако е ЕВРО 6 никой нищо не може да ти каже особено в БГ. Правителството ще падне ако забрани пърдялниците.
32
6
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
До АнонименТогава не би трябвало да имаш проблем, да си го зареждаш. А и предполагам, че ако стане масово, това с ел.колите, ще имазарядни станции пред всяка сграда. Не е голяма философия да се направи. Честно казано е един стълб с 5 кабела, дето е връзан към тока.
31
11
 
2
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
30, нема как да сменя квартала, заради проблема със зареждането на електричката... По-лесно ми е да не влизам във филма. А квартала минава за добър! Даже за много добър. Петте кьошета, големите.
30
8
 
39
 
! Отговори
ПФУУУУУУ преди 5 години
С КАКВИ ВЪЛНИ ВИ ОБЛЪЧВАТ В БЪЛГАРИЯ БЕ ДРАСКАЧИ???ДИЗЕЛЪТ ПРОДЪЛЖАВА С ПЪЛНА СИЛА.ЛЪЖИТЕ С ДИЗЕЛЪТ ПРОДЪЛЖАВАТ КОЛКО КАМИОНА СЕ ДВИЖАТ НА ДИЗЕЛ ТИРОВЕ?ОСВЕН ГАЗ-53 ДРУГИ КАМИОНИ НА БЕНЗИН НЕ ЗНАМ ЗАЩО БЕ ДРАСКАЧИ?
29
8
 
7
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
27 - Ем, за теб няма да проработи явно. Пробвай да се преместиш в по-добър квартал и на място с подземен паркинг. Аз лично ще ползвам зарядни станции, когато напъплят навсякъде.
28
5
 
15
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
Ако искаш да си доволен от съвременен дизел - той трябва да е нов в гаранцив. В момрнта, който излезе от гаранция, западняка го шитка на бай *** и след това ситуацията става - Видех го да реве пред Балкан стар
27
10
 
33
 
! Отговори
Бате преди 5 години
До АнонименНай-новите не миришат. В Мюнхен съм, не мога да видя бензинова кола.
26
5
 
41
 
! Отговори
Анонимен преди 5 години
24, живея на 4-ти етаж на кооперация. Не ми го побира акъла, как ще оставя електромобила на улицата през нощта да се зарежда, и сутринта ще си намеря кабела... Неоткраднат имам предвид. Или цяла нощ да дебна с пушка с уред за нощен прицел?